drukkend gevoel naar onderen....

Ik ben nog maar net zwanger, maar heb al een paar weken (misschien vanaf m’n ovulatie?) zo’n drukkend gevoel naar onderen toe.

Ik had dit ook vaak vlak voor m’n menstruatie, maar nu is het gewoon blijvend.

Het voelt alsof er de hele tijd een bal tegen m’n vagina aan wordt gedrukt van binnen, en ik heb het gevoel dat ik continue m’n plas op moet houden (of in elk geval die spieren aan moet spannen) om het zaakje een beetje op z’n plek te houden…



Herkent iemand dit? En wat is er aan te doen?

Ik zie dat je al een kindje heb. ben je tijdens die bevalling gescheurd of heb je knip gehad? Ik heb heel vaak dat gevoel rond de menstruatie (nu ook weer door de zwangerschap) Bij mij zijn het iig oude littekens.

Ja ik heb een knip gehad, maar het voelt eigenlijk anders (heb ook weleens last van het litteken)

Het voelt echt alsof het hele zaakje naar buiten wil (sorry voor de woordkeuze :shifty: ) en ik heb het vooral als ik lang sta of wandel (en dat doe ik juist heel veel en graag…)

Niemand anders bij wie het bekend voor komt?



Hmmm…moet ik toch maar een afspraak bij de dokter maken…

Hoi!



Ik haeb dit dus ook, bij mij werd gezegd dat dit door de bekkeninstabiliteit kan komen, maar ik heb echt ook het gevoel af en toe dat het er al uit wil komen en dit heb ik al vanaf heel vroeg in de zwangerschap, ben nu 33 weken zwanger…

Vooral inderdaad als ik veel loop of veel gedaan heb, heel irritant is het.

Maar ik weet niet wat ik eraan kan doen, behalve rust houden.

Heb je ook last van dat het daar beneden dik en opgezet is soms?

Dit heb ik niet de hele tijd, maar af en toe.