Dat je in je zwangerschap geen drop mag eten, weet ik helaas… Ik ben er gek op.
Een klein beetje per dag heb ik helaas de discipline niet voor, ik ben een veel te grote snoepkont :oops:
Er zit in drop de stof Glycyrrhizine, maar ik heb geen idee ofdat ook in winegums zit…
Iemand van jullie misschien???
Ik hoop het wel daar ik van het weekend bijna in mn uppie zo’n zak heb opgegeten :oops: :oops: :oops:
Ja hier nog een grote snoepkont :oops:
die stof zit in zoethout en dus ook in drop(poeder)
Dus winegums mogen gewoon wel! ( met mate natuurlijk )
En niet stiekem van die drop/gums nemen dan he! :mrgreen:
winegums mag ook heb ik me ok kapot aan gegeten
Hoi!
Winegums mogen wel hoor!!! En drop in beperkte mate inderdaad…niet elke dag een zak natuurlijk maar je mag er heus wel eens een paar…
Groetjes!
volgens mij heeft het meer met zout te maken. En je hoeft echt geen dropverbod voor jezelf af te kondigen volgens mij.
Ja klopt, gaat idd om het zout, dacht ik ook.
Kan hoge bloeddruk veroorzaken maar alleen in de laatste maanden van je zwangerschap. Dus gewoon lekker eten hoor, en zoals alles; gewoon met mate.
Heeft NIETS met het zout te maken zeg mijn Verloskundige!!!Want ZOUTE drop mag je gewoon eten!!Het komt door het zoethoutwortel wat in ZOETE drop zit!!! :shifty:
O, en tegen mij zeiden ze juist dat het wel met zout te maken heeft en dan vooral in de laatste maanden en als je last hebt van hoge bloeddruk.
als je er niet te veel van eet kan het volgens mij geen kwaad.
elke dag een zak vol is een ander verhaal…
Ik heb bij Mischa tijdens m’n zwangerschap ook gewoon drop gegeten, en nog wel dubbelzoute ook. En m’n bloeddruk is er niets van omhooggeschoten. Het is idd zo dat je het gewoon met mate moet doen.
Maar als je eens een drop-vreetbui hebt kan dat heus geen kwaad hoor.
Enne…geniet lekker van de winegums
Ik eet ook gewoon drop.
Maar, ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat mijn bloeddruk altijd te laag is. Dus ik moet een beetje mijn best doen hem iets hoger te krijgen!!
@kimmiejj wrote:
Heeft NIETS met het zout te maken zeg mijn Verloskundige!!!Want ZOUTE drop mag je gewoon eten!!Het komt door het zoethoutwortel wat in ZOETE drop zit!!! :shifty:
uhhh zoethoutwortel zit OOK in zoute drop hoor!! hou het erop dat drop in het algemeen de bloeddruk KAN verhogen, zeker als je al aanleg hebt voor hoge bloeddruk.
Ik had er geen aanleg voor, en heb het dus ook gegeten… en een keertje net voor ik naar de vk moest, hehe, mijn bloeddruk was ietsie hoger, maar met de mededeling dat ik me te goed had gedaan aan een bonk drop moest ze lachen… als ik het maar niet elke dag deed!!! :mrgreen: