Driewieler of fietsje met zijwieltjes?

Jinthe is over twee maanden jarig en ik ben vast aan het nadenken over cadeautjes… Nu had ik bedacht dat een driewieler wel leuk was, maar gister zag ik dat er ook al fietsjes met zijwieltjes bestaan voor kinderen vanaf 2 jaar. En dat zo’n driewieler in principe maar tot 3 jaar is…



Wat is nou handig? Toch een driewieler (met duwstang, lijkt me nu toch nog wel erg handig) of toch liever een gewoon fietsje met zijwieltjes…? Iemand die hier ervaring mee heeft of die er gewoon iets zinnigs over te zeggen heeft…? :slight_smile:

Hier fietsten de dames vanaf hun 2e op een klein fietsje 12 inch met zijwieltjes.

ging echt prima! Dus ik zou die keuze maken.

Ze leren het ook gelijk goed omdat ze naar beneden trappen en niet naar voren zoals met een driewieler.

Daarnaast hebben ze ook zo’n fietsje nodig om zelfstandig te kunnen fietsen ooit…tenminste als ze 4 is…

De dames hebben er allebei los op leren fietsten.



Ze konden wel beide al fietsen op een driewieler, deze hadden we ook wel, dus is ook leuk hoor!

Hier hebben we gewoon tussendoor een goedkope driewieler via mp op de kop getikt, en hij snapt nog steeds niet wat hij ermee moet. Ja, hij gaat hard als ik hem duw met de duwstang, en vindt dat geweldig, en met zijn voeten gaat het ook aardig, maar echt trappen, dat snapt hij niet.

Dus ik zou eerder voor een 3e verjaardag een fietsje met zijwieltjes kopen, dan is het volgens mij vroeg genoeg om dat te oefenen. Terwijl de 3 wieler ook kan zolang hij (of zij in jouw geval) nog niet weet hoe het werkt.

maar misschien is die van mij gewoon heel langzaam hoor, en kunnen andere kinderen van 2 prima trappen, maar dat weet ik niet :smiley:

Trappen op een fiets is makkelijker omdat ze op een driewieler naar voren moeten trappen ipv naar beneden :wink:

Ik weet niet hoe stabiel die fietsjes met zijwielen zijn? Een driewieler trapt misschien anders, maar is wel erg stabiel. Ik heb er een gekregen in nieuwstaat zo ongeveer, dus J gaat zich daar eerst maar eens op uitleven. Traptractors, skelters en al die dingen trappen ook meer naar voren zeg maar, en ik denk dat hij die geweldig vind.

heb je een plaatje van de fiets die je bedoelt?

De Intertoys had deze vandaag als dagaanbieding:





Maar ik heb toch maar voor een driewieler gekozen…lijkt me toch wat stabieler. Vooral qua zitting/zadel. Ik kwam deze tegen bij de Kijkshop in de aanbieding en heb hem meteen maar meegenomen:

ik stel een derde optie voor :angel:

een loopfiets :thumbup:





voor kinderen van rond de twee vind k dat echt het ideale vervoermiddel. Goede voorbereiding op een echte fiets (want ze leren goed evenwicht te houden) en ze gaan echt als een speer.



(en voordeel ten opzichte van gewoon fietsje is dat deze erg licht zijn en als kind na wandeling opeens niet meer wil fietsen het nog wel te doen is het ding te dragen)

dat fietsje hebben wij destijds in de jongensvariant gekocht bij Intertoys en die gaat nu zijn 3e ronde in en mensen roepen nog steeds: heb jij een nieuwe fiets?

Ziet er dus nog heel goed uit en heeft al heel wat (kilo)metertjes afgelegd.



Hier was de 3 wieler in het begin vaak loopauto, zo ook bij nummer 3 op het moment. Kost ze vaak best moeite om die voorwaartse trapbeweging te kunnen maken… maar daar is de lol vaak niet minder om :thumbup:

ik ben te laat zie ik… :mrgreen:

@fiep klophout: Loopfiets, alleen dan drie-/vierwieler, heeft ze gekregen voor haar eerste verjaardag:





Zit ze ook nog steeds af en toe op, maar dan binnenshuis. Fietsje lijkt me leuk voor buitenshuis, kan ze daarop mee naar de supermarkt ipv in de kinderwagen.

ja maar dat is toch heel anders dan een twee-wieler-loopfiets :wink: want bij de tweewieler moet je dus wel je evenwicht bewaren en zo.

hier werd de loopfiets dus ook gebruikt ipv de kinderwagen, ik geloof dat ik de buggy nooit meer heb gebruikt vanaf dat de loopfiets erin kwam.



maar goed, je hebt je aankoop al gedaan… :wink:

't is inderdaad anders, al heeft deze een ‘wankelas’ en is hij dus ietsje minder stabiel dan heel stabiel. :slight_smile:



Ik vind haar nog te jong en vooral te eigengereid om helemaal los op de (loop)fiets naar de supermarkt te gaan…dan loop ik de hele tijd achter haar aan te rennen ed… Een (loop)fiets zou dus echt voor in de tuin en op een speelplein ofzo zijn.



Fiets staat wel al op het lijstje voor als ze drie wordt. :wink: (Of wellicht al eerder als het ‘nodig’ blijkt…niet alles hoeft tot haar verjaardag te wachten. ;))

Hier een puky driewieler en als ik weer moest kiezen, kwam die er niet… :?



Mies is 2,5 en ruim 97 cm en hij kan dus helemaal niet op een driewieler… ziet er uit alsof je een reus in een porseleinkast probeert te proppen… :shifty:

Bovendien leren ze dan recht te zitten en met hun voeten voor zich te trappen.

Vind hij maar wat moeilijk, terwijl hij dus sinds afgelopen weekend in 3 minuten door had hoe hij op zijn 12 inch fietsje met zijwielen weg kon fietsen…

Gewoon normaal met zijn voeten onder zich dus.



Leuk driewielertje dus voor Suus met name om haar op rond te duwen tot ze groot genoeg is dat ze op die 12 incher kan en geloof me… das al snel… :wink:

jammer dat je er al een hebt… ik had juist nog een andere variant…



een lilliput



onze oudste heeft dus ook een fiets met zijwieltjes, maar staat steeds op de rem…



nu wij die liliputter hebben fietst ze er zo op weg… en de jongste van 2 doet ook al mee…