Drukke baby

Ik zie wel ooit moeders met babies die lekker op schoot zitten en rustig zijn. Nou Brammetje is dat dus totaal niet. Als Bram zo zou doen zou ik me zorgen gaan maken of hij ziek is. :smiley:



Ik mag blij zijn als hij ooit 5 a 10 minuten rustig op schoot wil zitten en dan is het 'hi ha bovenop mama springenā€™of wiebelen of van me afkruipen etc. Begrijp me niet verkeerd Bram is echt geweldig altijd vrolijk en ik waardeer de momenten heel erg dat hij zoals pas geleden dat hij moe is voor zijn laatste flesje en stil bij me blijft liggen en zachtjes met zijn handjes aan mij friemelt. En dan heb je natuurlijk papa weer die hem de fles wil geven :frowning: :smiley:



De kraamverzorgster had gezegd dat Bram heel moeilijk zal worden als hij dingen wil doen maar nog niet kan. Maar dat valt allemaal mee.



Hoe zijn jullie babies druk/rustig?

hahaha



Myriam is pas 3 maanden, als zij de fles drinkt is het schoppen met haar vingers mijn handen weghalen van de fles. Ze trekt de fles uit haar mond en huilt dan want oooo de fles is weg.



Ze slaat haar handen in haar gezicht. Ze is ook zoā€™n drukte schopper. Maar kan ook soms heel rustig en lief bij je liggen.



In de box hahaha drukte schopper. Ook wij werden gezegd dat we onze handen vol kregen met haar. DAt ze later zal stampvoeten als ze dingen niet voor elkaar krijgt.



Moet wel zeggen ze loopt voor op de dingen die ze niet hoeft te doen, maar de dingen die moet kunnen doet ze gewoon weg niet. Dus een sterkte eigen wil. Ze duimt sinds kort en dat gaat gelukkig goed, maar oooo weee als ze de duim niet in haar mond krijgtā€¦ hou dan je oren maar dicht hahaah



Dus ik denk wel hoor dat er meerdere moeder zitten met drukke kindjes. Ze moeten altijd wat te doen hebben. Myriam gewoon in de box doen met speeltjes om haar heen is niet voldoende, ze moet baby gym hebben om wat te doen te hebben anders wilt ze niet in de box. Rustig in haar wipstoeltje kan je dus vergeten hahaha



Dus meid kop opā€¦ zijn vast meer moeders !!!



Liefs Marian

Hahahaha nou Vera is het tegenovergestelde van wat jij beschrijft. Ze is zoooooooooo rustigā€¦ Ze kan uren rustig om zich heen kijken en alles in haar op nemen. Ze kan ook heel lang haar handjes bestuderen en een speeltje die ze beetheeft. Of mijn hand bestuderen. Iedere keer loslaten en weer beetpakken (zachtjes slaat ze haar handjes op en neer omdat de echte pak-coordinatie er nog niet is).



Maar ze is absoluut niet saai. Ze lacht enorm veel als je bij haar in de buurt komt, en ze ā€˜kraaitā€™ al heel veel. Vooral als ik haar aan het verschonen ben, is het ƃĀ©ĆƒĀ©n groot feest. Wat een feestnummer is ze dan! :smiley:

Ze geniet enorm als je haar iets vertelt of voor haar zingt.



Ik ben benieuwd hoe ze wordt als ze wat groter isā€¦



Voor een drukke baby helpt het misschien om babymassage te geven?

Hier nog een drukke baby. Mika is inmiddes 9 maanden, maar kan absoluut nniet meer op schoot zitten. Nog niet eens vijf minuten want dan ziet hij weer van alles en wil hij alles pakken. Luiers verschonen is een groot drama, want dan word hij echt helemaal kwaad. Flesjes geven gaat nog wel, maar dan moet het wel rustig zijn, want hij wil van alles zien en kan zijn aandacht dan niet bij het flesje houden.



Voor de rest is hij wel altijd hartstikke vrolijk en lief. Ik heb er wat dat betreft geen werk van, maar ja hij is wel heel ondernemend.

@lisette30 wrote:

Als Bram zo zou doen zou ik me zorgen gaan maken of hij ziek is. :smiley:




Zo werkt het hier dusā€¦ Als Chris rustig op schoot wil zitten, ga ik gelijk tempenā€¦ :mrgreen: En tot op heden heb ik er nog niet naast gezeten, want dan had hij watā€¦

Hihi, leuk hoor !! :mrgreen: Kevin is precies zo :inlove: Meneertje is altijd bezig, altijd kletsen, en druk in de weer. Hij wil alles proeven, voelen, kijken enz. Hij wil op alles, der in, der langs, der onder. Noem maar op. Het 1ste wat Kevin doet als hij wakker wordt is een grote lach naar Papa of Mama, en daarna wilt tie alleen maar bezig zijn. Soms is het een echte kroeldoos :inlove: Maar na een paar seconden strekt hij zich en wilt hij weer gaan staan. Ook na de fles, draait hij zich om en gaat verder spelen. Zelfs als hij zijn hoofd stoot gaat tie vrolijk verder :wink: Altijd maar bezig zijn ā€¦ Heerlijk hoor !! Hij wil alles ondernemen, en zo kan ik wel doorgaan haha !! xx

@Lissie wrote:

Voor een drukke baby helpt het misschien om babymassage te geven?




Ik masseer me hier iig helemaal suf na een badje haha !! Maaruh, dan blijft tie echt niet liggen. Hij wil dan weer graag weg zijn :roll: :mrgreen:

Hier nog zoā€™n druktemaker. Verschonen was altijd erg leuk maar is nu een kruizing tussen een gevecht en een race om zo snel mogelijk de luier aan te krijgen :roll: .

Behalve dat verschonen heb ik er geen last mee, het is gewoon op en top Thomas! Al bij de 1e echo zeiden ze dat het een bewegelijk kindje was!

Dus heb me er op kunnen voorbereiden :wink: :lol: !



Maar hij kan ook wel eens rustig zijn hoor, soms zit hij een hele tijd in het ā€œnietsā€ te kijken. En hij wordt ook altijd rustig aan de borst. Alhoewel daar wel meestal een ā€œik sla je borst tot moes/draai je tepel erafā€-ritueel aan vooraf gaatā€¦ en hij trapt echt ALTIJD de dekens van zich af :mrgreen: !



Maar inderdaad, op dagen dat Thomas onzettend rustig is, de hele tijd bij me wil zijn en alleen maar wil borstje drinken, is er ALTIJD iets aan de hand! :think: Eigelijk heel handig!



:inlove:

Hoi allemaal, hier nog zoā€™n druktemaker! Maar misschien is er hoop voor jullieā€¦ Luiersverschonen is een tijd een echt gevecht geweest, maar de laatste 1 a 2 maanden blijft hij steeds netjes liggen tot ik klaar ben!! Mijn zoontje is nu 19 maanden. Stilzitten en op schoot zitten?? Dat ken ik dus niet, afgelopen zondag heeft ie nadat ie wakker was nog 10 a 15 minuten bij ons in bed gelegen (dat was dus een record). Toch heb ik het idee dat hij langzaam iets geduldiger wordt.



Als iets niet lukt geeft dat nog wel eens een hoop kabaal of komt hij snel naar mij om te vragen of ik het kan regelen.



En dat terwijl hij in mijn buik zo rustig wasā€¦





succes met jullie druktemakers

groeten Judith