Driftig, wanneer denken aan kleur-en geurstoffen?

Mijn middelste zoon, nu 4,5 jaar, heeft al vanaf 2,5 jarige leeftijd last van weinig geduld, zelfvertrouwen en veel driftbuien (wel gauw over nadat ie met het onnodige heeft gesmeten of het onnodige heeft geslagen).



Ik ben nu al een tijdje bezig met visolie om hem rustiger te krijgen, maar behalve dat ie nu al een paar keer weigert te eten, merk ik weinig anders aan hem.



Iemand attendeerde me erop dat zijn gedrag kan komen omdat ie de middelste is (de oudste wordt geprezen om zijn prestaties, de jongste ook en is daarnaast nog schattig, het klinkt vreselijk, zo gaat het hier ook en ik probeer hem meer aandacht te geven en volgens mij doe ik dat voldoende).



Een ander attendeerde mij erop dat het ook door geur-en kleurstoffen kan komen.



Iemand ervaring?

Hoe kom ik erachter (ja, uitproberen, maar op welke ingredienten moet ik dan letten?)?

tja het kan

dan moet je dus vooral letten op de E nummmers van kleurstoffen dacht ik

jan heeft ook wel gehad ( nu nog wel eens) dat hij zo boos is, dat hij met dingen wilde gaan gooien

ik heb van jongs af aan hem geleerd; je mag boos zijn, maar niet gooien

als je boos bent, ga je stampen.

heel hard stampen.

en zijn gevoel verwoorden, helpt ook goed

je bent boos he

je mag boos zijn

je bent boos omdat je graag…

ik snap dat je boos bent

etc/oid

het beveol van begrepen te worden, maakte hem al een stuk rustigerer

Mijn neefje toendertijd (is nu niet echt mijn neefje meer omdat ik niet meer met de vader van tigo ben maar dat terzijde) was zo’n ongeduldig en drifitg mannetje… Zijn moeder is uiteindelijk ook gaan experimenteren met geen kunstmatige kleurstoffen ed… Eerlijk gezegd vond ik dat allemaal maar een beetje onzin (in mijn ogen lag het meer aan het gebrek in opvoeding van de moeder) maar zelfs ik zag het verschil. Hij was een stuk rustiger, dat was overduidelijk…



Het is toch het proberen waard. Volgens mij is het wel zoeken naar de juiste produkten. Maar het zal je middelste zoon in ieder geval geen kwaad doen. Baad het niet dan schaad het niet. Je zou het kunnen uitproberen… Er moet vast wel een website over te vinden zijn over welke E nummers je moet gaan vermijden



Wat hedwich zegt werkt bij tigo ook trouwens. Het benoemen dat je begrijpt dat je kind boos is. Benoemen dat je kind ook boos mag zijn.