Drinken uit een pakje

Mikki heeft altijd al moeite gehad om zelf uit een anti-lekbeker te drinken.

En nu ben ik er sinds deze week achter dat ze wel heel goed uit een pakje met een rietje kan drinken.

Dus heb ik pakjes appelsap gekocht.

Maar wat kan en mag ik haar nog meer geven uit een pakje?

Ze is bijna 13 maanden.

In pakjes zit heel veel suiker. Als dat jou niet uitmaakt kan je natuurlijk alles kopen wat in een pakje zit.

Anders misschien een rietjesbeker kopen en zelf drinken erin doen??

Wij geven vooral appelsap als ze uit pakjes drinkt. Vooral onderweg is dat. Let op dat je appelsap geeft en geen appeldrank, want in die laatste zit heel veel toegevoegde suiker, in die eerste niet. Alleen natuurlijke suikers uit de appel zelf. Ook hebben wij een houdertje van Difrax erbij, beste uitvinding ooit. Dan kan ze het niet inknijpen en stroomt niet alles eruit. :thumbup: Rietjesbeker is trouwens ook een toppie ding, alleen niet echt handig voor onderweg want hij lekt dan behoorlijk snel. :doh:

Ik heb iid appeldrank…

Dus ga ik appelSAP kopen!! :thumbup:

Ik geef appelsap,sinasappelsap (beide puur sap dus zonder toegevoegde suikers)

Welk merk,welke soort geef je dan?

Ik heb gewoon AH eigen merk…

ik geef ook vaak pakjes

je hebt ook een speciaal pakjes houder waar je het pakje sap in kan doen

ik geef altijd wicky framboos daar zit minder suiker in

Als hij goed uit een pakje met rietje drinkt, zou ik zeker proberen of hij ook goed uit rietjes beker drinkt :slight_smile:

Dan kan je namelijk ook andere dingen als sap te drinken geven (water, thee, diksap, roosvicee etc.) Lijkt me handiger (… en goedkoper ;-))

AH merk je moet wel goed opletten ze hebben 2 soorten appelsap en sinasappelsap,1 soort aangelend met water en suikers en het andere soort is 100% sap.

Degene die het duurste is moet je hebben :wink:

Fijn dat je iets hebt gevonden waaruit ze goed drinkt!

Ik ben zelf altijd erg voorzichtig met pakjes enzo, vaak zit er toch een hoop suiker en ‘rotzooi’ in verstopt heb ik het idee.

Een rietjesbeker werkt misschien ook goed??? Kan je er ook diksap op thee ofzo in doen.

Maar je vraag, wat kan je haar geven wat in pakjes te koop is.

uuhhmm vruchtensapjes… je hebt ook van die roosvice 50/50 volgens mij zit daar ook weinig zoetigheid in.

En hier een mama en papa die gewoon vanalles geven wat maar in een pakje zit. We letten niet op suikers en poetsen gewoon altijd 's avonds. Dus sapjes, yoghi, whatever. Of idd uit een groot pak en dan in zo’n grote plastic beker met een rietje ingebouwd in het deksel. Super! :thumbup:

Hier ook een kleintje wat alleen maar met een rietje drinkt…maar hier werkt een rietjes beker wel.

Weet niet of je dat inmiddels al geprobeert hebt???

Anders kun je ook bij een leeg pakje een stukje uitknippen aan de bovenkant en dan zelf geregeld vullen met ander drinken.

Hier drinken mijn kids meestal ranja zonder suiker.

sneeuwitje

Je hebt bij de AH ook pakjes met water, die zijn toch wat leuker om op te drinken dan een gewoon glas water.

Hier ook een rietjesbeker, ding gaat overal mee naartoe. Ik doe er alleen water in en heel soms wat diksap erbij…

Sanna kon uit de rietjesbeker van Nuby in het begin niet goed drinken, het rietje was te breed. De rietjesbeker van de Prenatal was super :thumbup:

Dat het slecht voor de tanden is, is niet het enige nadeel van suiker. Kinderen kunnen er erg druk van worden en vervolgens erg moe en het is niet zo gezond natuurlijk.

Maar zoetstoffen (light, minder suiker, etc.) die zijn echt òngezond en worden afgeraden onder de 5 jaar geloof ik.

Ik wilde net schrijven dat ze ook water in pakjes hebben, maar Lynda was me voor :wink:

Ideaal water in pakjes :thumbup: maar waar kan ik die kopen???

Bij onze AH kan ik ze niet vinden en het personeel waat niet waar ik het over heb. :?

@Cebe wrote:

Maar zoetstoffen (light, minder suiker, etc.) die zijn echt òngezond en worden afgeraden onder de 5 jaar geloof ik.

Volgens de folder van het voedingscentrum die ik kreeg op het CB

wordt het niet afgraden, maar beperk het tot max 2 glazen per dag.