Dubbele opvang

Omdat ik misschien een baan krijg waarbij ik een extra dag werk, of op een andere dag moet werken dan mijn (al lang geleden geregelde) opvangdagen :? wil ik een gastouder regelen voor die dag.

Zijn er meer mensen die hun kind naar zowel een kdv als naar een gastouder sturen? En hoe bevalt dat?

Mijn vriend vindt 2 opvanglokaties (naast thuis) nogal veel voor de kleintjes. Ik weet het niet, eigenlijk. Iemand ervaring, tips?

Hier gaan de meiden 2 dagen naar het kdv en 1 dag in de week is oma gastouder.

Op zich natuurlijk wl vetrouwd omdat het oma is. Daarbij komt ze bij ons oppassen, dus zijn ze in hun eigen omgeving.

Ik denk op zich dat het prima kan, het is toch altijd dezelfde gastouder en hetzelfde huis.

Misschien kan ze wel bij jou thuis komen?

Of hier kennen ze bijvoorbeeld ook leidster aan huis, dat kan een optie zijn al is deze wel duurder.

heb zelf meerdere kindjes die en mij gastouderbezoeken en kinderdagverblijf werkt prima.kinderen hebben hier geen moeite mee,meedere dagen kdv geeft vaak ook verschillende leidsters op verschillende dagen.kinderen weten al heel snel welke dag er wat gaat gebeuren,en zeggen dan ook de namen van kinderen die ze bij gastouder of kdv altijd treffen.

kunt dan bij vakanties of sluiting kdv extra naar gastouder en andersom vaak ook.

werk ook met meerdere gastouders zodat kinderen die meerdere dagen per week opvang nodig hebben,dan meer vertrouwde adressen hebben.

heb zelf extra ook nog achterban waar ik met de kinderen regelmatig kom,en waar mijn gastkinderen tijdens mijn vakantie zo nodig terecht kunnen

hee bambi :smiley:

ik zit met hetzelfde.

waar woon jij? :wink:



eigenlijk hebben wel voldoende opvang met het kdv in ‘normale’ tijden maar geen achterwacht als ik eens een andere dag moet werken, kindje een beetje ziekig is (niet heel ziek natuurlijk), vergadering uitloopt en de treinen niet rijden etc. hoe vind je daar iemand voor? :think:

Ja, dat van die achterwacht zitten wij ook wel mee. Tot nog toe konden we het zelf oplossen. W en ik wisselden elkaar af. We wonen nu (zuiden :wink: ) trouwens dichter bij familie maar alle opa’s en oma’s werken gewoon dus die kunnen ook niet zomaar ineens klaar staan. Wel moeilijk want als ik nu een baan vind heb ik niet gelijk de credit zoals bij mijn vorige werk opgebouwd. Daar kon ik in goed overleg altijd wel wat regelen als Timo ziek was. Nu hoop ik gewoon dat de kindjes de eerste tijd niet ziek worden :pray:



Die extra dag heb ik waarschijnlijk structureel nodig. Dus 2 dagen kdv en 1 dag gastouder.