drukkend gevoel onderkant

Al een aantal keer heb ik tijdens een tijdje stil staan een zeurderig/drukkend gevoel gehad.

Ik herken dit enkel van kort na een bevalling/menstruatie en niet tijdens de zwangerschap. Als ik eenmaal weer ga lopen zakt het gevoel af.



Hoort dit erbij of is er reden tot zorgen?

Volgens mij heeft dit met je bekkenbodem te maken, kan bij beginnende bekkeninstabiliteit passen? Ik had er ook last van, als ik een tijdje had stilgestaan en dan weer een been ging verzetten, kreeg ik een pijnscheut.

Nee het zijn geen pijnscheuten. Echt een zeurderig/druk kent gevoel. Zon gevoel alsof de boel van onderen uit je lichaam zakt

Dat zijn je bekkenbodemspieren, die houden je blaas en baarmoeder en darmen e.d. in je bekken. Tijdens je zwangerschap kunnen deze spieren slapper worden, waardoor je een drukkend gevoel kan krijgen.

Vanwege je vorige zwangerschappen kan je bekkenbodem al slapper zijn dan tijdens het begin van je vorige zwangerschappen, waardoor je nu last hebt.

Ja eigenlijk had ik dat antwoord zelf ook kunnen bedenken :oops: maar bedankt dat je me er aan hebt herinneren :wink:



Omdat ik er dus nu al’last van heb, zou het consequenties kunnen geven voor de verdere zwangerschap dan wel na de bevalling? Dus bijv. Grotere kans op incontinentie, verzakking?

Ik heb daar ook last van, de vk zei idd dat dat mijn bekkenbodem is. Beeb heeft nu een hangmatje :lol: :lol: Bij mij helpt het wel om elke dag die spieren te trainen.

Hier ook heel herkenbaar! Echt een rotgevoel :x

Ben inderdaad ook wel benieuwd of het iets zegt over de rest van de zwangerschap en het herstel na de bevalling :think: .

Aapie, ik herken het ook. Bij deze zwangerschap voelde ik het voor het eerst met een week of 7… met 14 weken was het overduidelijk en ben ik naar de fysio gegaan. Kwam bij mij van m’n bekken.

Dat ‘verzakkingsgevoel’ herken ik ook. Is ook geconstateerd door verloskundige. Valt allemaal wel mee, maar heb wel oefeningen gekregen om die bekkenbodemspieren te trainen (staat los van de bekkenpijn die ik heb). Hoef me nog geen zorgen te maken aldus de verloskundige. Pas een week of 6 na de bevalling is duidelijk of de klachten blijvend zijn of niet… We wachten wel af!

Sterkte!



Gr. Ellentje