drinkt de fles niet mee leeg

In het begin was het huilen dat de fles leeg was van: Ik wil nog wat, HONGERRRRR.

Maar sinds een week of 2 drinkt hij zijn flesje met moeite leeg ( als ze leeg gaan )



Hij krijgt 4x 240 voeding, verder niets.

de eerste 140 gaat er goed in, daarna gaat hij uitgebreid om zich heen koekeloeren.

Met veel geduld gaat er dan nog een 40 cc in en dan heb je het gehad. Hij gaat op de speen kauwen ( heeft inmiddels 2 ondertanden en 1 boventandje wat er net bijna door is ), lachen geluidjes maken en de rest van de fles kan hem gestolen worden.



Ik zit dan ook dik een half uur de fles te geven.



Heeft hij behoefte aan iets nieuws? Is hij de melk beu? Heeft hij geen honger?



zijn flesmomenten zijn om de 4 uur

( hij wordt om 8 uur wakker en gaat na de fles van half 9 weer voor de nacht, en dan natuurlijk zijn middagdutjes die hij na de flesjes heeft. hij slaapt dan ongeveer 1 a 2 uurtjes na elk flesje)

08.30

12.30

16.30

20.30

Ik denk persoonlijk dat je teveel geeft…Standaard is op deze leeftijd 4x 200 cc (180 + 6 schepjes voeding) dus wat hij niet opeet is niet erg toch ? Hij krijgt genoeg binnen lijkt mij… :wink:

Gelukkig maar. Dank je wel

Ik vind 240 cc ook wel veel (dat drinkt Laura nu nog niet eens), wij gaven meestal wat meer voedingen, en dan minder melk per keer.

Maar als hij 200 cc wel op krijgt, is dat toch ook prima?



Los daarvan heeft Laura echt periodes gehad dat ze ineens een stuk minder dronk dan normaal, en ook periodes dat ze ineens veel meer dronk dan normaal, dat duurde dan zo’n anderhalve week, en daarna dronk ze vanzelf weer de gebruikelijke hoeveelheden. Waarom, geen idee, blijkbaar had ze op bepaalde momenten in haar ontwikkeling ineens meer of minder behoefte aan melk.

Lana drinkt nog steeds 240 cc 's ochtend en 240 cc 's avonds. Zij is altijd al een grote eter geweest.



Ze krijgt nu:



8 uur 240cc

10.30 uur fruithapje

12.00 uur boterham met een bekertje voeding 90cc

16.00 uur 180cc

17.30 uur flink wat avondeten + 90cc voeding

22.00 uur 240cc voeding.



Zoals ik al zei, Lana is een grote eter. Met 3 maanden zat ze op 220cc en met 4 maanden op 240cc. Ze had gewoon te weinig aan de voeding.



Maar als ze geen honger heeft, dan hoeft ze de fles niet leeg te drinken. Baby’s horen zo tussen de 600 en 1000 cc aan voeding per 24 uur te krijgen. Dus volgens mij zit je goed hoor.

Anne zat met 3 maanden op 1 liter kv op een dag. Met 4 maanden had ze er niet meer genoeg aan en zijn we langzaamaan met bijvoeding begonnen. Uiteindelijk ging ze steeds minder melk drinken. Op een gegeven moment zal je kindje zowiezo minder gaan drinken. Tot 6 maanden hebben ze en giga groeispurt en hebben ze veel nodig (sommige daargelaten), daarna kan het dus zijn dat je kindje minder gaat eten. Voor de een komt dat moment eerder, voor de ander later.



Nu eet Anne haast niks meer op een dag, maar voor haar is het voldoende. Dus niet druk maken en gewoon lekker laten drinken dat ie opkrijgt en niet aandringen.

Rick drinkt ook 4x 235 (210+7), en op het CB zeiden ze dat hij daar vanzelf wat van zou laten staan, omdat hij dan minder voeding nodig heeft. Vooralsnog drinkt hij alles helemaal leeg (en inderdaad, soms huilen na de fles), maar ik hou er rekening mee dat dat kan veranderen.



En het kan ook natuurlijk aan een sprongetje oid liggen.