@LaBruja wrote:
Jaaah Sassie die bedoelde ik! Dank!!!
Weet je ook of die in Nederland legaal is?
Volgens mij is die alleen in Amerika legaal… :think:
@mamaMarije wrote:
en ik ben dan direct… maar is zo’n babystoeltje wel veilig?
En ik zie onze 2,5 jarige nog niet op zo’n bankje zitten etc etc…
Volgens mij is dat ook één van de redenen dat hij in Europa niet legaal is…
@Nienke123 wrote:
Zolang er drie stoeltjes op de achterbank passen (wat volgens mij wel past?), moet het toch gewoon kunnen? En het wordt alleen maar makkelijker als ze op een verhoger of straks gewoon zonder in de auto kunnen?
Zolang je min. 1 0+ of zitverhoger hebt, past het denk ik idd in vrijwel elke niet à l te kleine auto, maar zodra je alleen groepen I en/of II/III hebt, past het eigenlijk alleen in sommige bredere stations en in de zgn MPV’s (zoals de (kleinere) Opel Zafira en de (grotere) VW Sharan).
@WoLa wrote:
Wij hadden de eerste twee maanden dat we met 3 kids waren een skoda octavia, volgens mij vergelijkbaar? En toen hadden we een maxicosi, een romer king en een romer kid op de bank staan. Dat paste. Maar ik geloof dat de bank van een fabia wat rechter is toch? (van de octavia staan de zijkanten omhoog) hoe rechter de bank hoe beter het past omdat de stoeltjes niet schuin hoeven staan :thumbup: Sowieso moet je er even handig in worden. Hier trokken we de mc even opzij om de middelste vast te maken (de romer kid waar onze oudste in zat) En de mc zelf lieten we meestal in de auto in de riemen staan, dat scheelt ook.
Nu hebben we een opel zafira, maar de achterbank is net zo breed, alleen platter. Er staan nu een romer kid, een romer king en een stoelverhoger op de achterbank en dat gaat ook prima :thumbup: Maar we hebben dus wel de mogelijkheid om een kind naar achter te zetten omdat we nu 7 zitplaatsen kunnen maken.
Wij hadden tot voor kort een Opel Astra waar we met veel pijn en moeite een 0+ (volgens mij wel ietsje breder dan een MaxiCosi), een Römer Lord Eric (groep I) en een Cybex Pallas (groep I/II/III) in geperst kregen. Nu sinds kort ook een Opel Zafira (een B, is ietsje breder dan z’n voorganger, de A), daar is de achterbank zelf al nèt ietsje breder dan bij de Astra èn er is aan beide kanten nog wat ruimte tussen de bank en deur, dus gaan daar straks ook wel de Römer, de Cybex en nog een II/III (ws een Kiddy pro, die is als het goed is ietsje smaller dan de Cybex) op.
@Cell wrote:
Vanf 15 kilo mogen ze op een stoelverhoger, niet persee met rug (al preferen we dat wel op lange afstanden ivm comfort)
Het mà g wettelijk gezien misschien wel, maar wordt toch steeds meer afgeraden, ivm duidelijk ernstiger letsel bij vooral zijwaartse botsingen.
Onze oudste weegt nu 17kg, maar wil hem ondanks z’n 5 jaar toch echt nog niet alleen op een zitverhoger hebben, hoor!
@~Marion~ wrote:
En nadeel van onze zafira nu vind ik dat het kind dat achterin zit wel erg dicht op de achterklep zit en dat vind ik best link als er een keer een andere auto achterop klapt…
Daar zit ik ook wel mee, maar een grotere MPV of busje zit er voor ons gewoon financieel niet in en daarom wil ik als het ff kan alledrie de kids gewoon op de 2e rij hebben, maar mocht er nog een 4e komen :silenced: , zullen we ook wel moeten. Dan maar gewoon hopen dat wij verschoont zullen blijven van dergelijke ongelukken. :shifty: