Wij hebben allen goed de griep te pakken.
Niels eet al niet meer sinds zaterdagmiddag, gisteren en vandaag heeft hij wel een kiwi op en gisteren ook een klein stukje eierkoek en een soepstengel. Ik vind dat al heel wat dus maak me om dat eten maar niet druk, probeer wel of ik hem iets aan kan bieden maar hij wil het gewon niet dus dan maar niet.
Probleem is drinken, hij is altijd al een slechte drinker maar nu krijg ik er echt niets in. Ik loop nu al een week te zeuren over dat drinken en dat maakt het natuurlijk tot een machtspelletje waar ik niet op zit te wachten maar ik ben echt ten einde raad. Hoe moet ik het aanpakken om hem zonder dwang te laten drinken.
Alleen op vaste tijdstippen drinken zetten? Zorgen dat er een hele dag drinken staat en er verder niet over praten??
Ik ben gewoon erg bang dat hij zal uitdrogen als hij niets drinkt. Vanochtend heb ik hem maar een waterijsje gegeven zo van dat is dan toch wat?
Hopelijk krijg ik hier nog wat tips waar ik iets mee kan. Heb best al veel geprobeerd maar op en duur is het op…
Wat ik al heb geprobeerd:
leuk glas/beker
zelf meehelpen met limo maken
rietjes
nieuw sapje
thee met honing
thee met suikerklontje (zodat hij kan helpen met het klontje erin doen)
Wat me nog niet is gelukt er geen aandacht aan besteden…
Zou dat het zijn??? alleen hoe krijg ik dat voor elkaar zonder mijn lippen kapot te bijten van ergernis en voornamelijk bezorgdheid om te weinig drinken?
natas
Ik zou het toch proberen. Gewoon neerzetten en kijken wat er gebeurd. Plak een pleister op je mond, ga in de keuken zitten, maar zeg er niets van . (Heb ik ook moeite mee hoor)
Als we bij Sebastiaan te veel “zeuren” gebeurd er ook niets…
Hier helpt het trouwens om op zulke momenten een rietjesbeker in z’n handen te drukken en verder niets te zeggen. En niet vergeten dat 'ie waarschijnlijk niet zo’n goede smaak heeft nu, da’s ook vaak een probleem.
Groetjes,
Heleen
We hadden vorige week hetzelfde probleem hier.
Wat hier hielp was tijdens het tanden-poetsen laten drinken. Hij spoelt nl nog niet maar drinkt echt na het tanden poetsen. Op die momenten dronk ie in elk geval een half glas leeg…tja niet veel maar alle beetjes helpen.
En inderdaad waterijsjes; prima toch? Versgeperste sinaasappelsap ging er ook best goed in…
Succes
Soep al geprobeerd? Of drinkbouillon?
Anders toch verder met de waterijsjes? Je kunt ze ook zelf maken van appelsap of roosvicee of zo (bij ons doen in de zomer de zelfgemaakte joghurt ijsjes met scheutje roosvicee erdoor het erg goed.
Inderdaad gewoon waterijsjes geven.
Toen Rhodé vorige maand zo ziek was had ze ook al 1,5 week bijna niets gegeten en gedronken. Ik heb op een gegeven moment fruitontbijt gekocht, en daar ijsjes van gemaakt :shifty: dus zo kreeg ze toch nog wat binnen, en tegelijkertijd ook wat vocht.
Vind hij fruit wel lekker? Daar zit ook veel vocht in (peer vooral!).
Ik denk dat je inderdaad moet proberen het los te laten. Als hij echte dorst krijgt gaat hij echt wel drinken…
Moeilijk hoor, maar ik denk dat dat toch het beste is om zo de druk er een beetje vanaf te krijgen.
Wat hier helpt is zeggen dat je ziek wordt als je niet bgenoeg drinkt. H. wil niet ziek zijn, en dan drinkt ze wel.