Drinkvraagje!

Onze kleine meid is nu net 1 jaar geweest en is een behoorlijk slechte drinker.

Ze drinkt 's morgens 150 ml, over de dag verdeeld hooguit 120 ml en 's avonds 150 ml.

Ze wil alleen maar opvolgmelk drinken en dat krijgt ze dus ook gewoon. Volgens heb cb moesten we gewoon overstappen, maar dan drinkt ze nog slechter dus hou het nog maar even zo.

Ze wil alleen verder echt niks anders drinken.

Herkend iemand dit? Mijn zoontjes zijn allebei enorme drinkers en ik heb hier dus nog helemaal geen ervaring mee.

Groetjes Gismo

als eerste je MOET niet overstappen!! In het zkh adviseren ze juist tot 3 jaar opvolgmelk te geven! Dit ivm belangrijke bouwstoffen!

Ze zal verder geen grote drinker zijn! Was mijn dochter ook niet. Dus lekker in haar drinkritme meegaan!

Bedankt voor je antwoord. Ik geef het haar ook net zo lang totdat ze wat anders wil drinken. Ze zal toch vocht binnen moeten krijgen.

Ze krijft nu schat ik 400 ml melk binnen. Op zich zou dat genoeg moeten zijn toch?

Onze meid drinkt ook niet heel erg veel. Gewone melk wil ze sowieso niet drinken, thee hoeft ze ook niet. Ze drinkt wel roosvicee en water, dus dat probeer ik dan maar zoveel mogelijk te geven. Ik denk dat ze daar gemiddeld 350 ml van drinkt. 's Avonds voor het naar bed gaan, krijgt ze nog een flesje opvolgmelk. Meestal 120 ml, soms drinkt ze het helemaal op en soms niet. Wel vervelend, zeker met het warme weer. Je kunt een kindje ook niet dwingen om te drinken.

Jippie, nou dat is het dus ook he! Ze drukt gewoon de speen eruit of als ik haar uit een bekertje probeer te laten drinken draait ze haar hoofd weg. Nee is ook echt nee zeg maar!

hier ook nog een dreumes die gewoon een flesje krijgt als die daar behoefte aan heeft.

Snap niet dat ze zeggen dat je moet overstappen.

D’r is niet voor niks groeimelk van 1 tot 3jaar te krijgen in de winkels.

Lekker doen wat jij wilt en wat jouw kindje nodig heeft.

En als ze erg moeilijk blijven doen op t cb dan zeg je toch gewoon dat ze normale melk drinkt :wink: :lol:

Kian kreeg nog tot 2,5 jaar opvolgmelk en Esmée blijf ik het zeker ook nog een half jaar geven.

Heb je al een rietjesbeker geprobeerd of uit een beker met rietje? Esmée doet nl haar broer na die uit pakjes drinkt. Dat vindt ze reuze interessant.

zie in totaal z0 450 ml… dr wordt altijd aangegeven dat ze een halve liter moeten drinken… dus lijkt mij wel genoeg.

Onze uk drinkt overdag erg weinig, maar er ligt een rietjesbeker van nuby in haar bed, die s morgens altijd helemaal leeg is. overigens zit daar water in. Ze haalt het s nachts dus ruim in!

Ons meiske is net 1 geworden vorige week en ze snapt het drinken via een rietje nog niet. We proberen het regelmatig met een pakje drinken maar ze snapt het nog niet. Soms druk ik erop zodat er wat uitkomt en dan zie je haar schrikken.

Ben blij om te lezen dat er dus meer kindjes zijn die geen ander drinken willen dan de opvolgmelk. Blijf het dus ook lekker doorgeven.

Anna heeft ook altijd beroerd gedronken… en opeens was het over!

Nou daar hopen we hier dan ook maar op.

Hier ook een slechte drinker…

Maar hij krijgt wel een papfles sochtends dus dat is dan 220ml vocht, fruit tussen de middag is ook vocht en sinds die met een rietje kan drinken, wat SUPER interessant is natuurlijk drinkt ie opeens ook meer…

Ons ventje heeft altijd heel goed gedronken, maar sinds we op nr. 3 voeding zitten hoeft hij het niet meer zo, alsof hij het niet lekker meer vindt?

Hij komt dus ook niet aan 500ml per dag meer, al drinkt hij daarnaast ook nog behoorlijk wat, dus vocht krijgt hij wel genoeg binnen. Maar krijgt hij dan niet te weinig melk (zuivel dus) binnen? Hij krijgt meestal wel 1 boterham met kaas en af en toe yoghurt als toetje (ik ben zelf niet zo’n toetjes-mens, dus ik vergeet het nogal eens :oops: )

Of kan ik beter eens proberen of hij gewone melk lust? Als hij daar dan 500 ml per dag van binnen krijgt, is dat dan ook voldoende (naast de vitamine D druppels die we dan moeten geven)?

als je denkt dat ze te weinig drinkt gewoon andere dingen aanbieden fruit yoghurt of misschien iets anders te drinken proberen erbij!!

hier ook een slechte drinker hoor nogsteeds en ik heb dus een heleboel verschillende soorten drankjes uit geprobeerd en eindelijk iets gevonden wat ze wel goed drinkt dus effe goed zoeken was voor mij t antwoord!

succes!

as dronk ook bijna niks en dat doet ze nog niet… Ik vind het vooral met dit weer heel vervelend. Ze is wel gek op fruit, kwark en ijs dus dat krijgt ze voldoende van ons. Dwingen helpt niet.

Ik geef haar ook inderdaad altijd wat meer fruit en van de week heeft ze ijs-thee gedronken en dat wil ze ook wel goed drinken. Dus eindelijk iets gevonden. Ik wil toch gewoon graag dat ze 3 flesjes per dag drinkt en daar komt ze de laatste paar dagen gelukkig wel aan.