Droge huid

Ivan heeft door de kou erg droge benen en armen , ik heb daarvoor vaseline bodylotion gekocht maar is dit wel goed voor hem :oops: was speciaal voor de droge tot zeer droge huid.

heb ook uierzalf gekocht voor tegen de kou mag dat wel?

Wij moesten gisteren op controle in het ziekenhuis met Kyara.

Zij heeft ook een droge huid en de KA zei dat je dat gewoon heel vet moet houden.

Hij vroeg wat we smeerde vaseline ofzo?

Ik zei ja en ook bodylotion van zwitsal, hij zei is goed als je het maar goed vet houd.

En dat gaat het beste met vaseline idd.

En zeker nu met die kou is het nog een stukje erger.

ok kan dus geen kwaad. Hij heeft het eigenlijk nooit. Nu dus met het koude weer. Hub heeft het ook. Ik soms ook. Hij gaat ook nu in bad met badolie even geen zeep.

Nee het kan zeker geen kwaad.

Ik kreeg het zelfs op recept voor mijn zoontje.

Hij had in het begin last van op zijn duimpje toen hij begon met duimen.

En dat kon ik zelfs op zijn duimpje smeren, en het was geen probleem als hij weer ging duimen.

Dus het kan echt geen kwaad.

Kun je zelf ook nog smeren en je hub ook.

Doe ik hier ook, heb last van eczeem :?

Wat raar dat een arts dat adviseerd.

Bodylotion (en zeker die van niet-natuurlijke ingredienten) droogt de huid juist uit.

Vaseline sluit de huid af, er kan geen lucht meer bij waardoor genezen van de schrale plekjes ook niet zo snel gaat.

Lanoline is een creme van wolvet en 25% water om het makkelijker smeerbaar te maken en is een heel goed, lekker vet alternatief.

Als je googled vind je het wel (noordkroon verkoopt het oa).

Weer en windbalsem van weleda vind ik zelf erg prettig, zeker als het alleen om het gezichtje gaat (het smeert iets minder makkelijk, dus voor het hele lijfje kies ik liever een olie, ik masseer ze dan meteen met lavendelolie ofzo).

Mijn kinderen krijgen standaard een laagje weer en windbalsem nu, de kou bijt ook gewoon minder in je gezicht.

Daar zit ook wolvet en ook bijenwas in.

en bepanthem, werkt dat niet?

daar heb ik niet eens over nagedacht :oops: :oops:

@Amy82 wrote:

en bepanthem, werkt dat niet?

Dit kan de huid ook erg afsluiten is mijn ervaring.

hmm, hier werkt het wel tegen droge plekjes…

Morgen dan kijken naar lanoline

ff een tube vaseline cetomacrogol creme halen! :thumbup:

@pooh wrote:

die heb ik vandaag gehaald! :dance: jayden heeft al zo’n tijd last van hele schrale wangetjes :frowning:

@Lune wrote:

Vaseline sluit de huid af, er kan geen lucht meer bij waardoor genezen van de schrale plekjes ook niet zo snel gaat.

.

grappig dat de dokter het dan voorschrijft :wink:

Veel reguliere artsen kennen de alternatieven niet, en vaseline maakt de huid wel vetter dus wordt dat geadviseerd.

@Zeemeermin wrote:

@pooh wrote:

Inderdaad! Werkt hier ook super bij de droge eczeemplekjes…

Topspul! En voor veel smeren op een zeeeeer droge huis is Vaseline Paraffine ook top! :thumbup:

Vaselin heel dunnetjes erop smeren…

Doe ik ook bij Melinda voor haar droge huid/eczeem…

Tip kreeg ik van de huisarts

vaseline cetomacrogol

Waar is dat te koop? Apotheek? Drogist?

jahoor bij de apotheek te koop!

Voordeel van dit is dat er geen hulpstoffen en/of parfum aan toe is gevoegd.

Ik zie gewoon dat ik het al in de kast heb staan :shifty: Op recept gekregen van de huisarts.