dromen?

Mijn dochter Yinthe is nu ruim 3 jaar. Ongeveer een maand geleden werd ze helemaal over stuur wakker toen ze op de bank in slaap was gevallen op vakantie. Ze was totaal niet te bereiken en ik kon haar ook niet rustig krijgen.



Dit heeft ze nu bijna elke avond rond half 9/9 uur. Wij snappen er helemaal niets van en weten ook niet goed wat wij ermee moeten.

Ze is totaal niet aanspreekbaar en huilt heel erg. Ze kan dan ook niet stil zitten of liggen. Ik heb echt alles al geprobeert om te kijken wat de oorzaak is. De volgende morgen weet ze er ook niets meer van. Daarna kan ze soms niet meer goed haar slaap vatten, zodat wij 1 á 2 keer naar boven moeten.



Heeft iemand hier ervaring mee of zijn er tips?



Wij zijn de hele periode na gegaan of er iets voorgevallen is waarvan ze erg geschrokken is of overstuur van is geraakt. Echter kunnen wij daarop ook niets bedenken.

Ik herken dit zeker als dromen.

Onze dochter heeft het met periodes.

Nu ook weer heel erg, ze kan dan huilen, maar we horen haar dan ook hardop praten.

En ze weet er de volgende dag niets meer van.

Is ze al zindelijk?

Amélie heeft namelijk precies hetzelfde (standaard rond 21.00uur), en als we haar dan laten plassen is het over :shock:



Wij hadden van alles geprobeerd, en dachten ook dat ze aan het dromen was (dat is de rest van de nacht namelijk wel zo 8) ) totdat ik het licht zag, en haar op de wc zette.



Maf kind he?! :angel:

Onze oudste heeft het ook heel erg gehad. Nu nog soms…

Bij hem was het echt de verwerking van de dag, wat hij dan niet tot moeilijk allemaal kon verwerken. Als hij bijvoorbeeld veel indrukken had gehad, drukke dag etc.

Vaak praat hij nog in zijn slaap.



Maar als hij zo “wakker” werd, dan was hij helemaal overstuur. Eigenlijk hysterisch!

Echt niet aanspreekbaar…Wij pakte hem dan op schoot om hem vast te houden en te sussen.

Hierdoor werd hij dan op den duur wat rustiger, maar dat duurde altijd even :shifty:



Hier hielp dit:

  • op de schoot pakken
  • sussen
  • eventueel op en neer wiegen
  • niet praten als hij nog zo hysterisch was
  • strakker vasthouden op je schoot, geborgenheid en veiligheid bieden
  • rustig blijven

En…? Heb je wat aan de antwoorden?