Drouwenerzand/plopsaland coevorden

wij vonden plopsa indoor belgie erg leuk hoor!

overzichtelijk, laagdrempelig en nooit echt mega druk als wij er zijn.

prijzen zijn hoog, maar dat is tegenwoordig overal zo. dagje dierentuin oid is ook die prijs.

Wij zijn vorige week naar Plopsa de Panne geweest en dat is echt leuk opgezet, met voor kinderen tot 12 jaar voor ieder eigenlijk wat wils.

Plopsa Hasselt is ook indoor, en dat viel ons toen ook al ontzettend tegen.

Ook omdat we toen niet buiten konden, ze hebben daar nl. ook een speeltuin buiten.

Daarom gaan we ook niet naar plopsa coevorden, we zijn sneller in de Panne bijna en daar krijgen we meer waar voor ons geld.

Plopsa Coo nog niet geweest, maar dat is meer voor in de vakantie, als we daar in de buurt kamperen.

@Pumba wrote:

In Plopsa indoor Hasselt is het net zo hoor. Wij hadden het groter verwacht en wij hadden het ook in een middagje gezien.

Plopsa indoor Hasselt vonden wij opzich wel leuk, maar viel idd wel wat tegen qua ruimte. De kinderen vonden het overigens wel heel leuk. Vooral de oudste die er al het meeste aan had. Maar we schrokken daar ook erg van de prijzen..
Als ik de ervaringen hier lees, wachten wij denk ik ook nog maar even met naar Coevorden te gaan..

wij zijn zaterdag naar Plopsa Coevorden geweest en het was echt niet druk, bijna geen wachtrijen en konden 9 van de 10x gelijk doorlopen de attractie in.

Wel is het klein en veel te duur in verhouding wat er is (gelukkig waren we voor 4 personen 31 euro kwijt incl parkeren door kortingskaartjes) ook het eten belachelijk patatje met mayo is 3,25 euro, frikandel 2,50 euro belachelijke prijzen.

Ondanks dat hebben we ons wel 4,5 uur lang kunnen vermaken, Y.eline vond het trouwens prachtig die bleef maar roepen nu wil ik daarin en dan daar haha.

Plopsa Coo zijn we 2 jaar geleden heen geweest en daar gaan we in de zomer weer heen, maar die is Groot!! Erg leuke dingen daar kwa attraktie’s en er zit een wildpark bij waarbij je met een treintje de berg opgaat en leuke dieren ziet :thumbup:

De andere Plopsa parken ken ik niet omdat we niet in de buurt wonen of daar komen met vakantie’s

He Chantal wij zijn afgelopen zaterdag ook in Coevorden geweest. Simone vond het erg leuk maar inderdaad ontzettend prijzig. Gelukkig had ik hieral op gerekend en zelf eten meegenomen.

Was niet druk, kleiner dan verwacht maar voor de kids tot ongeveer 6 a 7 jaar erg leuk. :smiley:

Hey lolifant das toevallig zeg :mrgreen: had je vast wel gezien als ik wist hoe jullie eruit zagen haha.

maar wij hadden ook brood en wat lekkers zelf meegenomen, wel een patatje gekocht maar geen snacks erbij of mayo haha wist ook uit ervaring dat het duur was dat is in Plopsa Coo net zo

Hoi,

Wij zijn inmiddels al 2 keer met Keano naar Drouwenerzand geweest en meneer vind het prachtig , ook al is hij nog klein! :mrgreen: Gewoon die indrukken en hij kon toch wel al in 4 a 5 dingen (met mama of papa idd)

Eten was ene keer wel te vettig of zout , maar voor de rest was het :thumbup: Weet niet meer wie het schreef maar saté saus is er ook wel hoor…(staat gewoon aan andere zijde)

Oh, en nu is er nog een stuk bij aan. Dus we gaan deze zomer vast nog eens :angel:

Zal even wat foto’s tonen… :inlove:

@Ingrid28 wrote:

Gezien het weer hebben we gekozen voor Plopsaland in Coevorden…

Mén wat was dat een tegenvaller.

