Toen ik zwanger was van nano heb ik een droger aangeschaft, die het helaas een maand nadat de garantie voorbij was, begaf…Reden: de onverwarmde schuur waar de droger in stond, daar kon deze indesit niet tegen.
Ik heb het daarna zonder moeite zonder droger gered, maar nu nr 2 eraan komt, wil ik toch wel weer graag een droger. Maar ik heb dus alleen maar in de schuur plek.
Heeft iemand een droger in een onverwarmde schuur staan? en welke dan?
Ik begreep al dat ik vooral geen condens moet nemen, en dat indesit uit den boze is. Maar verder ben ik nog geen steek verder. (verkoper waar ik net een uur naar heb staan luisteren gaf me niet het idee dat ie echt wist waar ie het over had, maar meer dat ie eea gokte in de hoop dat ik toch wel op een koop overging…).
Ik hoor dus graag ervaringen (positief/negatief)!
zal mijn moeder eens vragen wat voor merk hun droger is… die staat al jaren in de onverwarmde schuur zonder problemen (voor zover ik weet :lol: ).
Hun schuur zit wel ‘onder’ het huis/ in de carport (beetje lastig uitleggen) dus boven de schuur zit een slaapkamer… is waarschijnlijk iets warmer als een losstaande schuur die het dak aan het lucht heeft, maar er zit verder geen verwarming in en in de winter koelen mijn ouders daar gewoon drinken in de schuur…
eh…
hier hetzelfde probleem… condensdroger in een onverwarmde schuur… truc is om dat ding vorstvrij te houden en aangezien het een dure en tijdrovende aangelegenheid is om de garage in zijn geheel te isoleren en van verwarming te voorzien… hebben wij vorig jaar de droger snachts steeds afgedekt met een electrische deken… laagstroom, relatief weinig brandgevaar en ja… je moet wat he. (van de blokker a 19,95)
En zorgen dat het water er snachts uit is… dus het reservoir legen.
Het is prima gegaan hoor, hoewel de thermometer in de garage met regelmaat op -5 stond.
Dit jaar zal het nog een keer zo moeten want hoewel we alwel iets aan isolatie hebben gedaan, is er nog geen verwarming en geraakt het toch al aardig koud in de garage.
Dus mijn tip is een electrische zwakstroom deken… :thumbup:
Als je apparaat maar vorstvrij blijft toch?
oh en ik heb een AEG condensdroger met 7 kg droogcapaciteit, type spring op om te gaan kijken Lavatherm 55840…
Kun je de droger niet bovenop je wasmachine zetten in huis? Of is daar geen ruimte voor?
bij ons een indisit die het 4 jaar heeft gedaan in onverwarmde schuur wel hadden wij een afvoer droger
na 4 jaar is de droger in huis gekomen en daar heeft hij het ook nog 3 jaar gedaan paar weken geleden zei die van doe het zelf maar.
Vind je een was/droogcombinatie dan geen optie?? Zag er al onder de 400 euro. Misschien gaat dat beter dan je droger in een vrieskist van een schuur te zetten? :mrgreen:
@fiep klophout wrote:
Heeft iemand een droger in een onverwarmde schuur staan? en welke dan?
Ik heb een Whirlpool met afvoerslang.....
Ik heb met mn droger nooit geen problemen, maar wel met mn wasmachine.
Vorig jaar toen het zo vroor, heb ik er voor ik wilde wassen, een uurtje een kacheltje bij gezet om de slag te ontdooien. :)