Dubai straft vrouw voor miskraam
DUBAI - Een vrouw die haar ongeboren baby verloor tijdens een auto-ongeluk, is in Dubai schuldig bevonden aan doodslag. Ze moet daarom ‘bloedgeld’ betalen, meldden lokale kranten maandag.
Volgens de islamitische rechtbank in het emiraat was de 27-jarige Libanese niet voorzichtig genoeg op de weg. Ze werd in oktober van achteren hard aangereden toen ze remde en kreeg vervolgens een miskraam.
De vrouw moet omgerekend zo’n 4500 euro betalen aan verwanten van de foetus. „Dit mag de eerste veroordeling in zijn soort zijn en voor sommigen vreemd lijken, maar een feit is dat ook een foetus als ieder mens rechten heeftâ€?, zei de openbaar aanklager.
Dubai is berucht om zijn vele auto-ongelukken. De maximumsnelheid is er 120 kilometer per uur, maar veel automobilisten hebben daar maling aan en rijden veel harder.
Ik ben toch maar blij dat ik in Nederland woon :oops:
:eh:
@longlegs wrote:
Dubai straft vrouw voor miskraam
DUBAI - Een vrouw die haar ongeboren baby verloor tijdens een auto-ongeluk, is in Dubai schuldig bevonden aan doodslag. Ze moet daarom ‘bloedgeld’ betalen, meldden lokale kranten maandag.
Volgens de islamitische rechtbank in het emiraat was de 27-jarige Libanese niet voorzichtig genoeg op de weg. Ze werd in oktober van achteren hard aangereden toen ze remde en kreeg vervolgens een miskraam.
De vrouw moet omgerekend zo’n 4500 euro betalen aan verwanten van de foetus. „Dit mag de eerste veroordeling in zijn soort zijn en voor sommigen vreemd lijken, maar een feit is dat ook een foetus als ieder mens rechten heeftâ€?, zei de openbaar aanklager.
Dubai is berucht om zijn vele auto-ongelukken. De maximumsnelheid is er 120 kilometer per uur, maar veel automobilisten hebben daar maling aan en rijden veel harder.
Ik ben toch maar blij dat ik in Nederland woon :oops:
:eh:
Waarom moet diegene die de aanrijding heeft veroorzaakt niet betalen?
dit was oa een reactie van iemand in de telegraaf uit dubai…
Jullie moeten natuurlijk wel het juiste verhaal vertellen, de vrouw is gestraft omdat ze veel te hard reed ,daardoor haar ongeboren kind in gevaar bracht, en als gevolg een ongeluk kreeg. Ze was bovendien slechts 4 dagen van dr bevallingdatum af dus behoorlijk zwanger en dan hoor je niet als een snelheidsmaniak te rijden. Eindelijk iemand die aan de veiligheid van de ongeboren kindjes denkt, en ja dat verdiend toch wel een boete of straf…Danielle, Dubai.
Danielle, Dubai | 19:06 | 04.05.09
Verderop kan je ook nog lezen dat het snachts was en dat ze botste tegen degene die voor haar reed
En ook blijkt die 4500euro boete niet te kloppen…
Weer echt de telegraaf zeg maar…
grts patricia
@babylover wrote:
de vrouw is gestraft omdat ze veel te hard reed ,daardoor haar ongeboren kind in gevaar bracht, en als gevolg een ongeluk kreeg. Ze was bovendien slechts 4 dagen van dr bevallingdatum af dus behoorlijk zwanger en dan hoor je niet als een snelheidsmaniak te rijden. Eindelijk iemand die aan de veiligheid van de ongeboren kindjes denkt
Lous, waarschijnlijk omdat zij remde en er daardoor iemand achterop klapte. Tenminste, zo haal ik dat uit het eerste bericht.
Tja de quote hierboven…
Vind het heel erg moeilijk wat ik hier nu op moet zeggen.
Mijn eerste reactie was, doe normaal…
Toen ik de quote las dacht ik ergens diep vanbinnen, tja… daar zit ook wat in.
Maar ik denk dat de grootste straf is dat zij haar kindje kwijt is, een boete lijkt me niet nodig.
Maar ik weet niet goed wat ik vind van bijvoorbeeld een wet die het ongeboren kind beschermt en vind dat het rechten heeft.
Is het dan bijvoorbeeld anders als die vrouw aangevallen word en het kind overlijd, of dat ze het zelf verliest door een roekeloze actie…
Ik vind dit wel een goede voor het discussietopic. Ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.
En daarbij, zij is toch zelf ook verwant aan de foetus (of kind als andere quote klopt)…
Ik vind het sowieso een raar verhaal. Gaat die man van haar af en moet ze dan betalen?
Blijft ze bij hem en betaald ze hem dan?
Ik vind het gewoon een heel vaag iets.
Vaag :think: en vreemd…
Wat ik ook nog al ,uuhm, stuitend vind is dat ze spreken over een miskraam :shock: . Deze mevrouw was ruim 39 weken zwanger…
:snooty: wat een achterlijke bericht. (overigens, dat is geen aanval op degene die het plaatste hoor!) Ik zou eerst willen weten wat er nu precies gebeurd is, want ik kan me niet voorstellen dat ze daar zo simpel zijn dat ze die vrouw om zo’n reden zo’n bedrag laten betalen als zij 4 dagen voor haar uitgerekende datum zichzelf bijna te pletter rijdt en dus haar kind ‘om zeep helpt’…