druk en bezig

levi is een erg druk mannetje, hij is altijd in de weer en zit amper rustig.

hij is eigenlijk ook altijd vrolijk.

soms rent hij alleen maar door de kamer. hij wilt op schoot zitten maar vaak voor een paar tellen.

vandaag op het cb zeiden ze ook dat hij best druk is ze vroeg wel of hij erin doorslaat(ze benoemde het iets anders) zeg maar. maar zo is het gelukkig niet, hij is nog best goed te corrigeren op bepaalde dingen.

maar voor onderzoek wilde hij absoluut niet op schoot zitten. hij wilde alleen maar rond lopen en rennen.

hij is niet erg vervelend maar het valt me wel erg op dat hij zo druk is in zijn doen en laten. stil zitten voor een boekje of puzzeltje zit er ook echt niet in. zelfs op de bank zit hij niet meer stil, hij gaat liggen en dan de hele tijd met zijn hoofd heen en weer, niet dwangmatig maar hij vind het denk ik lekker voelen.

ik heb niet echt een vraag maar vroeg me af of er nog meer ouders waren met drukke kindertjes?

Ja hier ook een :slight_smile:

Iwan is altijd al druk geweets,maar we stoorden ons er nooit aan.

Totdat ik bij de huisarts kwam voor een ingegroeide teennagel,iwan was ook daar super druk.Ook zij vond dat.Heb een verwijs brief meegekregen voor de kinderarts.Daar vond de beste man ook dat Iwan erg druk is.

Hebben nu iemand van het VTO team die hem wat gaat observeren.Zij komen met tips…en dat vind ik prima.Ik verneem nu wel aan zijn leeftijd genootjes dat ie wel erg extreem druk is.Je moet het voor hem zo rustig mogelijk aanpakken.Vooral de laatste paar weken is die erg agressief.Spullen gooien enz.ook bijten naar zijn zusje :? Ook daar besteed iwan geen aandacht aan.Zijn er wel veel mee bezig.Ach en weet je ieder kind is weer anders,de ene wat drukker als de andere.Laat ze nog even lekker kind zijn.

Ook iwan heeft geen tijd voor boekje lezen en vliegt van hot naar her.Wie weet groeien ze er wel over heen. :slight_smile:

hier een drukke meid.



op het cb op het KDV en nu bij de gastouder word ik er op aan gesproken.

stil zitten kan ze idd niet. het eten gaat ook heel moeilijk gewoon omdat ze niet kan stilzitten.

ze kan wel heel goed alleen spelen maar niet langer dan 3 min met 1 ding.

charity is soms dus echt niet te bendigen ze is dan zo druk en enthousiast dat ze echt door de kamer rent en schreeuwt als ik haar dan ff bij me pak dan schopt ze en slaat ze.



maar ze is verder altijd vrolijk ze lacht altijd en praat ook tegen iedereen :inlove:



alleen die drukte is soms echt zo vermoeiend !!!

Ja heel herkenbaar.Iwan is ook super vrolijk altijd,maar wel erg vermoeiend!!

Heb soms het idee dat ik 'm af en toe niet kan bereiken.Hij hoort me wel,maar op ene of andere manier gaat het niet.

Hebben jullie dat ook dat je allemaal reacties of commentaar krijgt van mensen.Zo van:hij is wel druk he,adhd denk?Of dat bepaalde familieleden of vrienden niet willen opassen omdat ie te druk is?

Vooral nu Iwan wat ouder is,gilt hij heel erg als dingen niet mogen als we in de supermarkt of een andere winkel zijn.Hij weet dan niet waar die met al z’n energie heen moet en gaat dan gillen.Is zijn uitlaatklep.Ik laat 'm altijd lekker gillen en besteed er geen aandacht aan(anders word het alleen maar erger)Dan zie je die mensen echt zo kijken van oooohh die kan der kind niet aan. :?

idd dat niet bereiken heb ik ook.



soms als ik boos ben dan pak ik echt haar gezichtje aan zodat ze me aankijkt anders dring ik niet tot haar door.



ik zeg ook altijd eerst “charity kijk eens naar mama” en zeg dan pas iets omdat ze het anders helemaal niet mee krijgt.

Hahhaha grappig,ik doe precies het zelfde.

Hij moet mij echt aankijken anders is zijn aandacht weer ergens anders.

Vandaag was echt een rot dag,kon hem wel achter het behang plakken(geluk voor iwan dat we dat niet hebben) :mrgreen:

erg vermoeiend …

wat toevallig zeg dat we het zelfde doen.



ik kan dat wel ik heb soms ook dagen dat ik haar zo achter het behang kan plakken(en ik heb wel behang :lol:)



soms is het zo moeilijk om tot haar door te dringen en ik heb niet zoveel energie als zij heeft jammer genoeg…

ank: wat fijn dat jullie in het VTO team zijn terecht gekomen en je adviezen geeft. helaas ben ik nooit naar het VTO gestuurd ivm met ethan maar ja is niet anders nu is hij te oud.

hebben ze al wat gezegd over zijn druk zijn?

wel vermoeiend is het daar weet ik alles van.

levi is wel druk maar niet zo vermoeiend ja of het komt dat ik dat niet vind omdat zijn broer vele malen erger is :?



charity: idd dat doe ik ook bij het gezichtje pakken en zeggen kijk mama aan, werk eigenlijk best goed. dan lijkt het wel meer door te dringen.



daarin tegen kan levi ook heel verlegen zijn en zich gauw laten vergeten door andere, maar dit is voornamelijk als ethan erbij is. Ethan is nooit verlegen of eenkennig geweest.

ik heb tot nu toe nog van niemand anders gehoord dat hij erg druk is alleen van de mensen die mijn oudste niet kennen.

zo druk dat mensen niet op hem willen passen dat heb ik niet, want hij is wel heel erg lief en meer druk in zijn dingen die hij doet, rond rennen heen en weer, niet stil zitten, niet willen eten, alle speelgoed overhoop halen en er niet mee spelen met alles smijten enzo.

levi luisterd wel naar me ik hoef het maar 3x boos te zeggen en zijn gezichtje te pakken en het is duidelijk, meestal vind hij wel weer wat anders om mijn aandacht te krijgen, maar hij slaat er niet in door.

ethan kan ik het blijven zeggen maar het dringt niet door en hij blijft doorgaan in zijn negatieve gedrag.

hij is ook meer onrustig dan druk, ethan zou niet in de goordijnen gaan hangen Levi zou dat wel weer doen.

Ethan die gaat liever met de oven, stofzuiger, koffiepads, koelkast, senseo, lichtknopjes spelen en dat heeft levi weer niet.

Ethan wil alles na doen dus je moet bij hem ogen in je rug hebben :mrgreen: