Drinken

Ik heb even een vraagje???

Hoe een dreumes (meer) te laten drinken maar dat niet wil???

Hij drinkt 's morgens zijn papfles 210cc en 's avonds een fles melk ca.180cc en overdag met moeite 1 pakje wicky :think: (iets anders lukt echt niet)

Als ik al aan kom lopen met zijn beker zegt ie al…NEE HOEF NIE MEER :hand:

Dit kan hij niet te lang volhouden volgens mij??

Kus Moon

Dus hij zit dan op 500 of 600cc? Ik weet niet hoeveel een pakje Wicky is… Misschien extra fruit, zit ook veel vocht in?

Hij moet 50cc per kilo lichaamsgewicht binnen krijgen (zei de KA laatst). Als hij 10 kilo is moet hij dus 500cc drinken.

Hoi,

Zelf heb ik hier gelukkig geen probleem mee. Wel weet ik dat ze op het kinderdagverblijf waar zij heen gaat, kindjes op vaste tijdstippen in de stoel zetten en hun drinken moeten opdrinken voordat zij of een koekje krijgen of van tafel mogen. Indien ze het na bijvoorbeeld 20 minuten nog niet ophebben moeten ze nog 5 slokjes en mogen dan alsnog weg.

Wellicht is het wat om te proberen.

succes

Judith

Andere beker laten kiezen door hem? (of een flesje van aquarius ofzo?, Mika wil die nl. graag ook al zit er water in 8) , maar papa heeft hem ook, dat idee :wink: )

En anders misschien yoghurt ofzo, dat is ook vocht :think:

:-*

@D. wrote:

Dus hij zit dan op 500 of 600cc? Ik weet niet hoeveel een pakje Wicky is… Misschien extra fruit, zit ook veel vocht in?

Hij moet 50cc per kilo lichaamsgewicht binnen krijgen (zei de KA laatst). Als hij 10 kilo is moet hij dus 500cc drinken.

Hij weegt ruim 13 kilo dus dan is 600cc niet genoeg.

B,

Da’s ook wel een tip van een ander flesje idd.

Een gewone beker is geen succes, die kiept ie in no time leeg.

Aan bekers heb ik het halve assortiment van de Kvat al thuis staan. :lol:

Kus Moon

Vergeet je buiten de flessen om ook niet dat hij als hij fruit krijgt, hij ook vocht binnen krijgt :wink:

Vindt hij fruit lekker? Anders zou je 2 keer per dag fruit kunnen geven, gewoon lekker gepureerd, hoeft ie niet zoveel moeite te doen.

Ik herken je probleem. Lana was op een gegeven moment een hele slechte drinker. Ik kan mijn oude topic niet meer vinden helaas. Ik had daar een waslijst aan mogelijkheden geprobeerd.

Rietjes, ander drinken (fristi, wicky, verschillende soorten siroop enz), uit een beker drinken, uit een pakje drinken, echt alles hebben we geprobeerd.

Meer dan dat kan je niet doen. Maar mijn tip is, kijk naar de totale hoeveelheid vocht die hij binnen krijgt en niet alleen naar de flessen.

Fruit, toetjes en zelfs groenten (zit ook vol vocht) moet je er ook bij tellen.

Succes ermee!

Wil hij echt niet drinken of vindt hij al die andere drankjes gewoon niet lekker.

Misschien kun je de melkflessen aanlengen met water. Tussendoor dan ook aangelengde melk. Misschien wil hij dat wel.

Succes in ieder geval :thumbup:

B’Elanna was ook zo’n slechte drinker…

Haar gaf ik, vooral met warm weer, veel fruit met vocht… Dus komkommer, meloen, aardbeien…

Maar mijn ervaring is wel dat ze zelf wel aangeven als ze écht dorst krijgen hoor…

Onze dochter van 4 (en ca 17,5 kilo)drinkt ook vrij weinig. (Altijd al gedaan). In de zomer drinkt ze uit zichzelf vrij veel en in de winter vrij weinig, dan moet ik altijd klaarzetten. En dan nog presteert ze het om te laten staan. Ze drinkt nu ongeveer 750 - 800cc, maar ze plast genoeg, dus dan dring ik verder ook niet aan.

Het ene kind drinkt meer dan het andere kind. Ik zou er geen probleem van maken. Anders kom je in een machtsstrijd terecht. Bied het regelmatig aan en geef anders wat extra fruit. Je kunt ook de yoghurt (als hij dat als toetje eet tenminste) aanlengen met wat water. Op die manier krijgt een kindje toch zijn vocht binnen. Ik zou niet gaan meten en vergelijken met gemiddelden. Ieder kind is anders.

Moirah

Ik heb inmiddels de beker gevonden waar hij wel goed uit wil drinken.

Een beker met oren zodat hij zelf (met mama ernaast :wink: ) aan tafel kan drinken.

Zo dronk hij van de week ook op het kdv en hij vind het reuze intressant :mrgreen:

Kus Moon