mag je dat eigenlijk wel als je zwanger bent :think: ?
Ja, volgens mij wel hoor. :thumbup:
ik dacht het wel
ik eet best veel droge worst hhmmmmm
Geen idee waarom het niet zou kunnen eigelijk? :think:
Ja hoor tuurlijk ! Waarom niet…
juist geen flauw idee :mrgreen: ik dacht omdat het mischien rauw vlees is …? :think:
is het niet gekookt?
Ik heb het niet gedaan hoor, droge worst is namelijk rauw vlees die alleen gedroogd is, dus niet verhit of gerookt ofzo.
Hier in Frankrijk waar uiteraard veel charcuterie (worsten etc) gegeten worden, wordt het afgeraden ivm listeriose en toxoplasmose.
@Kes wrote:
Ik heb het niet gedaan hoor, droge worst is namelijk rauw vlees die alleen gedroogd is, dus niet verhit of gerookt ofzo.
dat bedoel ik dus ook , het is gewoon een lappie gedroogd vlees en is verder niet verhit … nou ik zal het de vk wel eens vragen woensdag… :think: want mischien door het zout en het droogproces zijn de beesies wel dood … ik hoop het ik vind het zooooooo lekker…
volgens mij valt het reuze mee
@lizzy wrote:
volgens mij valt het reuze mee
dat zeg je ook alleen maar omdat je er zelf zo gek op bent :mrgreen:

ik gaat het vragen!
'als het niet zou mogen dan zou het wel in de ‘verboden’ lijst staan, enne zo rauw is het vlees allang niet meer. Het is enorm gedroogd en in meeste gevallen ook nog gerookt. Dusse gewoon eten hoor als je het lekker vind Het kan geen kwaad.
Misschien een beetje een stomme vraag hoor…maar wat is droge worst :think: :think: :think:
Ik ben vegetarisch, maar dacht toch echt wel te weten wat voor soorten vlees er bestaan…maar van droge worst heb ik nog nooit gehoord
@jacsansil wrote:
@lizzy wrote:volgens mij valt het reuze mee
dat zeg je ook alleen maar omdat je er zelf zo gek op bent :mrgreen:
ik gaat het vragen!
misschien maar sommige dingen vind ik gewoon onzin en staat inderdaad niet op de verboden lijst.
anders kan je niets eten
alles met mate!
zoals laatst ook gingen we uiteten en mijn 2 andere zwangere schoonzussen waren ook mee elke keer als ik ergens een hapje van neem bv vis dat mogen we niet hebben hoor.
of een stukje vlees wat iets rosig is ook weer gezeur
ik rook niet ik drink geen alcohol en gebruik geen drugs en ik eet geen filet amirican en rauwe zalm volgens mij is dit het ergste
Natuurlijk moet je normaal kunnen eten, maar droge worst is vaak van varkensvlees en daar zitten vaak toxoplasmosecystes in, die worden door verhitting gedood, maar droog vlees is niet verhit en dus gaan ook die beesjes niet dood, ook niet door droging.
Misschien zijn er wel bepaalde worsten die wel verhit zijn?
Anders zou ik toch echt zeggen, even een paar maandjes laten staan en een lekker alternatief zoeken.
@Joepie! wrote:
Misschien een beetje een stomme vraag hoor…maar wat is droge worst :think: :think: :think:
Ik ben vegetarisch, maar dacht toch echt wel te weten wat voor soorten vlees er bestaan…maar van droge worst heb ik nog nooit gehoord![]()
het is precies wat er staat :mrgreen: gedroogd varkensvlees of rundvlees en dan lekker gekruid met kruidnagel en andere kruiden , ik vind het echt te jummie :drool:
Hier ook zo’n fan van droge worst. Deze vraag stond dus op mijn vragenlijstje bij mijn eerste afspraak bij de vk. Ze wist mij te vertellen dat het geen probleem was :dance: :dance: :dance:
Dus eet smakelijk!!!
Petra
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: