Ik geef borstvoeding.
Vandaag huilt sara hysterisch zoals ik nooit eerder heb gehoord.
Het is sinds gisteren overdag 30 graden met hete droge woestijnwind.
In huis is het 24 graden.
Moet ik sara water bij geven naast BV? ze huilt namelijk aan de borst na 10 minuutjes drinken. Ik heb veel last van stuwing sinds gisteren.
shalom
Nee, gewoon aan de borst laten drinken zoveel als ze wil.
Je hebt stuwing zeg je, dus je productie hoeft niet omhoog die is nu toereikend.
Door water te geven verstoor je het proces van vraag en aanbod en bovendien is het voor zo’n klein kindje ook bijvoeding en kan het de hele vochtbalans verstoren. Moedermelk is het allerbeste, zeker als het erg warm is.
Succes! (Enne, lijkt me een heeeeeeeeeeeeeeeerlijk weertje 8) )
Vergeten: heeft ze niet ergens last van? Het drinken aan de borst gaat goed? Ze heeft geen pijn en jij ook niet? Plas en poepluiers zijn voldoende?
Ze heeft 5 a 6 voedingen per dag, bij elke voeding een volle plasluier. Poepluier 1 a 2 keer per week en dat ziet er goed uit.
Ze drinkt in eerste instantie goed en dan ineens begint ze tijdens het drinken te huilen (bij de eerste borst) en kan ik haar bijna niet troosten. Ze wil dan niet meer drinken, laat wel gewoon een boertje, spuugt niet. Borst is niet leeg. Misschien heeft ze door het gulzig drinken krampjes. Maar ik heb wel vaker gevoed met overvolle borst en dat gaf niet veel problemen. Begin van het drinken doet nu zeer, door de stuwing en de spanning. Maar het is geen spruw, want als de spanning eraf gedronken is, dan zakt de pijn.
Shalom
Ook ik zou geen water bijgeven maar haar gewoon wat vaker laten drinken. Mocht het zo blijven gewoon naar de dokter(of nog beter lactatiekundige, maar ik weet niet of er een bij je in de buurt zit…) wie weet heeft die wel een idee wat het is.
Succes en sterkte :-*
Misschien helpt het als je voor een voeding eerst wat afkolft? Zodat de druk er bij jou iets af is? Wellicht heeft ze last van de te hard toeschietende melk (of hangt het niet samen met de toeschietreflex, haar huilen?)
Plas en poepluiers klinken goed. Voed je haar gewoon op verzoek?
Oorpijn, is dat ook uit te sluiten?