Dromen...

We hadden al een tijdje het vermoeden dat onze zoon droomt…hij wordt vooral vroeg in de ochtend vaak huilend wakker, na enige geruststelling e/of een flesjemelk gaat hij dan wel weer slapen.

Vanmorgen eerst bv weer om half 6, hij was erg uit z’n hummetje en weinig was goed, hij viel ook al snel weer in slaap. Half 7 weer huilen, dus ik erheen hoor ik 'm brabbelen over een zebra die weg moet gaan…dus ik zeg; Ryan, mama is hier en aai 'm over z’n bol. Gaat ie slaapdronken rechtop zitten en duwt tegen de bedrand en mompelt weer iets over de zebra. Vervolgens wordt ie dus wakker, kijkt mij heel verbaasd aan, vervolgens tussen bed en muur in, zegt ie; zebra weg ?!



Hij droomt dus…we zetten 's avonds al bewust geen tv meer aan en houden 't rustig voordat hij naar bed gaat, boekje lezen of een rustig spelletje met autootjes rijden ofzo.



Was benieuwd of jullie dit herkennen en wat jullie er aan doen ?

ehm…niks!



Behalve troosten dan natuurlijk als hij echt angstig is, maar dromen hoort erbij toch?

Rhodé droomt ook heel erg veel de laatste tijd.

Wij praten er gewoon over. ‘Oh, wat deed die zebra dan’, of ‘die zebra was in een droom, dat is leuk zeg’. Ook vragen we of het een enge droom was of een leuke droom.

Verder kan je er natuurlijk weinig aan doen, en is het echt een fase waar ze doorheen moeten…

@mamy wrote:

ehm…niks!



Behalve troosten dan natuurlijk als hij echt angstig is, maar dromen hoort erbij toch?




Jaaaa tuurlijk snap ik dat 't erbij hoort, maar tis gewoon fijn om te lezen dat er meer kindjes van deze leeftijd dit doen :wink:

Ja hier nog eentje. Ze gaat net als haar vader in haar slaap praten (en ik word van elk minigeluidje al wakker) en dat is erg schattig :inlove:

Hoor je in ene ‘tatutatutau ziekewage’ ff stil ‘ziekenhuis toe dokker sien’. bijvoorbeeld.

Bij enge dromen moet ze heel hard huilen, maar wordt wel goed wakker als ik ga kijken. Dan gaan we even naar beneden, krijgt ze slokje water en kan ze even vertellen wat er allemaal gebeurde in haar droom.

Vaak kan ze daarna weer rustig slapen.

Luna heeft er ook last van maar vooral laat op de avond

dan knuffelen we even soms moet ik dan nog even bij haar zitten voor ze weer durft te gaan slapen en soms stuurt ze mij gewoon weg :lol: dan is het gewoon dag mama ipv zitten mama :inlove:

en wij vragen ook altijd of ze iets wil drinken maar vaak wil ze dat niet