Ivan drinkt erg goed uit een beker dit doet hij al een behoorlijke tijd. Al vindt hij het nu leuk wanneer hij niet meer wil zijn beker op de kop te houden. :wall: maakt niet uit waar thuis, restaurant
iemand tips om het hem af te leren
2 cm in zijn beker doen en meer niet, er als juf bij gaan zitten en opletten en zodra hij neigt naar klaar met drinken, beker afpakken en benoemen… nee nu klaar en niet kiepen.
Krijgt hij geen kans meer.
Ben jij even druk mee maar dat is met allerlei rotgewoontes vaak de enige manier om af te leren… geen kans toe geven en voor zijn.
Zo hebben wij Peter bijten af geleerd en zijn we nu bezig met gegil van mies.
Hij gilt als hij dikke lol heeft of als hij iets moet en niet wil.
Zodra die mond opengaat doe ik mijn hand ervoor en zet ik hem direct en plompverloren op de gang met de mededeling " NIET GILLEN!"
Na 2 weken zien we al verbetering, hij heeft deze week nog maar 1x gegilt ten opzichte van 7 of 8 x per dag… :shifty:
Dankje Cell , gaan we dat maar doen,
Ik zal ook navragen op de chreche of hij het daar ook doet waarschijnijk niet want het is natuurlijk leuker als papa of mama er bij is :wall:
Hoe oud is hij? Onze zoon drinkt op zich prima uit een beker, maar ik geef het alleen als ik erbij ben want zodra hij de kans krijgt gaat hij het drinken overgieten en er soep van koken :roll: Ik houd het dus nog maar op de antilekbekers.
hij is 22 maanden
thuis gaat het nu redelijk goed , op de chreche doet hij het dus ook. Daar geven ze hem nu een tuit beker omdat ze er niet 1 op 1 bij kunnen zitten. Over 3 week gaan ze het weer proberen.