drinkpakje met rietje, nu al?

Hoi,

Drinkt jullie kindje wel eens uit een pakje met rietje?

Bij het CB gaven ze aan dat onze kleine ook uit een pakje kan / mag drinken. Dus al wel geprobeerd, maar dat lukt nu dus echt nog niet.

Maar ik vroeg me eigenlijk ook af welk drinken uit zo’n pakje dan het beste is om te geven, mogen ze dan alles al?.

Groetjes van MIj

Je kan een houder van Difrax kopen waar je het pakje in kan zetten, zo kan je kindje niet in het karton knijpen en knoeit het dus niet. Je kindje leert zo uit een rietje drinken en dat is beter dan uit een tuitbeker. Je kan melk uit een pakje geven of roosvice, appelsap tja noem maar op. Ligt een beetje aan jezelf wat je al wel of nog niet wilt geven.

Hallo mama van Anne,

Onze kleine is pas 11 mndjes…, vandaar dus de vraag of ie dan ook alles al mag hebben wat in een pakje zit.

Maar zoals ik jou begrijp dus idd alles, hmmm dat is wel handig voor onderweg e.d…

Gr. van Mij

Anique drinkt al vanaf dat ze een maand of 9 is uit een pakje :thumbup: gaat helemaal goed!

Gewoon appelsap of roosvice.

Je moet alleen wel zo’n houder halen van difrax. Ze hebben heel snel door dat ze ook in het pakje kunnen knijpen :wink:

@brabbel wrote:

Hallo mama van Anne,

Onze kleine is pas 11 mndjes…, vandaar dus de vraag of ie dan ook alles al mag hebben wat in een pakje zit.

Maar zoals ik jou begrijp dus idd alles, hmmm dat is wel handig voor onderweg e.d…

Gr. van Mij

Ik zag dat jullie kindje 11 maanden is. Maar hier verschillen mensen nogal van mening wanneer je iets mag geven. Wij zijn altijd erg makkelijk en Anne kreeg al vroeg vanalles (zoet met mate, maar ze krijgt het wel). Dus appelsap en zo kan best (opletten voor diaree als jullie kindje het nog nooit heeft gehad).

Succes

Idd opletten met wat je geeft, maar in principe is het alleen maar makkelijk als je kind met een rietje leert drinken. En met een pakje is dat de beste manier, want dan kun je in het begin nog wat knijpen om het drinken omhoog te krijgen. Ik heb het alledrie de kinderen ook geleerd rond het eerste jaar, mijn jongste zelfs al voor het eerste jaar!

Heb het Jayden ook al vroeg geleerd, en meer bij toeval: tijdens het wandelen had ik een pakje mee, en het was erg warm. Dus ik gaf Jayden ook een slokje: kneep een beetje in het pakje, en dan kwam er wat uit het rietje. Meneer had meteen door dat als je dus aan dat rietje blijft zuigen, dat er dan drinken uit blijft komen :mrgreen: En dat was voor 1 jaar!

Daarna heb ik zo’n difrax houder gekregen (kende ze eerst niet!) en die zijn onmisbaar!

Die Dirfrax-houders heb ik nooit gebruikt, op visite krijgen ze soms wel eens een andere maat of een zakje drinken en dan heb je er niets aan. En ze leren gauw genoeg dat knijpen overstromen betekent.

Das waar, gebruik ze nu uit gemak zucht, want Jayden drinkt ook uit een gewone beker enzo. Vind het nu handig voor in de auto ofzo, dat ik gewoon een pakje naar achter aan kan geven zonder overstroming :mrgreen:

@SeeSeeEm wrote:

Die Dirfrax-houders heb ik nooit gebruikt, op visite krijgen ze soms wel eens een andere maat of een zakje drinken en dan heb je er niets aan. En ze leren gauw genoeg dat knijpen overstromen betekent.

Die waren er “vroegâh” ook niet eens.

Gewoon de oortjes uitvouwen en ze leren aan de oortjes vast te houden.

Gewoon ff in het pakje knijpen,dan komt er drinken vrij en gaan ze vanzelf zuigen…die van mij dronken met een maand of vier,vijf al uit een pakje…

Firyel heeft de Nuby Flip-it beker (als tip gekregen hier op het forum). Deze heeft een rietje , maar is wel anti-lek. Ze drinkt hier super goed uit en je kan hem vullen met alles wat jezelf wilt (melk, sap, water enz.) Ideaal vind ik hem en zij ook :lol: In het begin had ze ook niet door hoe het moest, maar toen heb ik zelf wat drinken in het rietje gezogen zodat ze de smaak ervan kon proeven. Vanaf dat moment had ze de smaak te pakken en drinkt ze erg goed.

Toensie

Precies zoals hierboven beschreven, de Nuby flip-it beker.

Ideaal, hoef je tenminste niet van diet zoete drinklimonade te

geven als je dat niet wil. Die beker was hier echt een suc6 :thumbup: