drijft jullie puber je ook tot waanzin ?

Hoi



me dochter is aan het puberen en ik wordt soms echt helemaal gek van der.

Moet ff stoom afblazen want heb net weer een aanvaring gehad met der.

Alles wat ik zeg gaat ze tegin met der brutale mond en niks waarin ikl haar straf help privileges afpaken heeft ook totaal geen nut :frowning:



Heb net uit boosheid bijna der ds kapot tegen de muur gegooit :frowning: ik weet het maar soms drijft ze me echt tot wanhoop en vraag ik me af hoe ik haar in godsnaam kan leren dat ik dit gedrag gewoon echt niet pik



iemand idee;s ? of herkenbaar ?

Herkenbaar: JA! helaas wel… :?

Ideeën…: ik lees geduldig mee :mrgreen:

Ilse wat moeilijk zeg!

Mijn dochter is 10 en begint net met puberen, maar dit uit zich tot nu toe vooral in chaggerijnige reacties en buien.

Ik herken wel veel van mezelf in haar daardoor begrijp ik haar iets beter, ik negeer het chaggerijnige tot zover het lukt en anders mag ze even op haar kamer gaan mokken.



Hoezo heeft privileges afpakken geen nut? Noem eens een voorbeeld?



Wat hier gebeurd is nog erg onschuldig, ze moet van mij om 21.00 in bed liggen en daar ben ik erg streng in (in de vakantie minder, maar dat begrijpt ze heel goed) Laatst was ze me een periode aan het uitproberen, gewoon niet gaan, stilletjes blijven zitten, of heel lang douchen, ik had niet altijd de tijd in de gaten, zat ik op kok ofzo :oops: Maargoed, toen had ik bedacht dat ik een kruisje ging zetten als ze ook maar 1 min. over 9 in bed lag. En bij 5 kruisjes zou ik haar mp3 speler afpakken. Tis bij 1 kruisje gebleven en na de vakantie zie ik wel weer opnieuw.



Over dat gedrag, blijven zeggen dat je het niet pikt zou ik zeggen. Zelfs al haalt ze haar schouders op of gaat ze er tegenin, jij hebt in ieder geval gezegd dat je het niet wilt.



Hoe gaat het nu?

Met de jongens van 12 en 11 nog geen probleem. Oke soms heben ze zo hun kuren maar het valt allemaal nog reuze mee. Dochter van 9 kan er de laaste tijd wel wat van. Soms grote mond, maar vooral vaak zo chagerijnig en zo negatief. Tegen dat laatste kan ik dus echt niet tegen.

hoi



bedankt voor jullie reacties :-*



kwa privil;eges bedoel ik bijv. haar ds wegnemen als ze het te bond maakt of vroeg naar bed.



ze ligt er hier altijd om half 9 in soms iets eerder als ze niet op de klok let en ik net doe of het al half 9 is :oops: :lol:



ik ga denk ik inderdaad weer met van die belongslijsten werken want doordat zei zo aan het strijden is maakt het de sfeer heerl erg negatief en daarnaast wil ik ook niet constand mopperen als moeder.



Denk dat jongens ook niet zo moelijker pubers zijn als meiden maarja dat ga ik over een paar jaar pas ondervinden. vindt zowiezo me zoontjes kwa gedrag makkelijker dan me dochter maarja dat komt omdat me meissie gewoon erg pittig is in haar gedrag. en me oudste zoon weer juist helemaal niet.



opzich vindt ik het geen slechte karakter eigenschap hoef me geen zorgen in de toekomst om haar te maken ze staat der mannetje wel maarja liever niet tegen mij als het ff kan :oops: :lol: