heel stuk getikt, druk ik de pagina weg :evil:
Donderdag gisteren dus ben ik op advies van de lactatiekundige naar het weeguurtje geweest. Ze was dus maar 10 gram aangekomen :?
Het cb raadde me aan sinsdag terug te komen en nogmaals te wegen. Als het weer het geval is dat ze zo weinig aan is gekomen, lijkt het hun verstandig om bij te gaan voeden.
Aan de ene kant heb ik zoiets van ik ga wegen, aan de andere kant word het gewicht zo’n obsessie.
Nog steeds doet ze het erg goed, genoeg natte luiers, helder en alert, slaapt de nacht nog door, enz.
Ik maak me soms wel wat ongerust, omdat ik me afvraag waar ik goed aan doen. Doe dat gedoe met haar gewicht word ik toch soms best onzeker. Dit komt ook heel erg door de mensen om me heen. Ik vind dat ze het er goed op doet en vraag me af of ik me zorgen moet maken, hun vinden van wel. Ik pieker dus op moment wel waar ik goed aan doe, bijvoeden met flesvoeding of gewoon doorgaan.
Ik geef nu ± 7 a 8 voedingen op een dag, dat waren er eerst 5 a 6, dus je zou denken dat ze ervan moet gaan aankomen.
Ik heb haar in de curve van borstvoeding punt com gezet, heb hem bijgevoegd. ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Er zijn mensen om me heen die het steeds hebben over dat er misschien wel te weinig voedingsstoffen in mijn melk zitten. Dit bestaat toch niet?? Ik heb het nagevraagd bij cb, lactatiekundige en arts, de zeggen van niet. Toch blijven sommige dit zeggen.
tamara :hug:
weet je wanneer ik me pas druk zou maken? als ze echt niet aan zou komen. als haar lijn vlak blijft en onder de curve zou komen. maar amy groeit!!! en doet het zo goed!!
lieverd je bent echt een geweldig lieve meid en mama :hug: vervelend alleen dat het gewicht zo’n obsessie is. (helaas kan ik daar niet over meepraten, jayden groeit ehh iets harder :shifty: ).
jullie genieten allebei van de bv, ze heeft voldoende natte luiers…
ik wou dat ik die onzekerheid bij je weg kon nemen :hug:
(eigenlijk heb je helemaal niks aan mijn stukje maar moest het ff kwijt :wall: )
tuurlijk heb ik wel wat aan je stukje :-*
Het neemt niet mijn ongerustheid weg,
maar ben blij met je positieve woorden!!
Ik vind het helemaal geen rare curve, ik zou je graag de curve van mijn zoontje laten zien, maar weet niet hoe ik die hier in krijg, computer geeft elke keer aan dat ik een verkeerd bestandstype heb, hoe heb jij het gedaan? Dan zul je zien dat mijn kind lager in de lijn zat. Misschien kan dat je geruststellen. Ik ben ook gewoon doorgegaan, 6mnd alleen bv volgemaakt en daarna vaste voeding, maar nooit kv. Nog steeds niet.
En wat je schrijft is allemaal erg belangrijk: luiers, alert, tevreden. Dus ik zou denk ik niet gaan wegen dinsdag maar proberen te relaxen en doorgaan.
Na wat prutsen is het me gelukt. Als je die 2 vergelijkt is er volgens mij niks mis met jou kindje. Niet teveel aantrekken van het cb, mij hebben ze ook ooit geadviseerd om over te stappen op KV (volgens mij mogen ze dan niet eens, vond het zooooooooooooooo dom :wall: :shock: ). Doe je ding gewoon!
Ik heb een beslissing genomen, ga deels stoppen met de borstvoeding.
De laatste dagen heeft ze 8 a9 voedingen gekregen, dat zijn er stukken meer dan eerder, toch is ze weinig aangekomen.
Ik blijf ongerust en dit zorgt ervoor dit ik echt niet lekker in mijn vel kom te zitten. kan het gewoon niet los laten. Het is denk beter als ik 4 voedingen uit de borst doe en 4 fles. Ik hou dan toch het intieme met haar en toch krijgt ze de gezonde stoffen binnen, maar de druk is een beetje van de ketel.
Het word nu echt een obsessie en dat wil ik niet, wil juist van haar genieten en me niet zo’n zorgen maken.
Wie kan me helpen met een plannetje om dus wat af te bouwen??
