wie herkent dit? Esmée heeft sinds een week of 2 enorme driftbuien. Meerdere keren op een dag kan ze zich ontzettend aanstellen. Schreeuwen, huilen, overstrekken, zich uit mijn armen wurmen (altijd oppassen geblazen).
Ik herken het niet van Kian. Die begon pas moeilijk te doen met 2,5 jaar. Is dit een fase? Of gaat dit duren tot een jaar of 4?
heel herkenbaar! Ik heb hier thuis ook een pittige dame. Mijn dochter heeft er meestal in fses last van daarna kan ze vaak iets nieuws bv zitten of staan. Dus wellicht isze aan het ontwikkelen wil ze meer dan dat ze al kan.
Sterkte ermee, ! Vooral het gillen vind echt :x
gr Leonie
Gelukkig hebben we die fase alweer een tijdje achter ons, maar heel herkenbaar!
Hier ging het over toen ze beter kon praten, het was volgens mij vooral de frustratie van zich niet begrepen voelen af en toe.
Het hielp soms wel om dingen te benoemen, dus zoiets zeggen als ‘ik snap wel dat je nu boos bent omdat je xxxx niet mag doen, maar we hebben nu even geen tijd’. Gewoon even laten merken dat je de boosheid begrijpt.
En ook vantevoren al goed vertellen wat je gaat doen en waarom. Dus dat ze vantevoren al weet dat we straks weggaan en waarheen, niet dat ze ineens haar jas aan moet trekken (terwijl ze net zit te spelen) en ze weet niet waarom.
Kinderen op die leeftijd begrijpen al zoveel meer dan je soms verwacht.
En verder, geduld hebben, en het gaat echt over hoor!
Ja ik heb er hier ook zo 1!!
Het wordt gelukkig wel wat minder.
Maar mijn dochter had het ook best erg.
Ze kon zich zo laten vallen als ze haar zin niet kreeg.
Ik verwacht dat het gewoon een fase is hoor aangezien dit gedrag al wel wat minder wordt.
Jayden is ook zo’n grapjas… Als ie ‘nee’ hoort of ik zet hem bij de tv vandaan of zoiets, dan gaat ie zitten en begint toch te krijsen, en huilen zonder tranen. Ik zeg dan of helemaal niks en kijk de andere kant op (hou 'm uit m’n ooghoek in de gaten dat ie het niet weer probeert), en soms zeg ik ‘kom op…niet eens echte tranen, hier trapt niemand in hoor kind’ :mrgreen: Soms probeert ie het dan nog 10 x (bloempot uit de vensterbank trekken, dat soort acties, en dan hou ik z’n arm erbij weg en zeg ‘nee’. Nou dan is het huis te klein! Hij loopt rood aan en trekt een gezicht van heb ik jou daar… Tja soms heb ik er ook wel even genoeg van, maar meestal vind ik het allen erg grappig en denk ik maar ‘ach zolang ik maar consequent blijf heeft ie de boodschap vanzelf een keer in de gaten’ Toch?
Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn dochter begon met een maand of 8 flinke driftbuien te krijgen (liep ze gewoon blauw aan :shock: ) en die is nog steeds erg driftig…
heb er net een topic over geopened nikki is de laatste dagen om achter het behang te plakken ze weet heel goed wat NEE en ZITTEn betekend maar toch gaat ze steeds staan of blijft ze ergens aan zitten als we nee zeggen.
ze gaat huilen,krijsen :shock:
en met slapen moeten we boos op haar worden want ze gaat huilen dat ze eruit wil en als we buiten haar kamer staan is het goed en lacht ze als ik 1 voet op haar kamer zet is het krijsen :think:
nou was ik 1 x boos geworden en deed de deur dicht en ze was stil nu is dit van de week vaker gebeurt en het helpt ze probeert ons gewoon uit denk ik maar ik vind het zo rot ik wil niet boos op me meisje zijn en al helemaal niet als ze inslaap valt terwijl papa of mama boos tegen haar doen. maar moet
Denk ook niet dat de oplossing boos worden is… Als je het negeert krijgt ze vanzelf in de gaten dat wat ze doet niet werkt. Ben altijd zo op m’n hoede wat boos worden betreft, wie weet hoe dat zo’n kleintje tekent in hoe ie later wordt of tegen papa of mama aankijkt… Heb zelf nou niet zo’n hele leuke jeugd gehad, en wil heel graag voorkomen dat Jayden mij zal zien zoals ik mijn moeder zag en nog steeds zie
@peter&caren wrote:
Denk ook niet dat de oplossing boos worden is… Als je het negeert krijgt ze vanzelf in de gaten dat wat ze doet niet werkt. Ben altijd zo op m’n hoede wat boos worden betreft, wie weet hoe dat zo’n kleintje tekent in hoe ie later wordt of tegen papa of mama aankijkt… Heb zelf nou niet zo’n hele leuke jeugd gehad, en wil heel graag voorkomen dat Jayden mij zal zien zoals ik mijn moeder zag en nog steeds zie
daar ben ik het niet mee eens boos worden helpt wel degelijk en ik denk niet dat ze daar iets aan over houd ik zou haar NOOIT slaan of pijn doen maar je stem verheffen lijkt mij geen probleem en op een andere manier helpt het niet.
Nou ja ik ben iig van mening dat boos worden niet echt prettig is voor een kind, althans niet op deze leeftijd. Maar goed zo wordt het een discussie 8)
Nou, in zoverre is het wel zo , dat boos worden ook een vorm van aandacht is. En dat vinden ze leuk. Maar of je kind er slechter van wordt? Neuh, ik denk het niet.
En je mag best tegen je kind zeggen dat je iets niet leuk vind, hoe klein ze ook zijn. Het ene kind is het andere ook niet he?! Soms is aankijken alleen al genoeg en soms moet je toch echt een boze klank in je mond hebben.
Nou ja er zal ook wel een verschil in boos worden en boos worden zijn, ik bedoel dat het voor ieder persoon anders is. Ik zeg ook echt wel duidelijk tegen Jayden wanneer iets niet mag, maar als het om naar bed gaan gaat wil ik daar gewoon echt niet boos om worden. Wat heeft dat nou voor zin, kind jankt en jij voelt je naar (da’s hier het geval dan). Nee als Jayden staat te krijsen in bed loop ik eerst gewoon weg en 9 van de 10 x gaat ie binnen 2 min slapen omdat ie merkt dat het toch niet werkt. Voor mij werkt dat beter als een beetje boos staan worden op zo’n moment
@peter&caren wrote:
Nee als Jayden staat te krijsen in bed loop ik eerst gewoon weg en 9 van de 10 x gaat ie binnen 2 min slapen omdat ie merkt dat het toch niet werkt. Voor mij werkt dat beter als een beetje boos staan worden op zo’n moment
Dat kopt, voor mij werkt dat ook veel beter.
Maar voor Bianca misschien niet

Hier heeft de jongste het ook en ik denk dat het komt omdat hij sneller gefrustreerd is dan de oudste. Hij ziet zijn oudere broer van alles doen wat hij nog niet kan en daar kan hij laaiend om worden.
Wij hebben hier ook een echte driftkikker, vooral als je " nee" zegt :roll:
Hij gaat dan slaan, schoppen, bijten en knijpen, gillen, janken :roll:
En ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet de geduldigste ben, maar Luca kan echt driftig en vervelend worden ik kan er niks aan doen dat ik dan soms boos word. Hij gaat ook gewoon van boosheid met dingen gooien.
Hij kent het woordje boos dus ook :mrgreen:
Hier hebben we net de eerste drifbui gehad.