Drink vraagje

Als ik mijn baby van 8 dagen oud aan de borst leg, stopt ze om de 5 seconde met drinken, ze blijft de borst dan wel vast houden… pas als ik haar aai, kriebel of aanspoor drinkt ze op nieuw 5 seconden, en dan stopt het weer het lijkt alsof er niks komt, soms hoor ik haar wel slikken, maar ook vaak niet.

Omdat ik in het begin te weinig melk had ben ik gaan kolven. Ik heb nu gemiddeld 60cc per kolfbeurt, waarbij de melk vaak toeschiet maar daarna komt er even niks en even later weer wel, het toeschietreflex loopt dus niet constant door.

Als we de afgekolfde voeding in een speciaal flesje geven drinkt ze wel contstant door…

Is de borst te vermoeiend, of drinkt ze niet door omdat er gewoon niets komt, hoe kan dit en hoe is dat op te lossen?

Dat ze bij de afgekolfde melk wel gewoon doordrinkt is niet zo vreemd, voor de borst moet een baby harder werken/masseren dan uit een speen dus dat kan vermoeiender zijn. geef je veel bij uit de fles??

Misschien is ze echt vermoeid. Voedt je wel als ze wakker wordt of pas voor je ze weglegd?

Ik moet zeggen dat ik Julia ook een tijdje in etappes voedde, dus zeg in een half uur een keer of 4 aanlegde. Maar ik had juist veel melk.

xxx Jo

wordt vanzelf beter als de baby ouder wordt en beter leert drinken, want dat moeten ze echt leren hoor, gewoon lekker aanlegen als ze hongersignalen geeft en ze laat vanzelf los als ze genoeg heeft, geniet van die momenten dat ze zo lekker bij je ligt, als jezelf ontspannen gaat het voeden ook makkelijker, maar echt, het gaat snel beter worden hoor… :thumbup: ze is nog maar zo klein :inlove: