Dubbele Baarmoeder

Toen het mij / ons (vlak na de operatie) verteld werd vond ik het niet heel erg. Misschien kwam dat omdat ik nog wat suf was maar ik denk ook omdat we er nog helemaal niet mee bezig waren. We zaten midden in de laatste voorbereidingen voor de trouwerij en hadden dus hele andere dingen aan ons hoofd.



Toen we later voor controle weer naar het ziekenhuis moesten vond ik het wel even slikken. Net of laat je lichaam je in de steek :frowning:



En ook nu denk ik er elke dag wel aanā€¦ We beginnen nu ook steeds meer aan kinderen te denken en dan ben ik toch wel een beetje bang voor wat komen gaat.

Voordeel bij ons is dat ze weten hoe alles in elkaar zit en dat, wanneer de eileider open is gemaakt en het na een half jaar niet lukt, we gelijk doorgestuurd worden voor ivf.



Vervelend dat jullie al 3 jaar bezig zijn en het nog niet luktā€¦ Lijkt me erg zwaar. Wanneer je er voor kiest om samen kinderen te krijgen dan verwacht je (onbewust) dat je dan een jaar later vader en moeder bent, al weet je natuurlijk wel dat het langer kunt duren.

En dan ook nog de zorgen voor wat de dubbele baarmoeder met zich mee brengtā€¦



Mij werd verteld dat er meer kans is op een miskraam, waarschijnlijk komt de baby in stuit te liggen, sowieso een keizersnee, meer kans op vroeggeboorte en natuurlijk extra controle bij de gyn.

@JCD wrote:

Toen het mij / ons (vlak na de operatie) verteld werd vond ik het niet heel erg. Misschien kwam dat omdat ik nog wat suf was maar ik denk ook omdat we er nog helemaal niet mee bezig waren. We zaten midden in de laatste voorbereidingen voor de trouwerij en hadden dus hele andere dingen aan ons hoofd.



Toen we later voor controle weer naar het ziekenhuis moesten vond ik het wel even slikken. Net of laat je lichaam je in de steek :frowning:



En ook nu denk ik er elke dag wel aanā€¦ We beginnen nu ook steeds meer aan kinderen te denken en dan ben ik toch wel een beetje bang voor wat komen gaat.

Voordeel bij ons is dat ze weten hoe alles in elkaar zit en dat, wanneer de eileider open is gemaakt en het na een half jaar niet lukt, we gelijk doorgestuurd worden voor ivf.



Vervelend dat jullie al 3 jaar bezig zijn en het nog niet luktā€¦ Lijkt me erg zwaar. Wanneer je er voor kiest om samen kinderen te krijgen dan verwacht je (onbewust) dat je dan een jaar later vader en moeder bent, al weet je natuurlijk wel dat het langer kunt duren.

En dan ook nog de zorgen voor wat de dubbele baarmoeder met zich mee brengtā€¦



Mij werd verteld dat er meer kans is op een miskraam, waarschijnlijk komt de baby in stuit te liggen, sowieso een keizersnee, meer kans op vroeggeboorte en natuurlijk extra controle bij de gyn.




Hoi JCD!



Je hebt idd meer kans om maar 1 nier te hebben. mijn kinderen zijn er op ge echoot. allemaal 2 nieren.



kans op een miskraam is idd groter, maar het kan ook gewoon goed gaan, heb nl eerst 4 kinderen ā€œgoedā€ gekregen en daarna pas 3 miskramen.

alle 4 idd in stuitligging geboren. en alle 4 via de natuurlijke weg.

kans op vroeggeboorte kan door de kleinere ruimte, mijn eerste kwam met 37 weken. de tweede met 39.4 weken ( zijn zusje had de boel al opgerekt :wink: ) nr 3 precies met 40 weken en nr 4 had zich ingenesteld aan de andere kant, kleinste ruimte, zij is met 36 weken geboren. ( helaas ook overleden tijdens de bevalling omdat mijn placenta losliet, maar dat had niets met een dubbele baarmoeder te maken.)



Je ziet, het kan alle kanten uit meid!

@JCD wrote:

Toen het mij / ons (vlak na de operatie) verteld werd vond ik het niet heel erg. Misschien kwam dat omdat ik nog wat suf was maar ik denk ook omdat we er nog helemaal niet mee bezig waren. We zaten midden in de laatste voorbereidingen voor de trouwerij en hadden dus hele andere dingen aan ons hoofd.



Toen we later voor controle weer naar het ziekenhuis moesten vond ik het wel even slikken. Net of laat je lichaam je in de steek :frowning:



En ook nu denk ik er elke dag wel aanā€¦ We beginnen nu ook steeds meer aan kinderen te denken en dan ben ik toch wel een beetje bang voor wat komen gaat.

Voordeel bij ons is dat ze weten hoe alles in elkaar zit en dat, wanneer de eileider open is gemaakt en het na een half jaar niet lukt, we gelijk doorgestuurd worden voor ivf.



Vervelend dat jullie al 3 jaar bezig zijn en het nog niet luktā€¦ Lijkt me erg zwaar. Wanneer je er voor kiest om samen kinderen te krijgen dan verwacht je (onbewust) dat je dan een jaar later vader en moeder bent, al weet je natuurlijk wel dat het langer kunt duren.

En dan ook nog de zorgen voor wat de dubbele baarmoeder met zich mee brengtā€¦



Mij werd verteld dat er meer kans is op een miskraam, waarschijnlijk komt de baby in stuit te liggen, sowieso een keizersnee, meer kans op vroeggeboorte en natuurlijk extra controle bij de gyn.




fijn dat er iig meteen een plan van aanpak ligt

je hebt idd met een dubbele baarmoeder meer risicoā€™s

maar die risicoā€™s hoeven niet te gebeuren

een gewone vrouw heeft ook kans op miskramen alleen wij ietsje meer



het enige wat mij verteld is is dat zodra ze denken dat de ruimte op is, dat mijn baarmoeder dus niet genoeg zou rekken dat ze proberen zo lang mogelijk te wachten

dus veeeeeel controles en plat of ziekenhuisopname

en dat de kleine dus gehaald word maar dat hoeft niet perse meteen een keizersnede te zijn al is die kans wel groot



ik ken bijna geen vrouwen die een vorm van dubbele baarmoeder hebben dus ervaringen ken ik amper

maar in kantjeboord haar geval is het geen probleem geweest

Jouw verhaal is wel gerustellend Kantjeboord! Dat het ook gewoon goed en ā€˜normaalā€™ kan gaan.



Ik vind het wel heel erg voor jou/jullie dat jullie een kindje verloren hebben. Dat lijkt me verschrikkelijk! Vooral als je al zo ver bent.



Ben ook wel heel blij dat ik jullie hier gevonden heb :wink:

Ik ken verder ook niemand met hetzelfde probleem of verhalen via viaā€¦

Misschien is het ook niet een echt besproken onderwerp ofzo. Ik hoor wel heel veel verhalen van vrouwen die ik ken die ook iets met de eierstokken of eileiders (gehad) hebben.



Misschien dat het per ziekenhuis ook wel verschilt wat ze doen met bevallen enzo. Omdat mijn gyn. zei dat het sowieso een keizersnee zal worden.



Nou ja, dat zien we dan ook wel.



Ik lees trouwens ook wel eens verhalen dat ze eileiders zo open prikken/spuiten, en dat daar zeer pijnlijk isā€¦ Dan heb ik toch liever een operatie denk ik!

En ik las laatst ook een verhaal van iemand met verstopte eileiders die toch zwanger werd. Dat zou ik ook wel willen, haha! Vind het maar niks die ziekenhuisbezoeken :?

@JCD wrote:

Jouw verhaal is wel gerustellend Kantjeboord! Dat het ook gewoon goed en ā€˜normaalā€™ kan gaan.



Ik vind het wel heel erg voor jou/jullie dat jullie een kindje verloren hebben. Dat lijkt me verschrikkelijk! Vooral als je al zo ver bent.



Ben ook wel heel blij dat ik jullie hier gevonden heb :wink:

Ik ken verder ook niemand met hetzelfde probleem of verhalen via viaā€¦

Misschien is het ook niet een echt besproken onderwerp ofzo. Ik hoor wel heel veel verhalen van vrouwen die ik ken die ook iets met de eierstokken of eileiders (gehad) hebben.



