droge hoofdhuid? vaker wassen?

Arielle heeft sinds een tijdje wat haarschilfers tussen haar haartjes op haar hoofd en ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen.

We wassen haar haartjes ongeveer 2x per week. Ze gaat dan ook in bad. Rest van de week was ik haar met een washandje.

Vanwege haar leverziekte gaat ze niet vaker, omdat vaker in bad gaan een drogere huid kan opleveren en dus jeuk en ze heeft dus zelf al jeuk vanwege de ziekte, dus dat willen we zoveel mogelijk verminderen.

Ik was zelf mijn haar ook maar 2x in de week, vroeger deed ik het om de dag, maar daar werd mijn haar juist heel vettig van en Arielle lijkt mijn haren geerfd te hebben…

Ik was haar haartjes dan met de babyshampoo van Natalis. Maar nu viel me dus die schilfers tussen haar haren op. Is dit een teken dat ik vaker haar haren moet wassen? Of is dit een teken van een uitgedroogde huid waarbij ik andere shampoo moet gaan gebruiken?

Heeft iemand verstand van (dreumes)haar?

't hoeft geen teken te zijn dat je vaker moet wassen, kan me ook voorstellen dat je het juist minder vaak moet doen als de huid droog is. Maar als je het ‘maar’ twee keer in de week doet, dan lijkt dat laatste me niet het geval.

Jinthe had heel lang geleden ook last van schilfers, ik ben toen een andere shampoo gaan gebruiken (had eerst Zwitsal, daarna Neutral en op dit moment Dermo Care). Sindsdien heeft ze er geen last meer van.

Ik zou het gewoon uitproberen, dan merk je het vanzelf. :slight_smile:

dermocare :thumbup: fijn spul!!

Ik zal eens kijken naar Dermocare!! Bedankt! Gewoon bij de Etos te koop?

wij wassen de haren hier 1x per week.

Juist ook omdat ze allemaal van die droge huidjes hebben.

En vaker was ook nog niet nodig… de oudste laten we na zwemles wel heeeeel goed uitspoelen en 1x wassen na zwemles.

Ik was de haren eens per week nu, maar toen ze zo klein waren denk ik maar een keer per maand, die haartjes worden gewoon niet vies (wel wassen met water natuurlijk).

We gebruiken puur natuurlijke shampoo van eh ehm :lol: Het reformhuis :wink:

Hier wassen we momenteel op woensdag en vrijdag. (Kinderdagverblijfdagen, heel veel zand in de haren als gevolg!)

Riley heeft ook schilfers gehad, en zijn we overgestapt.

Ik was ivan zijn haartjes niet vaak maar vies worden ze af en toe echt wel hoor, of bedoel je babyfase toen waste ik ivan zijn haartjes eigenlijk nooit

maar nu

pindakaas, smeerkaas, aardappel , modder, zand, pastasaus :sick: lekker uitsmeren in je haar :mrgreen: Hij krijgt trouwens op chreche dagen gel in zijn haar voorzorg vanwege luizen

Ik heb shampoo vn natalis of zwitsal

Ik was hier wel 3 keer in de week J’s haar… niet alleen omdat het misschien vies word van wat hij er zelf in smeert, maar zijn haar ruikt ook wel eens naar nicotine (mensen die roken hebben die lucht vaak bij zich) of andere luchtjes of stoffen (parfum/zweet/ whatever) als hij weer eens heeft zitten knuffelen.

Ik smeer zijn koppie regelmatig in met Weleda olie, en dan smeer ik het goed in op zijn hoofdhuid. Staat zijn haar wel recht overeind maar dat is dan maar zo :lol: .

Ik was het haar ook maar 1 of hooguit 2x in de week, verder spoel ik het wel eens uit met water, maar denk niet dat je het vaker hoeft te wassen hoor. Misschien een andere shampoo gebruiken?

hier ook maar 1 x pw hoor…

idd na de kdv-dagen… even helemaal schoon van top tot teen :mrgreen:

zou idd kijken voor een andere shampoo…