kon zo snel niet vinden of hier al eens iets over is geweest dus als iemand dat weet en de link heeft houd ik me aanbevolen.
Jelmer is de laatste tijd echt mega-onrustig aan de borst, is voortdurend met zijn beentjes aan het trappelen en erg snel afgeleid door wat er om hem heen gebeurt. Dat laatste kan ik redelijk oplossen door (als het kan) een rustiger plekje in huis te zoeken maar dat trappelen en daarbij ook nog eens maaien met zijn armpjes… 's Avonds en 's ochtends laat ik hem wel eens “ingebakerd” maar om dat nou bij elke voeding te doen?
Dus; is dit een fase (hij krijgt ook net zijn 1e tand), heeft iemand tips of andere suggesties?
(en tijdens het boeren knijpt ie me bont en blauw en trekt aan mijn haar :wall:maar verder is ie errug lief hoor :inlove: )
Grappig, ik was al weer vergeten dat mijn oudste ook zo’n periode heeft gehad, inderdaad rond de 5 maanden. Opeens is alles interessanter dan mama’s borst. Het enige dat iets hielp was haar zo snel mogelijk als ze wakker werd aanleggen, zodat ze nog niet echt om zich hen was gaan kijken. Ook voed ik altijd in de slaapkamer, rustig met z’n tweeen, scheelt vast ook wat.
Bij mijn jongste begint deze fase nu ook weer, dus ik ga bovenstaande zelf ook maar weer toepassen.
Succes.
Wat ook wel eens wil helpen is bijvoorbeeld een ketting aandoen (jij dan ) of een doekje in de handen geven.
Kan Jelmer daar mee spelen, dat is ook altijd interessant.
Ik heb zo een aantal kralenkettingen, van die lekker lange. Vind Niki super!
:think: rubberen hamer?!
:lol:
grapje natuurlijk :mrgreen:
Uhm Celiza had dat ook…was rustiger als ik op bed ging liggen voeden met haar…
Maar ik ‘‘zat het ook wel eens uit’’ dan zit ik op de bank met de laptop en ligt zij gewoon te teuten en op een gegeven moment pakt ze vanzelf de borst en drinkt e rustig…
En iss ze speelt graag met mijn ketting :thumbup: dan is ze ook rustig…
Ik moet nu wel uitkijken met dat gekeet…want ze vind het leuk om heel hard nee te schudden lang de (.) maar soms hapt ze ineens daaronder :shock: en ze heeft 2,5 tand :x AUW!
Maar ze is verder wel rustiger met drinken het is idd een fase!
Sas… gekke muts :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maarre… ook hier op bed gaan liggen met Sanae… ging wel beter… en het doekje in de handjes stoppen hielp hier ook… :thumbup:
ale drinkt soms ook onrustig, maar speelt ondertussen met mijn ketting of mijn haar. Of houdt met zijn handje mijn vinger beet.
Ik laat hem ook wel eens spelen, even drinken, loslaten, weer drinken etc. op een gegeven moment gaat ie wel rustig drinken.
Of als het echt niet wil, stoppen. en als ie echt honger heeft weer verder gaan.
hier ook de ketting gehad, armbandje.
Maar wat het beste hielp was voeden terwijl je baby slaperig is of zelfs slaapt.
Verder rustige omgeving opzoeken.
gelukkiig zal het wel weer een fase zijn als ik de reacties zo lees. Inderdaad hebben we er 's ochtends en 's avonds minder last van en overdag probeer ik hem wat af te leiden met een doekje. Vooralsnog blijkt het druk zijn weer 1 van de mindere problemen; meneer heeft 2 tandjes en bijt :evil: Gister 3x, vandaag nog niet, dus hopen dat ie het principe “bijten=geen eten” doorkrijgt