Misschien dat het per ziekenhuis ook wel verschilt wat ze doen met bevallen enzo. Omdat mijn gyn. zei dat het sowieso een keizersnee zal worden.



Nou ja, dat zien we dan ook wel.



Ik lees trouwens ook wel eens verhalen dat ze eileiders zo open prikken/spuiten, en dat daar zeer pijnlijk isā€¦ Dan heb ik toch liever een operatie denk ik!

En ik las laatst ook een verhaal van iemand met verstopte eileiders die toch zwanger werd. Dat zou ik ook wel willen, haha! Vind het maar niks die ziekenhuisbezoeken :?




Toen ik voor het eerst moest bevallen deden ze een inwendig bekken onderzoek, om te kijken of je kindje er wel door kon, nu was mijn oudste een kleintje en ging dat makkelijk, als je dan eenmaal normaal bevallen bent zullen ze je eerder toestaan om weer zo te bevallen.

Maar dat was dus bijna 15 jaar geleden. Tegenwoordig zijn ze wat voorzichtiger en doen ze sneller een keizersnede.

Ja, dat denk ik ook.



Nou ja, ik zie het vanzelf. Wil me er nu ook nog niet druk om maken, maar toch blijft het wel in mā€™n hoofd omspokenā€¦



Ik zie dat je nu weer zwanger bent! Gaat alles goed?



En misschien een hele stomme vraag maar gaat je buik ook ā€˜scheefā€™ groeien? Omdat de baby ƃĀ©ĆƒĀ©n kant wordt opgedrukt?

nu gaat alles goed ja, heel verhaal, heeft niets met dubbele baarmoeder te maken.



En idd je buik is af en toe wat scheef! :lol:

Fijn dat alles nu goed gaat! Blijft toch spannend denk ik. Zeker na wat jullie hebben meegemaakt!



ben benieuwd hoe dat later met mijn buik zal gaan! Nou ja, zolang de buik in iedergeval maar aan de voorkant blijft vind ik het prima :lol:

hmmz nou word ik ook benieuwd dat zal een rare gewaarwording zijn

Mijn zusje heeft er ook 2.

Daar kwamen ze achter toen ze steeds buikpijn had.

Ze was gestopt met de pil, maar nog niet echt bezig om zwanger te raken.

Op een nier echo bleek dat ze maar 1 niet had en later bij de kijkoperatie zagen ze 2 baarmoeders.

Aan iedere eileider 1.

Haar eileiders zijn ook verstopt, maar hier gaan ze pas wat aan doen als ze echt kinderen willen.


@hollowglade wrote:





wij hebben in januari een icsi zijn inmiddels al 3 jaar bezig






Zat nog even terug te lezen.

Hebben jullie er zelf voor gekozen om hier in januari mee te beginnen? Of laten ze jullie zo lang wachten?

En hebben ze ook verteld wat de kansen zijn met een icsi?

gedeeltelijk was het de wachttijd maar ook het feit dat ik eerst moest herstellen van de kijkoperatie



de kansen zijn redelijk gelijk alleen meer kans op een miskraam geloof ik

probeer er niet te veel mee bezig te zijn



moeten vrijdag voor het 2 gesprek en dan krijg ik een schema en meds mee dus het gaat beginnen (slik nu al de pil)





weet wel erg veel over de risicoā€™s van vroeggeboorte

want die is heeeel erg groot



moet daarom ook zoiezo in het ziekenhuis bevallen als ik zwanger raak

met de kans op een keizersnede enz enz



het kan allemaal hartstikke goed gaan maar de risicoā€™s zijn wel aanwezig



wil je meer weten kan je me ook pmen

Hallowgade, misschien kun je je voor laten lichten over de behandeling met progesteron (proluton) injecties ivm verhoogd risico vroeggeboorte, ik heb een vroeggeboorte gehad met 23,5 week en in de volgende zwangerschap ben ik behandels met de injecties en bevallen met 34 weken.

Hallo allen,

Ik kan niet zien hoe oud de reacties hier zijn, maar Ik heb ook twee volledig gescheiden baarmoeders (uterus didelphys dus), gescheiden baarmoederhals en septum in vagina. Ik ben dan ook erg benieuwd wat de status is bij schrijvers op dit forum.