hoi hoi,
mijn zoontje is 4 januari geboren en is nu 4 weken en 1 dag oud.
Hij krijgt nutrilon hypo allegeen ivm allergieen in de famillie.
Hij drinkt heel veel ong 7 flessen op een dag met 120cc en 4 schepjes voeding.
is dit niet erg veel?
op het cb zeiden ze dat het teveel was en dat ik hem moest laten huilen en hem minder voeding geven…
ik laat geen hongerige baby huilen.
wat zeggen jullie hiervan?
liefs van roos
Hoeveel weegt ie? De richtlijn is 150 ml per kilo, maar dat is een richtlijn. Zolang je maar niet boven 1 liter zit want dat trekken zijn niertjes niet. Ik zou hem gewoon 7 x 120 blijven geven als die daar behoefte aan eet. Als je hem minder flessen wil geven, dan zou ik eens proberen om een 120 fles te vervangen door een 150 fles. Je kan ook eens 120 ml en 3 schepjes voeding proberen. Ga op je gevoel af, jij kent je kind het beste en laat je niet gek maken door het cb. Sommige kinderen eten gewoon meer dan anderen.
hoi,
hij woog met 2 en half week al 4,5 kilo.
als ik dat rekensommetje aan hou van 150cc per kilo , dan drinkt hij te veel.
maar hij doet het verder heel goed, ontlasting en plassen gaat goed en hij heeft nog geen last gehad van krampjes.
hij krijgt op een dag rond de 900cc
liefs van rose :-*
Hoi drinkt ie ook alle flesjes schoon op?
Mijn meisje krijgt nu ook flesjes van 120 water + voeding=135, maar drinkt het heel niet op en de laatste dagen komt ze ook niet meer 7 keer maar gisteren 5 en vandaag 6.
Idd zolang je niet boven de liter uitkomt is het goed, maar ja als je nu al bijna aan de liter zit kom je later misschien in de problemen…
Ik zou het even afwachten en als het zo wordt dat je met een liter komt en hij honger blijft hebben zul je weer verder moeten kijken…
Maar idd een kind met honger laat je niet brullen…als het echt honger is…
liefs TIna
pfff ik zou het niet weten… Ik zou inderdaad ook proberen om meer in de fles te gaan doen, maar dan proberen meer tijd tussen de voedingen te laten(dus een voeding eraf, maar per voeding meer geven). Hij is nog te jong voor enige toevoeging(als rijstebloem)… Andere optie zou zijn forte-voeding, maar dan moet je van de HA voeding af… weet neit of dat een optie is…
Als ik merk dat hij per voeding meer wil dan 120cc en 4 schepjes dan geef ik hem 150cc en 5 schepjes maar dan moet hij er ook langer mee doen.
maar jullie denken niet dat hij teveel krijgt op een dag omdat hij nog zo klein is?
met zo’n kleintje ben ik altijd toch wat onzeker.
liefs van Rose :-*
Mijn schoonmoeder is huisarts en heeft me altijd gezegd ze drinken zoveel ze kunnen hebben, dus als jij denkt dat ze het daarop goed doet gewoon doen. Ik hield mij keurig aan de hoeveel heid, maar Fenna was zo hongerig. Dus gaf haar ook 7 x 135 cc, ze dronk niet altijd alles op, heeft een weekje geduurd en nu is er 1 voeding af dus drinkt ze 6 x 135 cc, ben nu sinds 2 dagen de laatste fles aan het ophogen naar 165 cc, en nu gaan de nachten veel beter…
Oja en ik geef ook nof Forte voor hongerige babys
Mijn tweeling dronk de eerste twee maanden ook meer dan het gemiddelde. Op het CB zeiden ze tegen mij dat je idd gewoon in de gate moet houden hoe je kindje het erop doet.
Ik gaf:
1 maand oud: 6x 120 cc
2 maanden oud: 5x 150 cc
Als jouw baby bij 7x 120 nog steeds honger heeft zou je aan het CB kunnen vragen of het niet beter is om over te stappen naar voeding voor hongerige babies.
mijn dochter is van 10 januari en is ook een hongerig meiske
ze drinkt nou 5 x 160 cc overdag geef ik haar meestal 150 cc omdat ik bang ben dat ze TEveel krijgt maar ze heeft het gewoon nodig ik kan haar niet minder geven dan is het alleenmaar krijsen tot de volgende fles
ze woog in de kraamweek 4020 gram , ik ben wel benuwd wat dat nou zou zijn ,ik geloof dat ik volgende week naar het cb moet dus ik ben benuwd
eerst kreeg ze ook de hypoallergene voeding , maar daar ben ik sinds vrijdag langzaam overgegaan naar de gewone standaard voeding , omdat ik niet meteen voeding wil nemen voor hongerige baby’s , dus eerst dit proberen en dan kan dat altijd nog :think:
hoi hoi,
als ik merlijn 5 keer 150cc + 5 schepjes = 165cc voeding geef, zoals op het pak staat dan mag hij dus geen nachtvoeding meer hebben…
Het probleem is dat hij 's nacht nog wel komt voor een voeding.
mag hij dat dan?
liefs van Rose :-*
Met zes keer een voeding van 165 cc blijf je onder de liter per dag. Lijkt mij dus geen probleem. Toen ik mijn voedingen verhoogde van de 120 naar de 150 cc gingen ze automatisch langer slapen tussen de voedingen en kwam er dus een voeding te vervallen.
Je kan het proberen, kijken hoe je kindje reageert. Doet hij het goed dan kun je het zo laten. Je kunt anders altijd weer terug gaan naar de 120 cc.
7x135(120+4) is toch ni meer als een liter??? zoals je al zegt, kijk naar je tevreden baby!!! en laat ze lekker kleppen bij t cb!!
heb je een tevreden baby… moet je um laten huilen … sorry maar die mensen daar :? hier net zo hoor! :mrgreen: ze blijven…beetje vreemd.
xxx
@pegje wrote:
mijn dochter is van 10 januari en is ook een hongerig meiske
ze drinkt nou 5 x 160 cc overdag geef ik haar meestal 150 cc omdat ik bang ben dat ze TEveel krijgt maar ze heeft het gewoon nodig ik kan haar niet minder geven dan is het alleenmaar krijsen tot de volgende fles
ze woog in de kraamweek 4020 gram , ik ben wel benuwd wat dat nou zou zijn ,ik geloof dat ik volgende week naar het cb moet dus ik ben benuwd
eerst kreeg ze ook de hypoallergene voeding , maar daar ben ik sinds vrijdag langzaam overgegaan naar de gewone standaard voeding , omdat ik niet meteen voeding wil nemen voor hongerige baby’s , dus eerst dit proberen en dan kan dat altijd nog :think:
jij kunt misschien ook beter over naar de forte-variant? Mijn eerste was ook zo hongerig, en ik had de voeding langzaam overgezet naar forte, maar toen hij er eenmaal volledig op zat en dus tevreden was, had ik spijt dat ik hem niet eerder en sneller op de forte had gedaan. Omdat hij al die tijd huilde van de honger
Voor de nachtvoeding: je kunt altijd 100 geven met 2 schepjes, zo heel veel meer is dat dan niet. En alleen water mag ook, daar is geen hoeveelheid voor Die nachtvoeding kun je dan langzaam afbouwen door steeds 20 cc minder te geven.