Drinkt flessen niet meer goed leeg, van 5 naar 4?

Lieke heeft nog 5 flessen van 150+5, maar ze drinkt ze al een tijdje niet meer zo lekker leeg. Het duurt allemaal heel lang en ze drinkt ze vaak niet goed leeg, laat dan 40-60 ml staan. Ik vraag me eigenlijk af of ik niet zou moeten proberen om over te gaan op 4 flessen van 180+6, zodat er ietsje meer tijd tussen de flessen kan zitten en ze misschien iets meer honger heeft.

Nu:

6.00

11.00

15.00

19.00

23.00

En dan zou ik gaan naar:

6.00

11.00-11.30

16.00

20.00

Zoiets.

Of is dat heel raar gedacht van mij?

Je kunt het altijd uitproberen.

Het zou fijn zijn als ze wat langer slaapt s’nachts denk ik.

De laatste fles zou ik voor de diepe slaap geven, zodat je haar daarvoor niet meer wakker hoeft te maken. Meestal zie je dat ze dan net zolang slapen als zonder de laatste fles.

Liefs Suzanne

Jade zat ook al heel vroeg op 4 flessen… zou het gewoon een keertje proberen… misschien is dat haar schema wel…

Ik vind 4 flessen op zich wel weinig voor een kindje van nog geen 4 maanden. Nu heb ik hongerlapjes en zij waren nog geen 2 maanden en kregen 6 a 7 flessen van 180+6 en dronken dat allemaal op.

Heb je al een ander flesje/speentje geprobeerd hebt, misschien dat ze teveel moeite moet doen om wat eruit te krijgen? Hoe lang doet ze normaal over de fles?

Hoe groeit ze? Mocht ze op het gemiddelde of eronder zitten, dan zou ik toch 5 flessen aanhouden.

@ Sassie: dat is ook wel mijn zorg. Ze is een lichtgewichtje, altijd al geweest. In die zin wil ik ook heel graag dat ze alles gewoon opdrinkt wat haar aangeboden wordt. Ze drinkt uit Avent flessen met een 2-speen, al een tijd, en dat ging ook een tijd goed. Maar nu dus niet echt meer. :frowning: Ze doet lang over een fles, 20-30 min. gemiddeld.

Ik begin te denken dat we weer terug zakken, het is een meisje met heel veel krampjes en overstrekken, was helemaal weg na fysio en cranio-sacraaltherapie, maar nu lijkt het weer terug te komen. Ze is niet meer helemaal tevreden en lijkt vooral te mopperen als ze wakker is of anders slaapt ze. :frowning: Ook het overstrekken is weer terug, ik kan haar alleen nog maar in het hangmatje leggen, anders ligt ze compleet hol gestrekt.

Sinds wanneer is ze moeilijker aan het drinken? Misschien dat er een sprongetje is, dan kunnen ze even wat minder drinken. Ik zou gewoon 5 flessen blijven aanbieden, hopelijk gaat ze binnenkort dan wat meer flessen opdrinken.

Ik weet niet wanneer je van plan was met bijvoeding te beginnen?

Niet eerder dan 6 maanden eigenlijk. Ik heb vandaag ook gewoon het 5-flessen schema aangehouden, vanmiddag heeft ze iig één fles keurig leeg gedronken.

Ik kan het nog wel even afwachten, maandag moeten we naar het bureau.

Heb je al een nr. 3 speen geprobeerd?

Ha Sopje! :smiley:

Nee, nog niet geprobeerd. Ik ben bang dat dat veels te hard gaat, dat was bij Dana iig wel altijd zo, zij kreeg pas een 1-2-3 speen (dat is de nr 3) toen ze aan de pap ging. Ik zóu het idd wel eens kunnen proberen.

Vanavond ging de fles ook wel weer leeg. Ik heb zo het gevoel dat het met het overstrekken te maken heeft, dat ze dan gewoon gelijk ook niet meer goed drinkt. Overigens is Lieke nooit een snelle drinker geweest, itt Dana die wel een vlotte tante was.

Zooo herkenbaar!

Amy krijgt ook 5x 150 water en 5 scheppen. Amy weegt 5500 gram en zou eigenlijk 5x 180 water mogen met 6 scheppen…maar madam wordt maar een enkele keer wakker voor de fles en ook die drinkt ze niet allemaal leeg. Van de 5 flessen per dag, drinkt ze er gemiddeld 3 leeg. Toch blijf ik haar nog die 5x geven. Wat ze drinkt, drinkt ze en wat ze laat staan, geef ik soms 10 min. later of soms helemaal niet. Zolang ze goed groeit hou ik dit nog even aan.

Heb ook al andere spenen geprobeerd maar die gaan veel te snel!

Groeit ze verder goed?

Hoi ,

Mijn mannetje weegt ook 5500 gram en drinkt ook weinig helaas.

Ik las dat ze zich er overstrekt. Nu doet Noah dit ook ( ligt weer aan andere dingen hoor), maar de pre-logopedist vertelde me, dat als kinderen zich overstrekken het hoofd naar achtergaat. Probeer zelf maar eens te eten met jehoofd naar achteren, dat lukt ook bijna niet. Het advies aan mij was, om Noah tijdens het drinken altijd “rond” te houden. Is lastig hoor, want Noah is harstikke sterkt. Ook in een hangmatje slapen en als je haar vasthoud rond houden. Zodat ze uit die houding komen en geen voorkeur hiervoor meer houden.

Bij Noah gaat het gestaag beter.

Liefs Suzanne

@ Suzanne: dat doe ik ook allemaal, Lieke heeft ook al vanaf dat ze 6 weken is fysiotherapie. Ik ben er dus alert op!

@ Nannietje: ik dénk dat ze wel goed groeit, maar morgen horen we hoe goed. :wink: Morgen moet ik naar het cb.

Misschien is het toch tijdelijk even een dipje geweest, want de flessen gaan er weer beter in en vandaag heeft ze om 19.00 uur zelfs een fles van 180+6 op. :smiley:

Ow oke, dat wist ik niet.

Lastig he!

Ik hoop dat ze goed gegroeid is!

Wat knap van haar!

Hopelijk blijft het zo goed gaan!

Liefs Suzanne

Waar ligt het overstrekken aan bij Noah, wil je dat vertellen?

hier zijn we met 2 maand al overgestapt op de 123 speen van difrax omdat floris veels te veel moeite moest doen om er nog wat uit de fles te krijgen en op die manier er ook veels te veel in liet zitten…

we zijn op de brede s fles van difrax overgestapt op de 1 stand en vanaf toen ging het als een zonnetje…zodra hij weer slecht begon te drinken gingen we op de 2 stand en nu zit hij alweer maanden op de 3 stand… :thumbup:

wie weet heeft jouwn dochter wel het zelfde?

Voor de Avent flessen is er ook nog een speen nr. 3, deze heeft drie gaatjes en dat is niet hetzelfde als de 3-standen speen.

Die heb ik nog nooit gezien Angie. :think: Voor zover ik weet heb je nr 1 (1 gaatje, vanaf 0 mnd), nr 2 (2 gaatjes, vanaf 3 mnd), nr 3 (3-standen-speen, vanaf 3 mnd) en nr 4 (4 gaatjes, vanaf 6 mnd).

Het gaat nu overigens redelijk, Lieke zit nu op 165 ml + 5,5 schepje per voeding (5 voedingen). We gaan wel aanstonds een keer kijken of ze naar 4x 180 kan.

Ik heb de 3 gaatjes spenen bij Kruidvat gekocht, misschien zit die ook bij jouw in de buurt?