driftig worden en met spullen gooien

Charity is opzich altijd al een driftkikkertje geweest.(heeft ze niet van een vreemde :oops: )

maar sinds kort gooit ze met spullen en stapt ze op de grond.

dit heeft ze voorheen nooit gedaan.

Ook kan ze enorm beginnen te schelden als ze boos word.

voorheen huilde en krijste ze alleen en ging dat zitten of op de grond liggen.

Ik vraag me af wat ik op z’n moment het beste kan doen.

Ik zeg haar natuurlijk wel dat ze absoluut niet met spullen mag gooien.

Ik vind dus wel dat ze boos mag worden en dat mag laten weten.

Dat doen wij ook.

maar dat ze moet gaan gooien en trappen en zelfs schelden of schreeuwen dat gaat me te ver.

Als ze bv niet met een knuffel van Devano mag spelen omdat hij daar mee bezig was. Dan zeg ik dat en gooit ze van boosheid de knuffel door de kamer gaat dan op de grond zitten en begint op de grond te stampen.En dan roepen"maar ik wil daar mee spelen en ik mag nooit met zijn speelgoed spelen bla bla bla"

ik zet haar dan op de trap of in de hoek en dan gaat ze krijssen en roepen dat ze het niet meer doet.

als ik haar na een paar minuten eruit haal begint ze gewoon weer opnieuw met boos zijn.

ik heb dan geen idee meer wat ik moet doen

euh… misschien als ze gaat gooien haar ‘dwingen’ om het speeltje te gaan oprapen en terug te gaan geven(desnoods met haar meelopen, haar hand het speeltje op laten pakken, terug lopen naar devano en het terug geven) en daarna elke driftige handeling gewoon negeren. Dus als ze zich dan op de grond laat vallen, niet zien, stampen negeren, schreeuwen negeren, schelden, wat dan ook. Desnoods heel rustig zeggen, als je zo hard wil gillen en krijsen , ga je dat maar even buiten/in de gang/ op je kamer/ boven maakt niet uit waar doen, maar niet hier. Zo maak je het geen straf, zo geef je haar de ruimte om uit te razen, maar heb jij er geen hinder van. Zeg er dan wel bij dat als ze weer rustig is ze terug de kamer in kan komen. Zo geef je haar de ‘regie’ een beetje in handen, en niet het idee dat ze weggestuurd wordt, alleen maar dat ze haar boosheid even rustig apart kan botvieren.

@hermione wrote:

euh… misschien als ze gaat gooien haar ‘dwingen’ om het speeltje te gaan oprapen en terug te gaan geven(desnoods met haar meelopen, haar hand het speeltje op laten pakken, terug lopen naar devano en het terug geven) en daarna elke driftige handeling gewoon negeren. Dus als ze zich dan op de grond laat vallen, niet zien, stampen negeren, schreeuwen negeren, schelden, wat dan ook. Desnoods heel rustig zeggen, als je zo hard wil gillen en krijsen , ga je dat maar even buiten/in de gang/ op je kamer/ boven maakt niet uit waar doen, maar niet hier. Zo maak je het geen straf, zo geef je haar de ruimte om uit te razen, maar heb jij er geen hinder van. Zeg er dan wel bij dat als ze weer rustig is ze terug de kamer in kan komen. Zo geef je haar de ‘regie’ een beetje in handen, en niet het idee dat ze weggestuurd wordt, alleen maar dat ze haar boosheid even rustig apart kan botvieren.

Zo zou ik het ook doen. Mocht ze boven op haar kamertje weer met dingen gaan gooien dan zou ik haar later die bende ook op laten ruimen. En zodra er speelgoed kapot gaat vanwege het gooien, dan gooi je dat weg en is ze dat dus ook definitief kwijt (niet vervangen dus, mits het speelgoed van haar broertje was natuurlijk)

en dat vervangen dan ook (al dan niet symbolisch) uit haar spaarpot! Zo leert ze dat dingen die kapot gaan ook geld kosten…