Als ik 3 a 4 keer daags haar aan de borst heb, is dat dan kwa productie te doen?? Hoe kan ik het zo doen, dat ik toch nog een poos borstvoeding kan geven??
Femke: Ik heb het bestand verandert in paint, toen geplakt bij mijn afbeeldingen en op de juiste formaat gemaakt met mijn foto programma. Weet niet hoe je normaal foto’s verkleint??
Sluit me aan bij de rest, de curve is niet raar… je meiske doet het goed…
Aan de andere kant moet je natuurlijk zelf ook vertrouwen hebben in je ‘product’ he… Als je er te onzeker over bent, dan volg je gevoel… Ikzelf zou niet op KV overgaan… ook omdat je met 3 voedingen dagelijks, wel een dalende productie zult krijgen… wat heel normaal is, en je kan nog wel jaren blijven doorvoeden met 3 voedingen… maar ik ben dan bang dat jij je nog meer zorgen gaat maken, en dat je dan uiteindelijk helemaal overgaat op KV… Dit is geen ramp maar omdat je zo graag door wilt gaan met BV is dit wel jammer…
Over het afbouwen :think: zou je eens een nieuw topic kunnen openen… daar kan ik je niet mee helpen helaas…
Heel veel succes met alles… en die 3 voedingen zijn toch maar mooi meegenomen… :thumbup:
Ik werd net gebeld door de lactatiekundige, die heeft nog eens zitten nadenken. Ook zij maakt zich toch wel klein beetje zorgen of nou ja snapt mijn ongerustheid. Ze had eerst gezegd ga lekker over 2 weken wegen en laat die cijfers cijfers, trek je er niet teveel van aan.
Nu ze nagedacht heeft en het erover heeft gehad met een collega vind ze dat ik dinsdag toch even moet gaan naar cb. Dit omdat het wel gek is als je van 6 voedingen na 9 gaat en de kleine toch maar 10 gram aangekomen is. Mocht ze dinsdag nog niet zoveel aangekomen zijn, dan adviseert ze om langs de huisarts te gaan.
Ik ga nu 3 a 4 flesjes moeder melk geven, kan ik ook zien wat ze beetje binnen krijgt. Ben blij dat ze me even heeft gebeld
Over afbouwen kan ik je ook niet adviseren, misschien inderdaad als je een ander topic opent dat er mama’s op af komen die ook bv en kv gecombineerd hebben.
Succes :-*
dankje wel!! Fijn voor de informatie in ieder geval die jullie gegeven hebben!!
Mijn zoontje is 5 weken te vroeg geboren en kon niet zuigen i.v.m. open gehemelte. Toch ben ik voor BV gegaan. Eerst met tepelhoedje, later ging het ook zonder. Omdat hij nooit veel ‘live’ heeft kunnen drinken (alleen wat hij met ‘sabbelen’ uit m’n borsten kreeg’), heb ik altijd nog afgekolfde melk met een flesje nagegeven.
Door deze moeilijkheden is mijn zoontje ook elke week gewogen. Zelf maakte ik me dan ook wel zorgen, als hij niet het ‘voorgeziene’ aantal gram was aangekomen, maar de kinderarts stelde me altijd gerust, dat zolang hij niet afviel, alert was en goed plaste, alles prima in orde was.
Hij is nu nog steeds vrij tenger, maar heeft een gezonde eetlust!
HEEL BELANGRIJK NOG: de curves die het CB aanhoudt, zijn gebaseerd op het groeipatroon van kinderen die fv krijgen. Inmiddels is door studies nagewezen dat dit groeipatroon duidelijk afwijkt van het patroon dat kinderen op volledige bv volgen!
Vandaar dat bv-moeders bij het CB algauw te horen krijgen dat ze te weinig voeding heeft, terwijl dit dus onzin is. Het blijkt zelfs zo te zijn dat de bv-kindjes niet ‘te mager/licht’ zijn, maar juist fv-kindjes vaak eigenlijk ‘te dik/zwaar’…
Maar als jij je niet (meer) lekker voelt bij bv, moet je er zeker niet (volledig) mee doorgaan. Uiteindelijk is het allergezondste voor een kind een moeder die lekker in d’r vel zit. :-*
de curves… laat het los niet te lang naar kijken leg het boekje hoog weg en kijk naar je prachtige happy kindje.
(ik gaf hier fv bij omdat ik met werk enzo niet zoveel kon kolven de druk van zoveel potjes invriezen trok ik niet dus voor werk dagen gewoon een pak fv bij gekocht en ik bleef op vrije dagen lekker veel aanleggen zodat de productie niet minder werd. Als ik twijfelde gaf ik ook nog fv bij s 'avonds dit gaf mij rust, en rust gaf weer meer melk :thumbup: )
succes
:hug: :hug: :hug:
Ik wilde je even een hart onder de riem steken! Wat je ook besluit: je doet het goed!
Gelukkig heb ik niks te klagen over Daimy maar bij mijn eerste was ik ook oh zo onzeker. Gek werd ik ervan! De 1 zei dit en de ander zei dat. Ze dronk te weinig en huilde veel. Al na 4 weken gaf ik alleen nog maar afgekolfde melk en na 6 weken ben ik over gestapt op fv. Ik heb wat af zitten huilen, voelde mezelf zo’n faler en slechte moeder!!
Toen kreeg ze fv en werd een dikkie dik. Toen ze vast voedsel kreeg moest ik op haar gewicht gaan letten van het cb. Ik mocht niet zoveel meer te eten geven :shock: :shock: Ik gaf de schuld aan fv.
Maar achteraf weet ik dat ze Kiss had (iets in haar nekje) en dat ze daarom zo gilde tijdens de voeding. En ze is gewoon erg groot voor haar leeftijd!! Nu nog. Maar dik: nee.
Wat ik eigenlijk wil zeggen met mijn stukje: doe wat je moederhart je ingeeft en voel je geen slechte moeder. Dan is de babytijd niet leuk, voor jullie beide niet. :hug: :hug:
Jammer, maar je moet er wel een fijn gevoel bij houden om bv te geven.
Niet te snel afbouwen met voedingen, 1 per 2 a 3 dagen, anders kan de productie wel hard achteruit gaan en dat zou zonde zijn.
Jammer genoeg heb ik de keus moeten maken om helemaal te gaan stoppen . Doordat ik echt niet lekker in mijn vel zat, kon ik die onzekerheid er echt niet bij hebben. Eerste instantie wilde ik 50% gaan doen, maar ik merk dat de kleine op de een of andere manier toch te weinig aan mijn borst heeft. Ik ben er achter dat het geen grote eter is, want ze drinkt nu ± 650 cc uit de fles meer krijg ik er echt niet in. De lactatiekundige denkt dat het tepelhoedje Amy echt teveel energie kost, waardoor ze uit de borst nog minder eruit krijgt. Ik ben flesje bij gaan geven, opeens begint ze weer harder te groeien. uit de fles drinkt ze niet giga veel, dus uitgaande van wat ze nu in 4 dagen gegroeid is na bijvoeden, heeft ze gewoon te weinig. Ik voedde haar al 8 a 9 keer op een dag, meer is echt geen optie. Ik heb besloten om er een punt achter te zetten, word door de onzekerheid zo timide, dat het beter is om te stoppen. Ik heb het 3,5 maand volgehouden en probeer daar trots op te zijn. Hoe jammer ik het ook vind en hoe graag ik ook door had willen gaan, verstandelijk weet ik gewoon dat het echt beter is om te stoppen.
Ik zeg jullie gedag, maar niet voor altijd, bij een volgende begin ik weer met volle moed aan de bv. Bedankt allemaal :-*
@Tammy wrote:
Ik heb het 3,5 maand volgehouden en probeer daar trots op te zijn. Hoe jammer ik het ook vind en hoe graag ik ook door had willen gaan, verstandelijk weet ik gewoon dat het echt beter is om te stoppen.
Ik zeg jullie gedag, maar niet voor altijd, bij een volgende begin ik weer met volle moed aan de bv. Bedankt allemaal :-
Jammer dat je uiteindelijk helemaal stopt met de bv, maar…: elke dag bv is er één en jouw dochtertje heeft er toch maar mooi 3,5 maand van mogen genieten en dat is al veel meer dan veel andere kinderen! :-
Het allerbelangrijkste voor een kind is toch een moeder die lekker in d’r vel zit, dus nooit schuldig voelen, hoor! :naughty:
Enne… petje af voor je instelling dat je bij een volgende tòch weer eerst bv wilt proberen! :thumbup:
Wens jullie veel geluk en rust in jullie gezinnetje!