driftbui -----> hoe lang?

Overal lees ik over de peuterpuberteit en de bijbehorende driftbuien. Ik denk dat mijn zoontje daar nu al last van heeft. Dat hoop ik in ieder geval, want als dit het nog niet is, dan staat ons nog wat te wachten.

Hij wil echt altijd en het liefst de hele dag tv kijken (vooral het zandkasteel). Maar dat mag niet van mij. En dan wordt ie boos. En dat is dan echt een driftbui. Nu lees ik dat je dat het beste maar kunt negeren en hem zijn gang moet laten gaan of afleiden. Afleiden lukt niet, dan wordt meneer nog veel bozer. Dus ik laat hem dan maar zijn gang gaan. Het lijkt dan echter of er geen einde aan komt.

Hoe lang moet ik hem aan laten modderen voor ik probeer de driftbui aan te pakken?

oh Michel kan er ook wat van hoor en hij kan het ook lang volhouden…

zo heeft hij dus al 2 hechtingen in zijn wenkbrauw opgelopen omdat hij een driftbui kreeg bij mijn " nee, mies jij mag niet naar buiten"

Momenteel zit hij in de fase dat hij hetzelfde wil op brood enzo als Peter, Peter of Peekuh zoals Mies hem noemt is zijn grote held.

Nou dan kiest hij dus appelstroop op brood en dan ziet hij later pas dat peter vlokken heeft en dan word hij dus nijdig als ik zeg dat hij eerst zijn bordje leeg moet eten. Hup bord op de grond, veeg de melk ook maar meteen mee, wrijven in zijn ogen en schreeuwen en dan ook van de stoel af en dramatisch op de grond gaan liggen stampvoeten.

Ik laat hem even begaan, zeg niets en zeg pas na een paar minuten " kan Michel weer luisteren naar mama?" dan is het heel hard NEEEE en nog meer gillen en dan is het hier gewoon… " prima, dan zet mama je op de gang" en dat doe ik ook hoor.

Hij wil er dan toch wel zo graag bij zijn dat hij in de gang nog even brult en dan betijd.

Maar ik wacht idd niet eeuwig voor ik het aanpak… minuut of 5 a 7 max en dan grijp ik wel in… :shifty:

Wat vervelend meis :hug:

Ik herken het niet, dus heb geen tips voor je sorry.

Onze kleine word weleens boos, maar als ik het haar uitleg is het vaak wel goed en anders is het zo over.

En dat is een echte meid, gaat dan slaan en krabben, niet echt driftig doen.

Ik spiek even mee… Hier sinds een poosje ook een vreselijk driftige en dreinerige dreumes. :roll: En volhouden dat 'ie kan!!!

hahaha die driftbuien ken ik wel hoor! Hier komt nee ook niet altijd in het woordenboekje van kaya voor.

Ze heeft wel eens een driftbui van een half uur gehad. Nu ben ik zo ver als het gewoon een driftbui is zonder het gooien of kapot maken van dingen laat ik haar een paar minuutjes gaan en als het dan niet stopt mag ze even op de gang uitrazen.

Bij het gooien van dingen, het schoppen of slaan krijgt ze direct haar laatste waarschuwing en gaat ze er mee door dan direct op de gang.

Het werkt hier tot nu toe erg goed. nu als ze boos is dan loopt ze zelf vaak ook de gang op om daar even voor zichzelf uit te razen. blijkbaar vind ze de gang daar ook wel echt een fijn plekje voor.

hier gaat het verder op en af. de ene week helemaal niets en de andere week lijkt het wel elke dag raak.

meid succes :-*

hahaha die van mij, gooit zichzelf op de grond… en gaat neeeee lopen schreeuwen met dit vingertje erbij: :naughty:

Ook ik opende een tijdje terug zo een topic, wist niet wat ik ermee meost. Gaf het in het begin aandacht en zeggend at ze dat niet moet doen, werd ze alleen bozer van en harder gehuil.

Als ik nu nee zeg (je mag niet naar buiten, niet in die kast ect etc). en ze krijgt een driftbui, laat ik haar even een minuutje afkoelen. Vraag haar of ze wil opstaan en geeft mij dan haar handje.

Het heeft wel even geduurd hoor, ze heeft heel vaak haar grens willen verzetten.

hier hebben we dat nog niet echt … kanje er niet echt mee helpen …

Wij hebben het ook en ik pak het meestal aan zoals Cell (net een kwartier geleden nog trouwens :lol: ). Maar soms… soms helpt de gang ook niet en gaat hij daar maar door. Dan kan ik ook niet in zijn buurt komen, want dan gaat hij schoppen, slaan en als ik dichtbij genoeg kom ook nog bijten.

Tsjah, wat moet je doen :think: Ik laat hem dan dus gewoon liggen, zonder aandacht… En na een tijdje (hoe lang? geen idee, gewoon op gevoel) ga ik weer even kijken. Soms moet ik wel een keer of 5 terug gaan voor hij zich eindelijk laat troosten. :frowning:

Als dit in huis gebeurt vind ik het nog niet zo heel erg, maar laatst ging het dus zo op het schoolplein (hij had de bus niet zien rijden en daar kan ik natuurlijk alles aan doen ;)). Mjah wat moet je dan he… Uiteindelijk moeten we toch weer naar huis, dus met een kind in driftbui op de fiets (toen was hij dus ook al een kwartier bezig)… Niet leuk kan ik je zeggen en erg gevaarlijk :S

Moet zeggen dat het hier de laatste tijd wel minder vaak voorkomt (even afkloppen). Maar op de momenten dat hij er dus echt diep in zit, krijg ik hem er ook echt niet uit en laat ik hem maar even gaan. Hij wil dan ook zelf niet aangesproken of opgepakt worden, dus dan maar niet.