Hoelang mag een luier droog zijn?
Gister was het natuurlijk flink warm, dus ons mannetje dronk ook veel, elke anderhalf uur zo ongeveer. Een keer sliep hij na twee uur nog en heb ik hem wakker gemaakt omdat ik het zelf wel echt nodig vond dat hij vocht binnenkreeg. Hij zweette wel flink. Om 16.30u ong had hij een goed natte luier, om 18.30 was ik verbaasd dat zn luier nog droog (misschien een iniminiplasje, zou ook gewoon door t zweten kunnen zijn) was. We waren lang op pad en eenmaal thuis rond 22u had hij nog niet geplast.
Ik maakte me dus bestwel zorgen, heb een wekker gezet en toen had hij dus wel geplast. Nu plast hij lijkt het wel extra veel. Elke twee uur kletsnatte luiers. Ik vind het zo vreemd en wist ook even niet zo goed of ik me nou zorgen moest maken of niet. Hij gedroeg zich verder helemaal normaal, vrolijk, alert enz.
Als hij verder helemaal normaal en vrolijk oogt, dan hoef je je denk ik nergens zorgen over te maken .
Hij zal inderdaad misschien wat meer gezweet hebben en daardoor zijn plas wat anders gaan regelen.
Voglens mij niks aan de hand, als hij maar blijft plassen :thumbup:
hier is het met warm weer ook altijd anders dan ‘normaal’.
Hebben we ook weleens halve dagen droge luiers, maar wel een zwetend kindje gehad… en dan in de nacht/vroege ochtend zo’n bom van een luier.
Heb hier ook altijd maar aangehouden: als er verder goed gedronken wordt en we een vrolijk kindje hebben dan zal het wel goed zijn.
Ik kan het me helemaal niet herinneren van de anderen eigenlijk, maar ik maakte me toch echt even zorgen. Ik had me dan ook voorgenomen om de hap te bellen als hij 's nachts nog niet geplast had, maar gelukkig was hij toen wel nat dus.
Nou ja, goed om te weten dus voor wellicht een volgende keer (nog eeeen keer zo’n mooi herfstweekend… )
na 24 uur moeten ze opgenomen worden hier. Het verschilt nogal van ziekenhuis hoe de protocollen zijn. Hier kon onze oudste makkelijk met twee luiers doen, die dronk nooit… of zelden! dus overdag een schonen en snachts, onze zoon daarintegen verschoon ik nog snachts, anders kan ik heel het bed schoonmaken.
Jeetje dat is toch ook niet gezond, zo weinig?
Ik verschoon 's nachts alleen als hij katoen draagt, datvoelt gewoon sneller nat. Maar dan wordt hij wel erg wakker en denkt hij dat t tijd is om een uurtje te spelen, en word ik dus ook wel erg wakker, dus hij draagt eigenlijk altijd een papieren in de nacht.
Ik vond het juist ook vreemd omdat hij wel goed gedronken had trouwens.