drinken uit een beker graag tips

ik vroeg me af of jullie nog tips hebben om het drinken uuit een beker makkelijker te maken ik geeft nou mijn kleine meid wel eens melk uit een beker en ze vind het schitterend maar ze knoeit ENORM hihihii nou geef ik haar ook wel eens wat te drinken in bad zo dat ze het knoeienderwijs kan leren hihih maar ze krijgt het ook tijdens de boterham nou dacht ik dat er hier zo veel meiden waren die hun kindjes uit een beker hadden leren drinken dus waar beter op tips te vragen hihih

beetje vroeg :shock: :shock:

brittany dronk vanaf 1 jaar vanuit een tuitbeker

het cb vertelde mij dat ik daar mee moest beginnen omdat het mondje daar mee moest oefenen en de spraak strax ten goede komt :think:

bij de cb in beverwijk raadde ze het aan vanaf 1 jaar

Mij is verteld dat je af en toe vast moet oefenen met een tuitbeker, omdat ze nu nog eraan gaan zuigen en als je er lang mee wacht zuigen ze niet meer.

Jesse drinkt goed uit een tuitbeker, af en toe geef ik hem uit een gewone beker, maar dat gaat minder.

iig heb je ook speciale bekers voor kleintjes die zijn aan 1 kant wat lager uitgesneden zodat het neusje vrij is en aan de andere kant zit een gebogen randje die over het onderlipje valt om knoeien te verminderen charity knoeide daar een stuk minder mee en je kan een handje onder haar kin houden zodat ze het hoofdje omhoog houd kindjes gaan vaak heel erg omlaag kijken en dan word het drinken wat moeilijk maar door haar hoofdje zachtjes omhoog te houden leert ze dat dat makkelijker is

Lynn drinkt af en toe ook uit een bekertje.

Maar ze knoeit hier ook ontzettend mee. Ze krijgt een plastic slab om en om haar beentjes drapeer ik een oude handdoek :mrgreen:

Ze vind het geweldig, ik heb ook gehoord dat dit beter is voor het mondje.

Lynn drinkt haar melk uit een fles en haar sap uit een rietjesbeker, tuitbeker of gewoon bekertje. Ze vind het allemaal prachtig.

Bas drinkt vanaf een jaar regelmatig uit een normale beker. maar toen hij kon zitten in de kinderstoel gaf ik hem ook wel eens voor de gein een beker. Beetje spelenderwijs laten knoeien. Ik kreeg hem alleen niet aan een rietje. Hij snapte er helemaal niks van. Dat kan hij pas sinds 2 maand ofzo toen mijn vriendin het hem leerde… :think:

hier even een foto van de beker



ze zijn echt heel fijn en niet duur

Marit drinkt haar sapje 's ochtends uit een beker (zonder tuit). Ik doe het niet te vol anders trekt ze het naar haar toe en gaat alles er over.

Het gaat best wel goed vind ik, al kost het wel wat geduld :inlove:



Vannochtend had ik de tuit erop gedaan en dat ging ook aardig.



suc6

Wij hebben ook zo’n Difrax oefenbeker, erg handig! We zijn begonnen met yoghurt er in om haar te laten wennen aan de andere manier van drinken. Haar melk drinkt ze nog uit de fles en sap uit een rietjesbeker of tuitbeker, ook in bad met een beker oefenen werkt hier goed!

wij hebben ook die difraxbeker

en met yoghurt gaat het inderdaad wat langzamer

dan kunnen ze dus beter oefenen



en verder geef ik hem ook wel eens een slokje uit mijn glas (sap)

daar ziet ie nu wel de lol van in.

nou meiden heeeeeeeel erg bedankt voor alle tips en ga gewoon door met de tips ik wilde jullie even bedanken ervoor er zijn al wat =handige tips gespot hoor geweldig :thumbup:



charity die beker wil ik ook gaan halen die lijkt me super



ik heb zelf de avent antilek beker voor haar maar aan die tuit fles drinkt ze niet graag zou ze dan wel een andere graag drinken opf moet ik nog maar even wachten ermee :think:

Ik heb ook zo’n oefenbeker. Ik weet nog dat ik bij mijn 2e (bij de 3e trouwens niet) een folder mee kreeg dat je vanaf 9 maanden kon gaan oefenen met drinken uit een open beker, maar dat vond ik veel te vroeg. Sinds een maandje oefenen (ging na 2x redelijk goed) wij met drinken met een rietje, dat vind ik veel handiger als met het oog op dagjes uit en pakjes.

Ik heb trouwens ook die oefenbeker, maar om een of andere reden heb ik het idee dat ze het snel moeten kunnen, uit mijn kop gehaald.

ja dat vind ik ook en zo’n rietjes beker die zijn denk ik niet anti lek of wel en anders ook maar eens een keertje een gewoon rietje proberen ze vind al dat proberen anders wel erg spannend hoor ze is overal wel voor in maar een gewone beker die doe ik in bad dan kan ze lekker knoeien wat ze wil en spelenderwijs leert ze het wel eens :inlove: :inlove:

Ik ben dus pas met ruim een jaar begonnen met een rietje, vooral omdat de zomervakantie en de dagjes uit eraan kwamen (pakjes meenemen), maar ik vind het eerlijk gezegd onzin dat ze zo snel moeten leren drinken uit een open beker.



Toegegeven, het is makkelijk als ze het kunnen, maar ik zag het bij mijn jongens: de oudste deed het pas met 3 jaar, de middelste met iets van anderhalf jaar, ieder zijn eigen ritme.

Pegje die rietjesbeker is inderdaad niet anti-lek. Ze zeggen van wel, maar toch lekt hij ontzettend.

Lynn vind de tuitbeker van avent ook niks, ik heb er nu 1 van nuby en die vind ze super.



uit een beker drinken is nu puur voor de lol. ze vind het namelijk ontzettend leuk!

Bedoelen jullie met uit een beker drinken dat het kindje zelf de beker vasthoudt en eraan drinkt? Jarno drinkt vanaf zeven maanden uit een beker, maar ik moet de beker wel vasthouden. Anders gaat hij gelijk omgekeerd, dus dan valt er niets meer te drinken :roll: .