Driftig met avondeten

Cleo is de laatste dagen heel driftig met het avondeten, dat is eigenlijk het enige moment van de dag dat ze het heeft.



De omstandigheden zijn goed, ze komt net uit bed, ze krijgt eten wat ze lust, eten is goede temp maar ze word gewoon hysterisch, ze gooit zichzelf in de stoel heen en weer en gilt het uit :shock:

Gisteren was het zo erg dat ik een koud washandje over haar gezicht heb gehaald en toen was het over :?



Maar ze is al zo’n slechte eter…



Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik het idee heb dat ze zelf wil eten maar dat lukt haar niet met lepel uit een bord, smiddags brood gaat nl wel goed.

Rapley heb ik al geprobeerd maar ze gooit alles alleen maar op de grond.



Help wat moet ik nou?

niemand tips?

Jasmijn heeft dat ook heel erg…die ziet natuurlijk dat haar zus het zelf doet.

Ze mag van ons dus gewoon zelf eten…met lepel en met de handen.

Boontjes en stukjes vlees bijv. mag ze met haar handen pakken. Veel doet ze met de lepel.

In het begin ging het moeilijk, maar ze leren het heel snel. (ze kan nu zelfs soep met een lepel eten :mrgreen: )



Als je Jasmijn probeert te helpen smijt ze haar bord op de grond.

Wordt boos en eet niet.



Dan maar zelf hoor, ik ga de strijd hierover niet aan.



Enne hetzelfde geldt voor drinken, dat kan ze dan ook zelfstandig uit een beker of glas.



Succes!!!

Ik zou haar ook proberen zelf te laten eten.



En misschien vindt ze het niet lekker wat ze op haar bord ziet en de enige manier om dat te laten blijken is driftig worden. (ik heb ervaring, haha).



Wat je dan kan doen, is verschillende dingen op haar bordje leggen. Ook een stukje brood en stukjes fruit ofzo.

Ze gaat vanzelf wel snappen (met een beetje hulp) dat ze in haar mond kan doen. … ooit :mrgreen:



(olivia is een hele goede eter, maar van warm eten moet ze niets hebben. We doen het dus ook zo en dat gaat een stuk beter :thumbup: )

Ja hier herkenning :smiley:

het is bij ons inderdaad dat ze het zelf wil doen.

wij doen vaak wat Alex doet.

Ze mag bij ons ook zelf eten , ik pas soms het menu wel een beetje aan (stamppot of rijst plakt goed :mrgreen: )

een grote placemat op de vloer en een slab met mouwtjes aan (bij ikea hebben ze mooie).

Nu kan ze vrij goed met een lepel eten, ze hebben het snel genoeg door.



sterkte!

ow een slab met mouwtjes is wel wat.



probleem blijft wel dat ze haar bord op de grond gooit als ik het haar zelf laat doen, dus dan is het snel op :?



brood is gelukkig geen probleem dat doet ze zelf, drinken ook.



misschien dan maar een heel vangnet om haar stoel heen haha



iig bedankt voor de antwoorden

Hier hetzelfde probleem: mevrouw gooit (bijna) alles op de grond. Ik heb nu een bord gekocht met een zuignap bij de Prénatal. Wel af en toe het bord even weer aandrukken, maar het gaat beter. Ook omdat de rand hoger is dan het bord dat ze eerst had.

ja ik heb tommy tippi maar dat ding blijft hier niet plakken :think:

Boaz heeft precies hetzelfde “probleem”. Bij hem is het omdat hij zelf wil eten. Ik geef hem een lepel en soms schept hij zelf wat eten maar meestal eet hij met zijn handen. Hier i.d.d ook een slab met mouwen en we houden het bordje gewoon vast zodat hij het niet op de grond kan gooien :wink: Soms lukt het om snel een hapje in zijn mond te doen als hij druk bezig is om zijn eten te “ontleden” :lol:

Succes ermee!



kuzzz

bordje met zuignapje … mischien werkt dat :think: die kan ze iig niet op de grond gooien …

@mukkemuk wrote:

bordje met zuignapje … mischien werkt dat :think: die kan ze iig niet op de grond gooien …




moet ie wel blijven plakken haha





ja met handjes eten is leuk idee, mits ze het eten niet met haar handjes ruit schept en dan op grond flatst :sick:



ze is trouwens wel elke avond slecht gehumeurd bij het eten ik ga het morgen eens omdraaien, smiddags warm eten en savonds brood, kan ze het met haar humeurtje lekker zelluf eten doen :smiley: en maar hopen dat dit werkt :pray:

jaaa het werkt :dance: geen hysterie meer!

dus voortaan smiddags warm en savonds brood, voor zolang als dat dan weer werkt :slight_smile: