driewieler/loopfiets

het is natuurlijk niet zo dat ik nu al met de verjaardag van mijn zoon bezig ben, maaaaaaaaar: :lol:





ik vind het wel leuk hem elk jaar een fietsje cadeau te doen. eerste verjaardag kreeg ie een loopfietsje, zo’n houten. nu vind ik deze eigenlijk een erg mooie en stoere opvolger:







heeft iemand zo eentje? Vanaf hou oud kunnen ze daarop lopen/fietsen? IS 2de verjaardag een goede leeftijd, of past dat meer bij derde verjaardag? Want dan geef ik um eerst een driewieler, want geen kind zonder driewieler vind ik eigenlijk…

Volgens mij is zo’n loopfiets nog iets te groot voor ee n2e jarige.

Prnt*l heeft er 1 in assortiment en die is vanaf 3 jaar. Merijn liep er laatst naar toe en toen zag ik dat.



Hij heeft van mijn ouders voor zijn verjaardag een step gekregen, met aan achterkant dubbele wieltjes voor extra stabiliteit.

Steppen schijnt goed voor het evenwicht te zijn om later sneller te leren fietsen. Hij heeft overigens voor zijn 1e verjaardag al een 3wieler gehad met duwstang waar hij nu ook zelf op begint te fietsen



Ik zou in jouw geval dus voor een 3wieler gaan

haha fiep ja die wil ik ook :smiley: .

Maar het dochtertje van een kennis kreeg die voor haar derde verjaardag en dat volgens mij precies goed:

1e verjaardag loopfiets

2e verjaardag driewieler of gewone kleine fiets met zijwielen??

3e verjaardag DIE om het los op 2 wielen te oefenen.



Maar wij hadden het er gisteren dus ook over en kwamen ook tot de conclusie dat het wellicht een beetje overdreven is zoveel fietsen als ze nog niet kunnen fietsen :lol: .

Hee Fiep;



Wij hebben voor Olief eerste verjaardag zo’n loopauto gekocht (of eigenijk opa en oma)



Voor haar anderhalfste verjaardag (geldt die ook :mrgreen: ?) een super-over-de-top roze driewieler (met duwstang, wel zo handig, want ze kan zelf nog niet lopen, laat staan fietsen :stuck_out_tongue: )



Ik wil denk ik ook voor haar tweede zo’n loopfietsje kopen, zoals op die foto. Ik heb wel eens gelezen dat ze er dan al op kunnen :think: Of heb ik dat helemaal mis???

Volgens mij goed voor evenwicht(sgevoel) en goede voorbereiding op het echte werk. Maar mss koop ik wel als ze wat ouder is…



(goh je hebt veel aan mijn post… 8) )

Hoi hoi,

Wij wilden voor de tweede verjaardag voor onze zoon Thies ook zo’n loopfiets kopen maar twijfelden toen erg. We hebben uiteindelijk een zandbak gekocht en de loopfiets even uitgesteld. Net voor zijn tweede verjaardag zat Thies toevallig op de loopfiets van ons buurjongetje en het leek alsof hij het al tijden deed! Errug leuk! Op sommige sites staat overigens dat ze er al vanaf 2,5 jaar op kunnen…nou…Thies dus al voordat hij 2 werd. Ik denk dat het erg afhankelijk is van hoe groot Nano is en hoe zijn motoriek is. Er zijn veel van die loopfietsjes die je ook kunt verstellen in hoogte. Wij hebben uiteindelijk besloten om hem niet meer te kopen omdat Thies net na zijn tweede verjaardag al op een fiets met zijwieltjes fietste. Maar nog steeds vind ik de loopfietsjes erg leuk…succes met jullie keuze!

Groetjes,Monique.

Leuk zijn die he :thumbup:



Dacht alleen dat ze voor iets grotere kids waren maar kan me vergissen.



Lasse crosst nu nog op zijn bakfietsje rond maar tzt zullen zijn knieetjes wel teveel tegen het bakje aankomen. Maar hij heeft al een meegroei driewieler dus denk dat wij het daar maar bij houden.



En over verjaardagen gesproken - ik ben er ook helemaaaaaaal nog niet mee bezig hoor :shifty: Wij zitten aan een houten brio treintje te denken.



Maar geef jij Nano maar zo’n mooie fiets en dan komen wij wel een keertje spelen :mrgreen:

Trouwens Fiep,



iets voor het Afrikaanse poppenhuis (?) van je zoon?

Ik kwam ze tegen en vond ze zo :inlove: dat ik ze even aan je moest laten zien :mrgreen:



Misschien zijn ze alleen niet zo politiek correct (?) :think:

Maar daar zat jij meestal geloof ik toch niet zo mee? :eh: :wink: