Dromenvertaler?

Kan dit in de huiskamer?

Ik droom de laatste tijd zo vreselijk…kan iemand mij uit mijn lijden verlossen?

Ik heb nu al een paar keer gedroomd dat Nicky dood is. Vanacht was helemaal macaber…Nicky lag dood in m’n armen en ik moest 'm dan een spuitje geven en dan was ie weer even levend. Dat kon ik zo vaker doen… :? :cry: Ben er echt zo naar van.

Ik weet dat de dood in een droom niet echt de dood betekent maar vaak een nieuw leven. Of angsten of verwerking. Maar omdat ik ook wel eens (dus niet altijd) “last” heb van “voorspellende” dromen maakt dit me een beetje angstig.

Ook droom ik steeds vaker over mijn vader. Hij is inmiddels al 8 jaar dood. Ik ben geen kei in loslaten trouwens. In 1 van die dromen ben ik boos op 'm omdat hij een ander meer aandacht geeft dan mij…

Omdat die dromen me nu zo diep bijblijven, ben ik heel erg op zoek naar de betekenis. Voor zover je er een echte betekenis aan kan geven uiteraard. De combinatie van de dromen over m’n vader en Nicky maakt me ongerust.

Wie kan me wat rust aanbieden (hopelijk)?

Liefs,

Liane

hoi

toen mijn dochter net geboren was droomde ik ieder neacht dat ik haar verloord dan verdonk ze noem maar het maar op het was echt gruwlijk :cry: na een tijdje ging dit over.

ik denk dat het bij mij eraan lag dat ik nog nooit zovvel van iemand heb gehouden/houw als van haar en ik zo bang was om haar te verliezen dat was mijn verklaring teminsten voor die droom :?

kan me voorstellen dat je graag wil weten wat die droom inhoud hopenlijk heeft iemand er een beter antwoord voor als ik sterkte

He wat naar zeg, zulke dromen zouden verboden moeten worden :frowning:

Ik heb een dromenboek, helaas ligt deze op de vliering, het geeft veel antwoorden.

Je zou eens bij BOL of op marktplaats kunnen kijken of je zo’n boek kunt vinden.

En als je er erg mee zit, kan ik je aanraden om contact op te nemen met een spiritueel therapeut. Deze kan je vaak ook goed verder helpen.

Succes meid !

Wat vervelend zeg! Ik begrijp je een beetje heb ook een tijd dromen gehad over joy dat ze dood ging. En dat we dr gingen begraven enal :frowning:

Ik dacht dat het te maken had met me miskraam dat ik bang was haar ook te verliezen msch ook omdat ze vaak opgenomen word ivm astma-aanvallen.

Toen opeens moest ze acccuut getest worden op leukemie (omdat ze symtomen had) zo toen had ik echt de schrik om me lijf, maar ze had het niet. (symtomen waren dan ook anders te verklaren godzijdank)!

Maar ja ik was dus ook erg bang want heb ook voorspellende dromen soms. Dus dan is zoiets heel eng. Maar ik denk nu toch dat het indd een stukje verwerking is geweest vanzowel de miskraam van kya* als de ziekte van Joy elke keer.

Maar snap het dus wel dat je er mee gaat zitten. Probeer het je niet te veel te laten beheersen. En als je er echt mee blijft zitten misschien inderdaad eens met zo een therapeut praten wat Karin zegt…

@KleinBloemetje wrote:

Maar ik denk nu toch dat het indd een stukje verwerking is geweest vanzowel de miskraam van kya* als de ziekte van Joy elke keer.

Die insteek had ik nog niet genomen :think: . Ik heb voordat Nicky er was, 3 mk gehad. De laatste 2 keer hadden niet zoveel impact als de eerste (toen 3 mnd van een tweeling). Ik dacht dat ik dat toch wel verwerkt had…

(stiekem denken we toch wel heel voorzichtig aan een 2de … misschien dat het daardoor naar boven komt :think: )

Dromen over de dood betekent niet een nieuw leven maar een nieuw begin :wink:

Dat betekent dat het nodig is dingen af te sluiten zodat je aan het nieuwe kan beginnen…

Misschien heb jij heel wat wat je moet afsluiten meid…

Vooral omdat je zelf aangeeft dat je dingen moeilijk loslaat zit hem misschien daarin de kneep??

Heel veel sterkte, het lijkt mij heel naar :hug:

:-* :-* :hug: Oh wat naar om zulke dingen te dromen :-* :-

Als je erover wilt praten weet je me te vinden hè :-
:hug:

Hé Liane,

Wat vervelend zeg! En oooh wat wordt je dan toch met een rotgevoel wakker steeds!

Ik ken het wel, ik heb tijdens mijn zwangerschap, maar vooral erna de meest lugubere dromen gehad, vooral over jesse en mijn moeder.

Maar als ik heel eerlijk ben, denk ik, dat hoe vervelend het ook is, je er niet al te veel achter moet zoeken, of er niet meer van moet maken dan wat het is, namelijk een droom/nachtmerrie.

En waarschijnlijk is het gewoon nodig dat jij droomt wat je droomt om de dingen waar jij op dit moment (onbewust misschien) heel erg mee bezig bent, te verwerken of een plekje te geven.

Probeer over datgene wat je droomt niet al teveel te piekeren, reken er gelijk bij het wakker worden mee af voor de hele dag!

:-*

Mischien dat zulke dromen niks betekenen, maar als ze telkens terug komen en je er zelfs je partner (zoals ik) mee wakker maakt s nachts is het knap irritant op een gegeven moment!<br /> <br /> Ik droom dus telkens dat Serina bij ons in bed ligt en dat ik me vriend waarschuw niet op haar te gaan liggen of dat ik kijk dat ik niet op haar lig.<br /> Het slaat werkelijk nergens op aangezien Serina dus nooit bij ons in bed slaapt!!!!!<br /> Ze ligt soms even bij ons in bed maar dat is weekends vlak voor we eruit gaan en dus al goed wakker zijn, vind ze mooi lekker donderjagen met ons, dan val je dus ook echt niet in slaap daar krijg je dan de kans niet voor haha.<br /> Maar heb dus mijn vriend al eens s nachts wakker gemaakt en zei tegen hem schat kijk je uit Serina ligt bij ons ga niet op haar liggen en hij had zoiets van ehmmm wat lul je dom uit je nek ze ligt niet in ons bed :wink:

Ik heb ook wel eens ergens gelezen en gehoord dat het link is om je baby in je bed te laten slapen, maar goed ik doe dat nooit dus snap ook die droom voor geen meter :wall:

Een droom is niet te verklaren uit een dromenboek. Dromen zijn heel persoonlijk en wat iets voor de een betekent, betekent voor een ander iets heel anders. Het is heel erg afhankelijk van je eigen associaties. Als ik bijv. bang ben voor katten, maar jij houdt er erg van, dan is mijn kattendroom een heel andere, en met een heel andere betekenis, dan de jouwe. Snap je? :wink:

Ik heb ooit een cursus droomverklaren gedaan. Het gaat me wat te ver en te diep om jouw droom hier te verklaren, daar heb je echt tijd voor nodig en we zouden intensiever contact moeten hebben over je droom.

Het klinkt me wel zo in de oren (even snel hoor) dat de dood, en loslaten, en verwerken, hele actuele thema’s voor je zijn op het moment. (Het bezig zijn met) de dood van een dierbaar iemand kan makkelijk maken dat je daardoor onbewust veel meer bezig bent met andere dierbaren en je angsten daarin. Ik zou het zeker niet zo koppelen aan een op handen zijnd overlijden!

@Marlous wrote:

Dromen over de dood betekent niet een nieuw leven maar een nieuw begin :wink:

Dat betekent dat het nodig is dingen af te sluiten zodat je aan het nieuwe kan beginnen…

Misschien heb jij heel wat wat je moet afsluiten meid…

Vooral omdat je zelf aangeeft dat je dingen moeilijk loslaat zit hem misschien daarin de kneep??

Heel veel sterkte, het lijkt mij heel naar :hug:

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten… Ik heb laatst 3x achter elkaar dezelfde droom gehad… Ging ook over de dood… En ik ben er nu bijna achter wat het betekende… Of tenminste: waar het over zou kúnnen gaan. Want inderdaad… Als je daarover droomt, is dat het begin van een nieuw begin en een afsluiting van iets. Waarvan dat is, word je vanzelf duidelijk gemaakt… Laat ik het zo zeggen: op het moment dat het er ís, wéét je het ook… :wink:

Blijkbaar staat ons nog wat te wachten dan, Heino is inmiddels ook al aan de beurt geweest in m’n dromen. :?

Ik denk dat ik nu wel een beetje een lichtje begin te zien. Het vervelende is vaak dat het nare gevoel zo lang bij je blijft hangen. Dat nare gevoel gaat dan zo’n eigen leven leiden…Bedankt iedereeen voor de aardige en geruststellende berichtjes :-* .

Vic, we doen binnenkort wel een bakkie :mrgreen: :-*

@Kay30 wrote:

Een droom is niet te verklaren uit een dromenboek. Dromen zijn heel persoonlijk en wat iets voor de een betekent, betekent voor een ander iets heel anders. Het is heel erg afhankelijk van je eigen associaties. Als ik bijv. bang ben voor katten, maar jij houdt er erg van, dan is mijn kattendroom een heel andere, en met een heel andere betekenis, dan de jouwe. Snap je? :wink:

Ik heb ooit een cursus droomverklaren gedaan. Het gaat me wat te ver en te diep om jouw droom hier te verklaren, daar heb je echt tijd voor nodig en we zouden intensiever contact moeten hebben over je droom.

Het klinkt me wel zo in de oren (even snel hoor) dat de dood, en loslaten, en verwerken, hele actuele thema’s voor je zijn op het moment. (Het bezig zijn met) de dood van een dierbaar iemand kan makkelijk maken dat je daardoor onbewust veel meer bezig bent met andere dierbaren en je angsten daarin. Ik zou het zeker niet zo koppelen aan een op handen zijnd overlijden!

Hier sluit ik me bij aan! De “droomsymbolen” hebben voor iedereen een andere betekenis en een wild vreemde (laatstaan een boek) kan jouw droom gewoon niet verklaren. Dan heb je toch echt wat meer achtergrondinformatie nodig.

De dood staat, zoals al eerder vermeld, voor een nieuw begin, dus niet teveel zorgen maken. Voor zover ik het kan ‘zien’ ben je te hard bezig met het zoeken naar de achterliggende gedachte…laat het rusten, er komt vanzelf een eind aan als je er aan toe bent.

Hey lieffie vervelend dat je zo naar droomt :hug: :-* Ik hoop dat het gauw wat leuker wordt om te gaan slapen! En ook mij kan je altijd bellen dat weet je hè?