droge poep...

Hoi meiden!

Even een gek vraagje: Olivier heeft de laatste paar dagen wat ‘droger’ uitziende poep… Ook lijkt het wat minder dan normaal. Bij de BV had hij dit nooit en in het begin bij FV ook niet.

Is dit zorgelijk en wat te doen?

Hij krijgt 4x fles en de laatste met N*trix, en wat fruit als bijvoeding om te oefenen. Dit is sinds een week…(het fruit en de rijstebloem).

Hij slaapt wel supergoed sinds hij rijstebloem krijgt, hoop dus niet dat het daarvan is.

Maar wat kan ik eventueel geven om wat gemakkelijker te ontlasten? Olijfolie heb ik weleens gehoord? Nog andere tips?

Bedankt alvast!

Groetjes, M-J

Pfoe, hier hetzelfde gehad, en nog steeds eigenlijk. Carlijn verstopte door de rijstebloem, dus daar zijn we mee gestopt. Toen ik begon met bijvoeding ging het poepen weer moeilijk, in het begin zelfs zo erg dat ze echt dagen niet kon poepen. (Sisil weet er ook alles van! :wink: )

Volgens het CB komt dat dus door de bijvoeding. we zijn nu twee welen verder en poept ze weer elke dag, al zijn het echt maar een paar keutels. De darmpjes moeten wennen aan de verandering van voeding.

Volgens het CB hoef ik me geen zorgen te maken als ze er 1) geen last van heeft, en 2) als ze in ieder geval 1 keer per week poept.

“Poeptips”: GEEN banaan, dat verstopt. Wel appel, perzik, pruim.

Olie heeft m.i. geen zin, want dat gaat bovenin de fles drijven, het mengt zich niet goed met de melk.

Maar wel: extra water in de fles. En een theelepeltje halvarine door het groentehapje.

Hier helpt 30 CC met 2 theelepels R**svicee Laxo, doe ik alleen als ze last krijgt van de verstopping. En verder: wachten tot de darmpjes gewend zijn… :?

olijfolie is wel gelijk heel heftig, je kunt het wel toevoegen in de fles, maar goed schudden en meteen geven…

Je kunt inderdaad ook een klein beetje margarine(hoeft geen halvarine te zijn) bij het fruit of groente geven, 10cc extra water in de fles en (helaas maar echt waar) wat minder rijstebloem bij de laatste fles doen. Eventueel ook wat extra water/sap oid tussendoor geven is ook prima.

Ik heb bij lars omdat zijn ontlasting ook een beetje moeilijk ging, door zijn groente een heel klein beetje olijfolie gedaan en de volgende dag was hij zijn poepjes kwijt… T’is toch wat voor de beebs als ze meoten wennen aan vast voedsel.

Snoepje

Hoi!

Bedankt voor jullie tips! Ga wat olie of margarine proberen, ben vandaag ook begonnen met Kindicol druppelstjes, iemand daar ook ervaring mee?

Hij poept wel twee keer per dag maar het is niet veel…

Groetjes, Marie-Jeanne

:lol: :lol: :lol: Dianne inderdaad hebben we hier ook last van gehad. Ook bij het begin van de bijvoeding. Na die ene keer 6 dagen niet poepen is het verder niet meer voorgekomen. Ze poept nu wel veel steviger (keutels) en moet soms ook echt persen maar heeft er geen last van. Het lijkt geen pijn te doen.

Bij het toevoegen van olie inderdaad goed schudden, meteen geven en eventueel tussendoor nog een keer schudden. En niet teveel! Half theelepeltje was hier al zat.

Denk inderdaad dat het een fase is waar onze moppies doorheen moeten. Als ze straks met tandjes beginnen zal de ontlasting ook wel weer wat “losser” worden… :lol: :roll: :mrgreen: