Even een vraagje…
Ik heb een eigenwijsje van bijna 5 maanden oud, wat denkt dat ik hem probeer te vergeven als ik water of diksap in zijn fles doe. Hij moet het dus niet.
Nu krijgt ie 5x200 friso te eten/drinken. (nou ja van die 200 maak ik 210) Is dat met dit weer wel genoeg vocht? Luiers ed zijn gewoon goed nat… maar ikzelf zou er niet vrolijk van worden als ik om de 4 uur een fles drinken kreeg.
Zou hem steeds even een lepeltje water geven.
Hmm ja dat kan ik ook wel gaan proberen ja.
Natte (schone) spuugdoek vind ie wel heerlijk om in zn mond te stoppen. Maar water zonder dat het ergens ingetrokken is…
Fruithap kan ik ook net zo goed gelijk op zn slab gieten hoor. Lekker om daar vanaf te eten, maar niet van een lepel.
Een nat washandje geven en op laten sabbelen…
Warm drinken geven (dat is bekender he), dus rooibosthee, warm water, diksap klein beetje opwarmen (tja, lijkt me smerig, maar shijnt wel te kunnen).
Of een schepje minder in de fles en dat dan halverwege door wat water doen voor de smaak.
flessen aanlengen met meer water en ook tussendoor wat water geven, dit kan ook van een lepeltje of een spuitje wat je vult met water
als ik je het advies mag geven, dat ik recent bij Kobe probeerde:
volhouden, blijven proberen !
Kobe keek me ook aan met een blik van: Meter, wat geef je me nu???
Hoef ik echt niet !!!
maar intussen gaat het steeds beter en beter… denk dat hij wel “beseft” dat het dorstgevoel verdwijnt na heerlijk fris water.
liefs
Gerda
Thanx voor de tips dames!!
Ik zou de 5 x 200+6 zou ik 4 x 200+5 van maken en dan 2 flesjes met 50+2 extra geven ofzo. Hij is pas 5 maanden dus hoeft nog niets anders te drinken.
Een kindje heeft niet meer drinken nodig dan dat.
Ik zat daar dus ook mee was bloedheet, en mijn dochtertje weigerde om water te drinken uit een flesje.
Maar ze krijgen voldoende vocht binnen als ze hun flesjes gewoon leeg drinken.
Je kunt voor je gevoel bij elke fles 10cc extra water erbij doen, zo krijgen ze toch wat meer binnen.
onze oudste was ook heeeeel volhardend die wou geen water… alleen melk!
Maar hij heeft ook met die weer water leren drinken.
Ik ben gewoon blijven aanbieden, telkens weer. Soms 1 slokje, soms niks… uiteindelijk heeft hij die zomer goed water leren drinken en slempte hij na die zomer zo een flesje water leeg :lol:
Haha volhouden dus!
Ook wel fijn om te weten dat hetgeen wat ie nu drinkt eigenlijk genoeg is. Maar gevoelsmatig zou ik er toch graag tussendoor ook wat in krijgen…
daimen drinkt met dit weer gwoon zijn 4x200cc en geef hem eigenlijk ook niets extra’s volgens mij is het gewoon voldoende. Hij geeft ook niet aan dat ie meer wil oid.