Voordat wij binnen waren met z,n drietjes waren wij incl parkeerkaart 55 euro kwijt.

En dan kom je binnen, man het lijkt net een heksenketel. TE veel attracties op TE weinig ruimte voor TE veel entree.

Brigitte vond het niets, die kon de boel niet overzien, overal lange rijen (en dan ECHT lang!) en dan wil je haar toch een beetje verwennen…oh mama ik lust wel een lekker fricandelletje en een kippekorntje…KSJTENG 5,00 Euro lichter voor alleen die twee hapjes. en dan heb je nog geen saus en geen drinken en eigenlijk nog niet genoeg voor haar buikje…

Ik weet dat een pretpark duur is en dat dat soms moet kunnen maar dit vond ik het niet waard…Ja je kunt je eigen eten meenemen maar ze vind het ook wel eens leuk om wat te kopen.

Zijn de andere plopsa landen net zo?

Of is dit omdat het indoor is???

Ik woon hier twee kilometer vandaan en het is ook niet mij ding … maar het park is pas sinds 30 april open en het was vakantie … dus ik denk dat het daarom zo ontzettend druk was. Als de nieuwigheid eraf is, zal het wel meevallen, maar ik vind de rijzen daar echt belachelijk duur. Je bent als gezin echt zo 100 euro kwijt en dat vind ik nog al wat.

Wat ik zelf leuk vindt met kleine kids in de regio is Kabouterland in Exloo (is weer open) en Sprookjeshof in Zuidlaren (en hier is nu ook een grote indoorspeelgebeuren bij geopenden van 3000m2). Drouwenerzand was vroeger heel leuk (ik ging daar 30 jaar geleden al heen volgens mij), maar twee jaar geleden kwam ik daar weer eens en toen vond ik het zo ontzettend massaal geworden en zo druk.

@chantal!! wrote:

frikandel 2,50 euro belachelijke prijzen.

Tweevijftig voor een frikandel :shock: Dat gaat echt nergens meer over!

Maar weet je wat het is met die prijzen, zolang het er voor betaald wordt, verandert er weinig. En mensen durven ook niet gauw te klagen bij de kassa. Eigenlijk zou iedereen dat gewoon moeten doen.

Wij zijn 2 keer in Hasselt geweest en ook dat nooit weer.
Coo was wel leuk maar met mooi weer echt té druk. Ook hebben we ruim een uur in de rij bij de kassa moeten staan om binnen te komen :?

Wij gaan regelmatig naar de dierentuin (abo) maar nemen dan zelf eten mee en drinken. Wij drinken nog een bakje koffie daar en zij krijgen een ijsje en meer zijn we ook niet kwijt dan.

Verder heel af en toe naar een park, maar niet zo vaak. Het hoeft ook helemaal niet zo duur te zijn vind ik.

Wij zijn een paar weken geleden (toen het zo heerlijk lekker weer was in het weekend) met een ‘picknickrugzak’ naar het bos geweest. De kids wisten niet beter dan dat we naar het bos gingen. Eerst lekker gelopen, gerend en van alles bekeken in het bos. En toen mijn man met de jongens met de bal aan het spelen was, heb ik de “tafel” gedekt en ze vonden het prachtig.

Van 9:30 tot 14:00 op pad geweest … voor 10 euro.

Plopsa Indoor Coevorden is bijna een copy van Hasselt. De doelgroep is tot 10 jaar en men gaat er vanuit dat je ongeveer 5 uur binnen bent.

Met mooi weer is het ‘gezellig’ rustig en zijn de wachtrijen kort.

De prijzen zijn net als andere attractie parken erg hoog, met hele jonge kinderen loop je het risico dat het zo overweldigend is dat ze kijken al een hele belevenis vinden en nergens in willen.

Je krijgt trouwens 50% korting bij Plopsaland Coevorden als je een abonnement bij dierentuin Emmen hebt. Even een tip.

@juulke wrote:

Je krijgt trouwens 50% korting bij Plopsaland Coevorden als je een abonnement bij dierentuin Emmen hebt. Even een tip.

ja en andersom ook.