Drinkbekers zijn verboden??

Hallo allemaal,



Merlin zit sinds april op de basisschool. Hartstikke leuk, goede school etc etc.

Ze hebben alleen een gekke regel. De kinderen mogen geen drinkbekers mee naar school. Ze mogen alleen pakjes drinken mee :?:

In het begin stond ik daar niet zo bij stil. Nu heb ik zoiets van, uh hallo jullie verplichten mij om die zoete pakjes steeds te kopen. Slecht voor haar tanden man. Zat es te denken of er pakjes zijn die niet mierezoet zijn. Ik kon er zo snel geen bedenken.



weten jullie een oplossing?



jen

ik vind dit wel heeeeel raar eigenlijk.

bij ons op school, vragen ze juist om GEEN pakjes mee te geven, ivm het vele afval wat je dara van hebt.

het enige wat ik kan bedenken, is dat ze geen zin/tijd hebben om al die bekers open en dicht te draaien ofzo.

of voor het omvallen van bekers?

ik vind niet dat de school jou dit mag verplichten.

tenslotte word jij op deze manier wel tot extra uitgaven verplicht.

een beker limo mee is toch goedkoper dan 5 pakjes drinken in de week,…



hebben ze ook gezegd waarom?

Wat een vreemde regel zeg… Mijn oudste krijgt altijd een stalen bidon mee, die kan hij zelf openmaken dus daar zou de juf geen probleem mee moeten hebben, en als ie omvalt loopt er hooguit een paar cc uit en niet meteen de hele inhoud. Om op je vraag terug te komen: er zijn ook van die kleine pakjes melk of soja melk. Mischien is dat een idee? Maar ik zou wel met de school in discussie als ik jou/jullie was. Jullie worden op kosten gejaagd, en de school produceert onnodig veel afval op deze manier! :think:

Ik zou even langs de leerkracht gaan en vragen waarom ze deze regel hebben.



Kan je ook meteen uitleggen waarom je liever geen pakjes meegeeft.



Succes,

En als juf kan ik je vertellen dat ik juist die pakjes erg vervelend vind. Niet alle kinderen kunnen zelf hun rietje uit het plasticje halen, of het rietje in het gaatje steken. Verkeerd vasthouden en het spuit eruit, ook nattigheid. Ook heb je die foliepakjes weet niet precies hoe ik ze moet omsschrijven, die zijn helemaal erg.



Ik ben erg benieuwd wat de beweegreden is op die school.

capri sun ! is erg lekker haha

maar idd erg onhandig voor kids om het open te maken (folie pakjes)

bij mij is het per hoge uitzondering dat hij een pakje drinken mee krijgt.

ben ook wel beneiuwd eigenlijk waarom ze willen dat kids pakjes mee krijgen

O maar ik weet de reden wel hoor!



Ze vinden bekers teveel lekken!!!



Ik heb vanmorgen merlin een flesje drinken meegegeven met daarin water met een beetje appelsap. Ik blijf niet aan de gang met die mierzoete drankjes. bah!





Ben benieuwd wanneer ik commentaar krijg. En nu jullie t zeggen, tis idd erg veel afval die pakjes :think:



Jen

Mijn kinderen krijgen altijd een beker mee hoor.

vaag verhaal dat ze pakjes sap me moeten nemen,leuk ook voor ouders die dat niet kunnen betalen :think:

ze vinden bekers te veel lekken,…

echt een giga goed argument kan ik dat niet vinden eigenlijk.

Teveel lekken, ja inderdaad sommige bekers lekken, maar simpele oplossing. E$en goed bak kopen en daar de bekers rechtop laten zetten.

ja idd. Nou ze hebben niks gezegd op school van het flesje. Ik ga er net zolang mee door tot ze er wat van zeggen. En dan, dan ga ik de confrontatie met liefde aan :wink:

Wat een milieu onvriendelijke school!



En volgens mij krijg je meer gepriek met pakjes hoor!

Ja er is wat van het flesje gezegd!



De reden van het drinken van pakjes is ivm de lekkage van bekers. In 6 lokalen moet de vloerbedekking nu vervangen worden ( :think: ). Er is 1 geruststelling, de omhulsels worden bewaard, verzameld en gerecycled.

het spijt me zeer, maar vloerbedelling in de jongste groepen, lijkt mij ook niet echt praktisch en hygienisch.

maar om het nou alleen de bekers te wijten?

Wij hebben ook vloerbedekking in de klassen, maar ook een stuk met zeil, daar wordt altijd de fruitkring gemaakt.



Overgens wordt er heel goed gezogen nog, helaas gaat d eschoonmaker weg die we nu hebben en is het nog afwachten.



Toch blijf ik erbij dat ik het belachelijk vindt van die pakjes. :snooty:

Ik vind het ook zeer eigenaardig. :think:



Ben je nog met je argumenten over de brug gekomen?



En mag een flesje wel?

Ik ging gewoon lekker door met die beker… Vind het ook een reden van niks alsof pakjes niet kunnen lekken :roll: … En vloerbedekking in een klaslokaal?? Iets van zeil of dat dure spul is toch veel makkelijker…Ook in verband met allergieen, verven, kleien, lijmen, slecht weer… Of doen ze dat allemaal in een ander lokaal?

Bij ons vloerbedekking en alles wordt in het lokaal gedaan. Ik vind het ook niet slim, want vanuit de directie mogen er geen vlekken komen. Ja duh, ga zelf dan maar voor de klas staan. Kinderen moeten kunnen knoeien. Dus een paar keer per jaar gaat deze juf aan de boen.

ik heb dit gedeponeerd op een prikbord site van onderwijs.

daar was de reactie;



Ze kunnen wel bekers verbieden, maar niet iets verplichten.





daar werd ook voorgesteld om een flesje mee te geven.

maar goed, dat mag je dus ook niet he.

Ja nou…ik begrijp de logica ook echt niet ervan en vind het allemaal maar bullsh*t.