droge huid; wat helpt goed

de vorige had er geen last van dus dit is nieuw voor mij:

schilferbeentjes en voetjes.

trek een sok uit en het sneeuwt 8) .



ik doe er nu maar babyolie op maar wat gebruiken jullie eigenlijk?

wat helpt?

Hoe is de luchtvochtigheid bij jullie in huis. Als de luchtvochtigheid te laag is, kun je ook een droge huid krijgen.



Voor creme kun je een vaseline achtige creme gebruiken.

maar wat is nu lekker spul?

heeft weleda wat lekkers bijvoorbeeld?



heb een hekel aan sterk parfumspul zoals zwitsal… :silenced:

Ja weleda heeft fijne bodycreme en volgens mij ook ie.

Maar ik moet bekennen dat toen mijn meisjes hun lijfje zo heel erg droog hadden ik roc endrial extra emolliente heb gebruikt omdat niets anders hielp. Nu weer volledig over op weleda gelukkig!

Ik gebruik purelan en eucerin en tussendoor smeer ik nog vaak met lannette vaseline.

Purelan is een extreem vette creme maar ook een stugge dikke creme, ik gebruikte deze op één extreem droog plekje in het gezichtje.

Eucerin gebruik ik de bodycreme van en smeer ik hem helemaal mee en lannette vaseline heb ik gewoon altijd bij me.



Verder, zo koud mogelijk water gebruiken, hoe warmer het water hoe meer het de huid uitdroogt.

En inderdaad, zorg dat luchtvochtigheid op pijl is.

Op het cb werd mij badolie van Balneum geadviseerd.

En daarna insmeren met babyolie.

En voor erg droge plekjes werd lannette vaseline geadviseerd.

En niet te vaak in bad, maximaal 2-3 keer per week.

hier voor onze oudste vaseline lanette,werk erg goed :thumbup:

Hier ook Balneum. Vooral de extra vettende badolie. Daarna insmeren met olie.



De middelste heeft via de huisarts Vaselina Cetomagrol voorgeschreven gekregen toendertijd.

En het wordt uiteindelijk ook vanzelf minder… :wink:

Iknvind drie keer per week in badnnog erg veel… Ik deed het ong eens in de vijf dagen- week en dan in een badje met haverzemelen, heel lekker!

Daarna insmeren met iedere dag olie van weleda, erg droge plekjes met weer en windbalsem. Dat heeft wat weg van vaseline, alleen is het puur natuur en heeft het als voordeel dat het niet de huid afsluit wat vaseline wel doet. Daardoor krijgt de huid minder kans zichzelf te herstellen.

@MSJ wrote:

En het wordt uiteindelijk ook vanzelf minder… :wink:




Ja dat klopt…mijn ventje had het de eerste 2 maanden ook, ook echt alsof het sneeuwde en dan alleen zijn beentjes en voetjes. Ik heb er verder niet veel aangedaan en het is vanzelf overgegaan.

Niet te vaak in bad dat helpt iig al heel veel…mijn ventje ging ook maar 1x in de week, vies van het liggen worden ze toch niet…tenzij hij echt gespuugd had dan ging ie vaker.

Mijn jongetje heeft een erg gevoelige en ook vaak droge huid; ik kan er niet zomaar alles opsmeren (heeft zomaar heftig eczeem), maar de babyolie van Weleda heeft veel effect en hij heeft er geen last van, in tegendeel, alle ruwe rode plekjes zijn als sneeuw voor de zon verdwenen (scheelt echt een hoop hormoonzalf).



Ook hebben we hem wel ingesmeerd met superbiologische olijfolie. Dat rook lekker, je kon hem bijna zo in de koekepan mikken :wink:



En idd, check de luchtvochtigheid in je huis…



Sterkte!



Groetjes,

LaBruja

Ik heb wel eens kokosvet/olie gebruikt. Ruikt ook heerlijk :lol: net een gebakje. Maar het werkt wel. Ik gebruik het nu ook regelmatig voor mezelf.



Ook gebruik ik altijd badolie van Remederm van louis widmer. Dit is het enige geweest wat Victor heeft geholpen. Op de homeopaat na.

ik zal eens bij de drogist sneupen; bedankt. :slight_smile:

Oh over homeopaat gesproken… dat heeft hier ook een wereld van verschil gemaakt. Eigenlijk geloof ik er niet in als ik er over nadenk, maar echt, wat een verbetering. En bij baby’s kan het toch geen placebo-effect zijn, toch?



Groetjes,

LaBruja

Wat bij onze sneeuwkoningin na lang zoeken goed bleek te werken is moisture locking cream van Vaseline, de ongeparfumeerde variant en dan echt de pot met creme en niet de lotion. Niet specifiek voor kinderen maar helpt echt goed zonder dat het de hele dag vet en plakkerig blijft. Ik vind het fijner dan gewone vaseline, lanette, cetamacrogol etc. dat gooit een vette plaklaag over het probleem maar lost het niet echt op, dit gaf haar droge jeukhuid huid na heel lang zoeken en emmeren, ook met eczeem, net dat beetje extra om het zelf te doen en te herstellen (en ik hoef in de winter nooit handcreme te gebruiken omdat ik haar ermee smeer).



Olie en lotions werken hier dus helemaal niet, ze lijkt ook niet tegen lotions te kunnen.

Ik kwam het ook pas tegen met de tweede. Maar ik heb er niets aan gedaan. Heb nog altijd contact met de kraamverzorgster en na haar te hebben gevraagd bleek dat iedere baby eigenlijk gaat vervellen. Droge huid zou niet moeten schilferen nl, met schilferen is het vervellen. Daar valt niet tegen te smeren natuurlijk tot het vervellen klaar is. Droge huid dan praat je al gauw over ruwe plekjes zoals knie, elleboog ed en voor onszelf omdat wij het kunnen beschrijven en het zelf voelen als je huid trekkerig aanvoelt. Floris hield echt superzachte wangetjes maar zijn beentjes, armpjes, buik, rug etc daar was het 1 velletjes regen. :o Overigens bij het vervellen; hoe minder je smeert hoe sneller het over is.

Hier ook 2 kindjes met een droge huid.



Ik doe in het badwater balneum badolie voor een extra droge huid en daarnaast heb ik van de huisarts extra vette creme. Daar zit verder helemaal geen medicinale werking in ofzo, is alleen heel vettig en helpt echt als een trein!!!



Succes