Drinkvraagje!

Onze kleine meid is nu net 1 jaar geweest en is een behoorlijk slechte drinker.

Ze drinkt 's morgens 150 ml, over de dag verdeeld hooguit 120 ml en 's avonds 150 ml.

Ze wil alleen maar opvolgmelk drinken en dat krijgt ze dus ook gewoon. Volgens heb cb moesten we gewoon overstappen, maar dan drinkt ze nog slechter dus hou het nog maar even zo.

Ze wil alleen verder echt niks anders drinken.

Herkend iemand dit? Mijn zoontjes zijn allebei enorme drinkers en ik heb hier dus nog helemaal geen ervaring mee.

Groetjes Gismo

als eerste je MOET niet overstappen!! In het zkh adviseren ze juist tot 3 jaar opvolgmelk te geven! Dit ivm belangrijke bouwstoffen!

Ze zal verder geen grote drinker zijn! Was mijn dochter ook niet. Dus lekker in haar drinkritme meegaan!

Bedankt voor je antwoord. Ik geef het haar ook net zo lang totdat ze wat anders wil drinken. Ze zal toch vocht binnen moeten krijgen.

Ze krijft nu schat ik 400 ml melk binnen. Op zich zou dat genoeg moeten zijn toch?

Onze meid drinkt ook niet heel erg veel. Gewone melk wil ze sowieso niet drinken, thee hoeft ze ook niet. Ze drinkt wel roosvicee en water, dus dat probeer ik dan maar zoveel mogelijk te geven. Ik denk dat ze daar gemiddeld 350 ml van drinkt. 's Avonds voor het naar bed gaan, krijgt ze nog een flesje opvolgmelk. Meestal 120 ml, soms drinkt ze het helemaal op en soms niet. Wel vervelend, zeker met het warme weer. Je kunt een kindje ook niet dwingen om te drinken.

Jippie, nou dat is het dus ook he! Ze drukt gewoon de speen eruit of als ik haar uit een bekertje probeer te laten drinken draait ze haar hoofd weg. Nee is ook echt nee zeg maar!

hier ook nog een dreumes die gewoon een flesje krijgt als die daar behoefte aan heeft.

Snap niet dat ze zeggen dat je moet overstappen.

D’r is niet voor niks groeimelk van 1 tot 3jaar te krijgen in de winkels.

Lekker doen wat jij wilt en wat jouw kindje nodig heeft.