Dringend hulp gevraagd: welk spel is leuk?

Hoi lieve meiden van het KOK-forum,



Gisteren zat ik met mijn zus aan de telefoon. We kwebbelden een beetje over kerst, daarna over de verjaardag van mijn zoontje en daarna (dacht ik) over de verjaardag van haar zoontje. Ik kon het gesprek niet helemaal goed volgen, omdat mijn mooie dochter erdoorheen zat te zingen. Maar goed, nou krijg ik dus gisteravond een mailtje van haar met het verlanglijstje van haar zoon en… haar dochter. Uit het mailtje heb ik afgeleid dat ik heb toegezegd om voor de kerst een cadeau voor haar kinderen te kopen. Ik had geloof ik beter aan mijn zus kunnen vragen of ik haar later terug kon bellen :wall: . Maar goed, ik heb Pokémon kaartjes en make-up opgekregen, maar mij lijkt het veel leuker om een spel te kopen. Maar welk spel is nu leuk voor een jongen van 5 en een meid van 9 jaar? Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven!



Liefs,

Winnie

:mrgreen: Daar heb je jezelf dan lekker mee opgescheept :lol: . De betoverde doolhof is leuk, en ik zag laats in een tijdschrift allemaal familiespellen die getest werden. Daar kwam een goedkoop spel als ‘heel leuk’ uit de bus. Ik zal eens even opzoeken hoe dat heet (maar dat tijdschrift ligt boven en dochterlief slaapt nog).

Hier heeft onze oudste met sinterklaas Monopoly jr gekregen is echt :thumbup:



Ook de Mens erger je niet (kimble) vinden ze hier geweldig :thumbup: .



Ganzenbord is ook leuk

Mikado met knikkers is erg leuk… Monopoly voor kinderen…



Ik zou zeggen: op naar de speelgoedwinkel en daar kijken wat er te koop is voor die leeftijd…(en dat is veeeeeeel…succes!)

Triominos voor kinderen? Voor volwassenen vind ik het een super leuk spel, en ik weet dat er ook een kinder versie is.

pluk van de petteflet

monopoly junior

het betoverde doolhof

het zakgeld spel

Hallo Das

Kip, ik heb je!

De kinderen van Catan,

Pinguin Panic,

Triominos Junior,

Vier op een rij,

Mikado,

Kroko Loko,

Herders en Schapen,

Memory



Keus genoeg hoor! Er zijn echt heeeeeeel veel leuke spellen voor kids.

Overigens kan ik je echt 999 Games aanraden. Die zijn super!

Castle logix en Catamini is ook erg leuk :thumbup:

Vier op een rij en Twister ! zijn bij mijn neefjes fovoriet

Mogelijkheden genoeg zo te lezen. Da’s een opluchting! :mrgreen:

Ik heb ook helemaal geen tijd meer om uitgebreid te winkelen, ik kan alleen morgenmiddag naar de Bart Smit om de hoek, maar daar moet ik vast wel gaan slagen met jullie lijstje. Bedankt voor jullie reacties allemaal! :-*



Liefs,

Winnie

Vier op een rij en Twister ! zijn bij mijn neefjes fovoriet

halli galli

(oid)



erg verslavend, moet je kaartjes opgooien en als het bij elkaar opgeteld bijv 5 bananen liggen moet je op een belletje slaan, eerste die slaat mag de kaartjes hebben.

Maar mss is het een ongelijke strijd ivm leeftijdsverschil. :think:

Kip ik heb je , is erg leuk . Ervaring op de NSO

999 games heeft inderdaad hele leuke spellen, ook voor volwassenen :thumbup:



vanaf 4 jaar is ‘Jakkie bah, kippenkak’ heel leuk. zit een element van memory in en houten kippen waarmee je rond moet ‘lopen’ en elkaar in kunt halen. of het voor 9 jaar nog uitdagend genoeg is weet ik niet zeker :think:

Rumba rups :thumbup: is ook speelgoed vh jaar, echt een heel leuk spel voor 5+

De meeste spelletjes die hier zijn genoemd zijn inderdaad erg leuk.

Je zou in de winkel ook kunnen vragen wat de beste koop is wanneer en zo’n leeftijdsverschil is.

Wij hebben hier ook een leeftijdsverschil, en die twee spelen toch best leuk samen, maar niet met alles, want dat vind de oudste te flauw.

Ik zie er dr. bibber niet bijstaan, dat is ook erg leuk.

Stef Stuntpiloot kun je aan het niveau van je kind aanpassen, voor de kleinere kids maak je het makkelijker, voor de grote iets moeilijker.

Bedankt voor jullie adviezen. Ik ben met gevaar voor eigen leven een speelgoedwinkel in de buurt ingegaan en heb Twister gekocht. Ik hoop dat ze het leuk vinden. Zo niet, dan heb ik de bon nog en kunnen ze na de kerst iets anders uit gaan zoeken :mrgreen:

Nogmaals bedankt! :-*



Liefs,

Winnie