Sinds een paar weken droom ik heel veel. Toen ik nog niet zwanger was, kon ik me nooit wat herinneren van wat ik droomde. Nu droom ik bijna iedere nacht heel levendig en heel heftig. Zo droomde ik van de week dat het zoontje van een dorpsgenoot werd vermoord Daarna kon ik dus echt niet meer slapen.
Iemand verstand van dromen en van wat het zou kunnen betekenen?
Kort door de bocht:
het betekend dat je zwanger bent.
Erg vervelend, ik heb het ook.
Laatst dat mn vader ging overlijden en er een donkerrode lijkauto met kist al klaar stond bij het oude huis van mn ouders :roll:
Dat mn moeder zwanger was :mrgreen: (van een meisje…)
Hele vreemde dingen, maar ook hele enge dingen. Niet te lang over denken, gaat na de zwangerschap weer over gelukkig. Hier in elk geval wel, heb het bij de andere 2 ook gehad.
Heb overigens geen verstand van dromen
Ik droom sowieso altijd heel heftig en ik onthoud alles.
Zwanger of niet. Heel vervelend en soms sta ik echt te shaken nadien op mijn benen. Of word ik heel heftig verliefd wakker zeg maar. Dat gevoel kan de hele dag duren…
Ik hoop voor je dat het na de zwangerschap verdijnt… Niet te veel bij stilstaan… Na het opstaan gelijk aan iets anders denken…
Ik heb het ook gehad tijdens mijn vorige zwangerschap (en nu ook al een paar keer)
Ik denk dat door de hormonen de gedachten en flarden die ergens in je hoofd zitten veel erger vervormd eruit komen dat normaal gesproken.
Bijvoorbeeld, tijdens mijn rijlessen (8 jr geleden) reed ik vaak over een heel hobbelige weg, en mijn instructrice noemde dit altijd heel subtiel de ‘abortusweg’. Slaat natuurlijk nergens op, maar het was wel verrekkes vervelend als je al nodig naar de wc moest
Tijdens mijn zwangerschap droomde ik dus over de ‘abortusweg’. Ik liep over een soort bosweggetje en daar lagen dus overal langs de kanten bloederige hoopjes :shock:
Ik werd dus ook niet zo fijn wakker…Ik ben bang dat het ‘erbij hoort’ en ik zou me proberen geen zorgen te maken over wat het betekent als je niet gewend bent ‘betekenisvolle’ dromen te hebben :hug:
Yep, dat dromen is bij mij altijd een duidelijk signaal dat ik zwanger ben. Nog voordat ik heb getest. Die dromen blijven tot de bevalling en kunnen erg heftig en raar zijn…
voor de zs droomde ik al heftig over bloed, moord achtervolgingen enz enz…
nu droom ik ze ook maar dan over bekenden mensen.
van de week was mijn zusje vermist en had ze een spandoek gemaakt in de tuin als afscheids brief ivm een miskraam van haar en het was een jongetje en bleek dat ze dus zelfmoord had gepleegd want ze kon niet meer tegen dat iedereen was bevallen en het liet zien door goud achter de ramen neer te hangen… heeeeeel vaag.
maar ja ben gewoon een freak qua dromen lig er niet meer wakker van, maar kan me voorstellen dat zon droom je de hele dag wel bezig houdt
Ja! Bij zwanger zijn droom ik alles aan elkaar wat los en vast zit. Ook veel hardere dromen, ook wat jij beschrijft. Moord, doodslag, mysteries, thrillers, complete films (nooit op tv gezien trouwens, haha).
Als ik niet zwanger ben, kan ik m’n dromen sinds we kindjes hebben amper herinneren. Maar bij zwanger zijn wel. Veel levendiger, veel harder.
Dus ik zou er zeker geen betekenis achter zoeken.
wat appart dat die harde dromen zo kenmerken zijn kennelijk…
Ik heb wat mensen vermoord in mijn hoedanigheid als huurmoordenaar in mijn zwangerschapsdromen :shifty:
En wegrennen voor de politie (mijn man :lol: ) hoorde daar ook stteeds bij.
Hormonen… blijven rare dingen he :roll:
Vervelend Ik droom altijd alleen als ik op mijn rug slaap. Nu droom je altijd, maar dan onthoud ik ze en zijn ze doodeng. Bij mijn vorige zwangerschap kon ik op mijn rug slapen wat ik wilde, nergens last van. Maar nu wel, heel irritant, en het helpt bij mij alleen om op mijn zij of buik (maar dat ligt niet lekker meer nu) te slapen