drinken

Moet ik Jazz al een flesje sap oid geven? of wacht je daar ook mee tot 6 mnd?

6 maanden is beter,

Nu heeft ze voldoende aan borst of fles.

Sap zou ik pas geven na 6 maanden, als je ook bent begonnen met bijvoeden en als je de flessen begint af te bouwen. Nu heeft je kindje nog genoeg aan alleen flesvoeding.

als je bv geeft dan zou ik het zeker niet doen. Want elk slokje sap doet je bv minderen.

Bij een fles zou ik het ook niet doen trouwens. Het is niet nodig en ze kan haar hele leven nog sap drinken joh :mrgreen:

Zoals gezegd, helemaal niet nodig. En ik zou er bij 6 maanden ook nog even mee wachten, maar dat is misschien persoonlijk. Water en melk vond ik voldoende. Ik gaf dan liever een fruithapje dan een sapje ofzo, zit veel meer in. Later zullen ze nog genoeg van die zoete dingen willen, kan je best nog even mee wachten.

Hier kregen ze het al met 5 maanden. Beetje appeldiksap.

Appel stimuleert de darmen en dat hadden ze nodig.

Ze kregen lactulose, omdat ze vreselijke obstipatie hadden en op deze manier bleven de darmen soepel.

Door de appeldiksap zijn ze van 7ml lactulose dagelijks, naar helemaal geen lactulose meer gegaan :thumbup:

Ik zou hem ook zo lang mogelijk aan de water of thee houden. L is het gewend en vraagt er nog steeds zelf om. Terwijl ze ondertussen sapjes ook erg lekker vindt. Mijn theorie is dat als ze water en thee lekker vinden, ze straks ook vast wel sap lusten.