Ik wil eigenlijk graag een driewielertje voor dochter, maar vraag me af of ze niet al snel op een gewoon fietsje kan. Ze is vrij lang, in de fietsenzaak zeiden ze dat ze er vrij snel op zal passen (maar dan koop ik denk ik via mp)
Wat hebben jullie gedaan of zouden jullie doen? Toch eerst een driewielertje, of half jaartje ofzo wachten en dan een gewoon fietsje?
Nou ik zou haar eerst een driewieler doen hoor of anders een loopfietsje/driewieler… voor ze écht fietst ben je wel minstens een jaartje verder als het niet langer duurt!
Ik denk precies wat Affie zegt. Sam is ook een lange lummel en fysiek erg sterk. Maar ik zie hem voorlopig nog niet fietsen met zijwieltjes hoor. Dat vraagt echt nog hele andere dingen.
Voor 25 euro heb je een driewielertje nieuw. :thumbup:
In de fietsenzaak stond er een fietsje waar ze nu al op zou passen, vandaar dat ik het me afvroeg. Denk dat ik toch maar een driewielertje ga scoren, anders moet ze zo lang wachten, dan kan ze nu vast iets, marktplaats staat er vol mee.
Bedankt voor de reacties!
Ik heb een driewieler voor ryan. Hij zit er prachtig op, alleen houd zijn voetjes niet op de trappers :lol:
Maar ik zou eerst voor een driewieler gaan!! Hier hebben we ook al een klein fietsje met zijwieltjes staan (kregen van zwager) alleen daar ga ik hem echt nog niet op zetten…
Hier thuis is de loopauto een ware hit :mrgreen: :mrgreen: … nu de vooruitfunctie nog ontdekken :lol: :lol: :lol:
Mijn dochter heeft nooit op een 3-wieler gefietst, maar direct op een “normale” fiets en dat ging prima … ik zou dus gaan voor een passend fietsje met zij-wieltjes :mrgreen:
Ik zou eerst beginnen met een 3wieler. Sowieso merk ik aan beide jongens dat het ook gewoon leuk is om er mee te spelen.
Merijn stapt er nog wel eens op als hij in de tuin staat, ook al fietst hij zelf nu een jaartje op een grotere fiets.
We nemen Xander regelmatig mee op de 3wieler naar het dorp, we hebben er 1 met duwstang. Merijn gaat dan op zijn eigen fiets en Xander duwen we.
Ik moet wel zeggen dat het best een tijd duurt voordat kinderen op zo’n driewieler fietsen, want de techniek van fietsen is best lastig en fysiek zwaar, omdat ze vooruit moeten trappen…
Ik denk dat je kindje over een half jaar nog niet echt klaar is voor een gewone fiets, zowel fysiek als mentaal. ZO’n 2wieler brengt weer andere dingen met zich mee, je moet veel meer letten op het verkeer, je kindje valt sneller etc., is sneller dus moet veel meer letten op wat er om je heen gebeurd en erachter aan rennen :mrgreen:
Merijn was/is ook langer dan gemiddeld maar ook hij ging pas tegen zijn 3e verjaardag op een zijwieltjes fiets, omdat ik hem er eerder niet klaar voor vond.
Je kindje is net 1 jaar geworden, dus mijn mening, zoek een 3wieler op MP en koop een grotere fiets als ze tegen de 2.5 jaar oud is.
Mijn oudste zoon kreeg voor zijn 2de verjaardag een fietsje met zijwieltjes en die kon ik er 2 werken later afhalen,want meneertje had op de kdv zopnder zijwieltjes leren fietsen.
Nu was hij ook al 1m04 op zijn 2de verjaardag en moest met 2,5 jaar echt over op de 16 inch,omdat hij gewoon veelste lang was.
De jongste is nu 21 maanden oud en is ook erg lang die is 96 cm lang en die past niet echt meer op de driewiler.
Dus hij krijgt ook een normale fiets met zijwieltjes.
Ik had hem op een 3wieler gezet en die mensen van de fietsenwinkel zeiden al hij is er al te lang voor,en hij moet nog 3 maandjes wachten dan word hij 2,dus zal hij rond 1m lang zijn.
Groetjes Bianca
Ik kan het iedereen aanraden; een loopfiets!!! :thumbup:
Jasly vind haar loopdriewieler echt helemaal geweldig.
Als ze wat ouder is halen we de stang vanaf en kan ze zelf gaan trappen.
Maar voor nu vind ik haar echt te jong ervoor,
De meningen zijn dus verdeeld. Ik snap best dat ze nu nog niet toe is aan een gewoon fietsje hoor, maar ik vraag me dus af of ik wel vooraf een driewielertje zal doen. In de fietsenzaak gaven ze ook aan dat met lange benen ze soms moeilijker op een driewieler fietsen dan op een gewoon fietsje.
Ik wacht gewoon nog even af. Een driewielertje is snel genoeg gekocht en anders wordt het toch tezijnertijd een gewoon fietsje. Er zijn dus wel kindjes die daar met bijna 2 of 2 al op kunnen en het zou me niks verbazen als die van ons dat ook zou kunnen, als ik zie wat ze nu al doet.
We wachten af! Zal eens op mp kijken!
Ik kwam op mp een superleuk driewielertje tegen voor een leuk prijsje en kon t toch niet laten om het te halen!! Dus toch ook voor een driewieler!
zeker met een tweede op komst is een driewieler een goede aanschaf hoor, wordt dan lekker dubbel gebruikt
Ilse zit nu ook op de driewieler van Thijs.