Drinken

op een korte dag alleen water



op een lange dag de eerste pauze water met fruit

de tweede pauze tanja met brood



melk krijgen ze hier bij het ontbijt en bij de boterham als ze thuis eten



zoon heeft een continu rooster

heb laats hem een week alleen water mee gegeven omdat ik merkte dat de beker met ranja wel op was maar met water niet



en nu drinkt hij weer allebij leeg





en thuis drinken we altijd thee of water en soms sap

appelsap of sinasappelsap waar ik een beetje water bij doe

Hmm ik wilde geen discussie over zoetigtheid uitlokken, het viel me alleen op dat er veel mensen zoet meegeven en ik vroeg het me gewoonaf. Juist ook omdatikvaak wel dubwat ik mee moet geven. Ik wil ze niet wennen aan teveel zoet…

Verder kan ik me trouwens helemaal aanluiten bij jouw verhaal hoor mandy. Ze mogen hierniet onbeperkt zoetigheid drinken, maar krijgen het zeker wel. Zeker nu ze groter worden… Willenze toch ook dat slokje cola proeven endatwordt danal gauw een glaasje op eenfeestje. Moet kunnen, zolang de basis maargoed is.

@Lune wrote:

Hmm ik wilde geen discussie over zoetigtheid uitlokken, het viel me alleen op dat er veel mensen zoet meegeven en ik vroeg het me gewoonaf. Juist ook omdatikvaak wel dubwat ik mee moet geven. Ik wil ze niet wennen aan teveel zoet…

Verder kan ik me trouwens helemaal aanluiten bij jouw verhaal hoor mandy. Ze mogen hierniet onbeperkt zoetigheid drinken, maar krijgen het zeker wel. Zeker nu ze groter worden… Willenze toch ook dat slokje cola proeven endatwordt danal gauw een glaasje op eenfeestje. Moet kunnen, zolang de basis maargoed is.




ik ben het met je eens hier krijgen ze ook heus wel zoet maar inderdaad thuis of op feestjes

en prik drinken krijgen ze niet maar dat komt vooral omdat wij dat zelf niet drinken

Dan ben ik een luie onverantwoorde moeder, maar na lekkende bekers, plastic zakjes, allerlei soorten bekers heb ik het wel gehad met bekers.



Hier dus pakjes of een join the pipe-flesje water. Die lekt echt niet. AS drinkt daar graag uit.

Appelsap of capri sonne. Geen beker hier ook vanwege het lekken.



Thuis drinkt ze trouwens verdunde druivensap.

Wij hebben al jaren een paar van deze:



En tot nu toe lekken ze niet…

Hier mogen geen pakjes…school wil het afval niet…dus nemen ze ranja of water mee in hun mepal-bekers…als ze meer dorst hebben vullen ze die zelf bij met water…(ze zijn 8 en 11 :wink: )

Heb tot op heden nog geen last van lekkende Mepals,maar vervangen ze ook best vaak.

Anders komen de pakjes er ook in.



Die bekers zoals op het plaatje hier een stukje boven hebben we ook staan,alleen gaan die niet mee naar school. Ze vergeten ze te sluiten achteraf en drinken niet altijd de hele beker leeg. Onderweg als we lang moeten rijden gaan ze wel eens mee.

Ik vul die beker idd maar halfvol, gaat meestal schoon op en de dop doet ie meestal goed dicht… Tot nu toe :wink:

Rhodé neemt een beker limo, en voor tussen de middag een beker yogo mee.

@Lune wrote:

Geeft niemand thee mee?

Ik wilde iig mijn oudste koukleum een thermosbeker geven met thee deze winter, dat lijkt me zo lekker voor hem.



Drinken jullie kinderen na school dan ook nog zoetigheid?

Ik zal wel een miep zijn, maar hier krijgen ze 1x per dag iets van sap (en dan diksap of puur fruitsap, zelden iets waar suiker aan toegevoegd is) en op de lange dag drinken ze dat dus op school, krijgen ze thuis water of thee.




Ik wil zoon inderdaad van de winter thee meegeven.

Nu krijgt hij diksap of van die roosvicee mee. Her mogen geen plakjes.

Hij heeft een mooie groene mepal beker gekregen met zo’n tuitje eraan, dus hoeft hij ook niet zelf de dop eraf en erop te doen. Na 3 weken nog geen gelek haha!



Thuis krijgen ze een kopje thee of glas (dik)sap en verder alleen maar water.

Hij drinkt geen melk (alleen soms bij mijn moeder), gebruikt alleen melk voor zijn pap. Voor de rest heeft hij nog altijd (dreigend ernstig) ondergewicht, maar ik vind al te veel limo enz. niet nodig. Wel is het een moeilijke drinker dus ben ik er wel soepel mee, maar meestal vragen ze hier zelf om water en zoon houdt sowieso niet van erg zoetig sap.

Beker met sap voor tussendoor en pakje melk voor tussen de middag. Dat pakje wordt dan gewoon weer in zijn tas gestopt zodat we het thuis kunnen weggooien. En ja, zoon drinkt thuis ook nog sap of chocomelk.

Pete is net begonnen met wennen en ik geef hem een pakje Yoki (merkloos) mee, maar op school willen ze eigenlijk alleen drinkbekers. Hij krijgt met zijn verjaardag een broodtrommel en drinkbeker en dan geef ik hem limonade (vruchtenmix van AH, zonder zoetstoffen) mee.



Bij de lunch drinken we altijd melkproducten, dus als hij straks 2 keer per week gaan overblijven dan geef ik een pakje Yoki mee in zijn broodtrommel.

MIjn zoon en dochter gaan nog niet naar school maar ik zou voor tussen de middag beker melk en bij de 1e pauze beker diksap

VInd yoki/frisi/chocomelk niet zo nodig

ik ben benieuwd. zoonlief gaat bijna naar de basisschool en ik weet eigenlijk wat daar het beleid is met pakjes/bekers maar mama is psychisch allergisch voor bekers :silenced:

alle herinneringen aan vriendinnetjes vroegers op school als zo’n beker weer eens ging lekken, tassen vol vlekken, boeken druipend van de zoete yogi-zooi, die stank nog de hele dag, brrrrr.



als het maar enigzins mag worden het hier pakjes (sinasappelsap of groentensap) of een petflesje water.

zoon mag geen melk en geen appelsap en ik begin niet aan drinken met toegevoegde suiker of zoetstoffen.

Ik heb nog nooit een lekkende beker gehad hoor…



Ik ben tegenwoordig met drinken bijzonder hysterisch over het suikergehalte. Ik heb wel eens een half uur in de winkel gestaan om de achterkantjes van de pakjes te lezen. Allemaal zo’n hoog percentage suiker per 100 ml.



Mijn kinderen krijgen gewoon koekjes, mogen snoepjes etc. Ik ben geen suikerloze moeder.

Maar al die drankjes, daar let ik tegenwoordig gewoon heel erg op.

Daniël krijgt melk mee, hier op school zetten ze de beker 's morgens in een bak, idd ivm lekkage.

Hij heeft ook zo’n mepal beker met een tuutje, ideaal, kan hij zelf open en dicht maken,en het lekt niet.

Hier meestal pakjes van alle soorten smaken en merken en soms ook ranja of ijsthee in zn beker, maar geen melk, melk drinken we alleen bij het avondeten.