hoi
mijn zoontje is 7 weken.
laatste fles tussen 23.00 uur en 23.30 uur.
Maar dan…wordt hij tegen 5 uur wakker(dit is iets van de laatste paar dagen).ik hou m dan bij me tot ca 7 uur.
dan weer 11.00uur,15.00 uur, en 19.00 uur.
Vanmorgen weer om 5 uur wakker,maar kon m niet sussen.Dus half 6 de fles,120ml gegeven en om half 9 weer t zelfde.Daarna om 11.00 uur schema weer opgepakt.
Wat is jullie advies om nu te doen.
hij krijgt elke keer sinds deze week 180ml .
Sommige kids slapen nou eenmaal niet zo snel door.
Ik vind het op zich erg netjes om pas om 5.00 te komen.
Die van mij komt gewoon om 3.00 hoor als hij om 23.00 zijn fles heeft gehad.
Mischien werkt het om en klein schepje nutricia (rijstebloempap) bij zijn laatste voeding te doen.
Dat lijkt me heel netjes met 7 weken!
Zou geen rijstebloem doen, dat is pas vanaf 4 maanden en best heftig voor de darmen. Deden wij met 5 maanden pas, ze vond het wel erg lekker. Maar het scheelde hier niet in het slapen.
Ik zou gewoon zo doorgaan!
Het verschilt natuurlijk per kindje.
Mijn nichtje is nu 9 weken en ze zijn vorige week met rijstebloem begonnen.Cb weet ervan en vonden dit wel goed.Zij slaapt er wel beter door.
Ik vertel ook alleen maar wat mij geadviseerd is en wat mijn ervaring is.
hoi
ging me er ook niet om of hij doorslaapt maar wat ik t beste kan doen.om 5 uur wel voeden,zo ja hoeveel.Want t schema wordt dan wel heel anders,toch?
of sussen tot 6 uur,of susen etcetc
wel al bedankt voor reacties!
Wat wij deden was om 5 uur dan een klein slokje geven. 90+3 meestal. En dan weer min of meer op schema verder overdag. Die nachtvoeding ging er vanzelf af op een zeker moment.
ey sis
dat heb ik geprobeerd,maar daar is ie t niet mee eens :o
dan toch maar voeden om 5 uur met 120cc en om ca half 8 weer en dan 11 uur schema weer oppakken?
Ja, dat klinkt goed. Zo ging het bij ons ook ongeveer.
Hier ook een hele periode de eerste voeding om 5 u gedaan hoor. Wordt vanzelf op een gegeven moment weer anders.
Wij hebben gewoon altijd gevoed als hij dat wilde. De ene dag om 4 uur en de dag erna pas om 7 uur. Toch kwamen we per dag wel altijd uit op hetzelfde aantal voedingen.
Ze nemen wat ze nodig hebben denk ik dan. En als hij om 5 uur honger heeft, dan heeft hij om 5 uur honger. Ik ben daar nooit moeilijk in geweest.
Ik stond liever op, gaf snel een fles en dan terug naar bed :oops: :mrgreen:
Mijn dochter krijgt nog steeds rond o5.00/ 05.30 haar eerste fles.
Ik zou de fles gewoon geven en dan weer lekker naar bed, blijjkbaar heeft je kindje honger om die tijd.
gr Leonie
ik voed hier ook op verzoek,gewoon lekker geven,hij zal het nodig hebben
Je kan ook gewoon voeden op verzoek, een schema is niet verplicht.
Bij Pete deed ik het half/half :lol:
Ik probeerde overdag wel een schema aan te houden, maar een half uur eerder of later vond ik dan geen probleem. En 's nachts liet ik hem gewoon komen wanneer hij wilde.
Meestal gaven we hem dan rond 23.00 de laatste fles en zouden we rond 07.00 weer de eerste fles geven. Alleen kwam hij dus ook wel eens eerder. Dan probeerde ik overdag een beetje te schuiven met de tijden, dus de uren dat hij eerder kwam verdelen over dag verspreid.
Normaal 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00 en dan 05.00 - 09.30 - 14.00 - 18.30 - 23.00
Groetjes Saskia
Mijn zoon is 7,5 weken, en krijgt gewoon zijn eerste fles als hij ‘komt’. Soms slaapt hij tot half 8, en beginnen we dan het schema (om de 4 uur de fles), als hij om 5 uur komt, dan beginnen we gewoon om 5 uur.
Dus de ene keer is het 7 uur- 11 uur - 15 uur - 19 uur - 23 uur
En soms 5 uur - 9 uur - 13 uur - 17 uur - 21 uur - 24 uur
Hij moet in principe nog 6 flessen per dag, maar soms doet hij het gewoon op 5. Ook prima, hij huilt vanzelf wel als het te weinig is voor hem. Als hij al om 5 uur komt, probeer ik ook wel eens om de 3,5 uur de fles te geven, zodat we zelf niet om 12 uur nog hoeven te geven, maar om half elf ofzo. Dan kunnen we daarna tenminste zelf ook slapen. Volgens mij hoeft het niet zo’n strak schema te zijn, hoor. Als het maar om de paar uur is.
Het advies hier was om hem een half flesje (helft van wat je normaal geeft) te geven als ze 's nachts komen.
Dan wennen ze niet aan een nachtvoeding, maar zijn ze toch eventjes voldaan.
Weet niet of je een speen hebt, dat werkte hier ook altijd goed.
En rijstebloem met 7 weken om ze langer door te laten slapen lijkt me geen goed idee…
Succes.
hoi
t loopt idd vanzelf wel…
De ene nacht komt hij om half 4,de andere nacht komt hij om 5 uur.Dus wat ik doe is idd hem voeden als hij waker wordt.Minder geven,90ml,heb ik al een keer gedaan maar daar was hij t niet mee eens haha.Maar vanmorgen kwam hij om kw voor 5,gewoon gevoed en hij liet 90 staan,had 180 gemaakt.Ik kan wel van alles gaan bedenken,maar t loopt toch altijd anders dan gepland.Dus gewoon voeden als hij wakker wordt en geven tot hij niet meer wil.
Ik dacht dan kom ik niet uit met de tijden,maar iemand schreef dat dat wel losloopt en das idd zo hebb ik nu ervaren!
ik zou hem gewoon voeden om 5 uur en dan verder gewoon kijken hoe of wat
amy is bijna 7 weken
en sinds een paar dagen hebben we de laatste fles eraf gehaald
want ze was niet wakker te krijgen om 23 uur en kwam dan weer om 4 uur
nu geven we de fles rond 20 uur en slaapt dan ook tot 4 uur
ze krijgt 5x 150 ml
We hebben ze hier nog gewoon gegeven als ze om 5 uur kwamen. We hadden er twee tegelijk, dus dan geef je ook sneller toe. Nachtrust was waardeloos.
Ryan kwam vanzelf steeds later en sliep met 3 maanden door tot 6 uur/half 7.
Quin slaapt pas met een maandje door.
Ik denk zelf dat bij je houden tot een uur of 7 misschien wel aan je eigen nachtrust gaat vreten :think:
Wij hebben Ilse ook wel eens een klein (sap)flesje met bijv 90cc klaar gemaakt als mevr zich middenin de nacht meldde. Dan kreeg ze per 24 uur wel meer voeding als wat aangegeven wordt… Maar daar heb ik een beetje sch*t aan… Begrijp me niet verkeerd, maar Ilse sliep weer lekker in met een klein beetje voeding en was s’ ochtends weer een vrolijke baby. Ook papa en mama waren dan weer vrolijk.
Rijstebloem zijn we mee begonnen toen ze 4 maanden was. Is dik hoor! Wil niet door die kleine minidarmpjes heen…
Hoop dat je wat aan al deze adviesen hebt, en doe gewoon wat JIJ(jullie ) goed vind. Het is jullie spruitje…
Groetjes Fluffie